WTCC - 10 ezer km után készen áll a Citroen
10 ezer km után készen áll a Citroen

10 ezer km után készen áll a Citroen

LantiLanti
2014/04/04 16:08

Citroen_Csapat_palyan

10.000 azaz tízezer megtett tesztkilométer után a Citroen gyári csapatánál úgy érzik, készen állnak a 2014-es WTCC szezon rajtjára, bár ha lenne még idő, tudnának fejleszteni az idén bemutatkozó C-Elysée-n.

Az Yvan Muller, Sebastien Loeb, José Maria Lopez összetételű francia csapat két napja Magny-Cours-ban tartotta az utolsó tesztet, és bár elismerik, a fejlesztésben a többiek előtt járnak, nem tekintik abszolút esélyesnek magukat.

Különösen a szezon első felében a négyszeres világbajnok Yvan Mullertől várhatják a legjobb eredményeket, számára ugyanis csak az autó ismeretlen, a pályák és bajnokság viszont már a kisujjában van. Bár 37 futamgyőzelemmel a francia a világbajnokság legeredményesebb versenyzője, eddig mindössze egyszer nyert Marokkóban, 2012-ben a második futamon.

"A látszat csal,  valójában Marrakesh egy igen nehéz pálya. A hétvégék elején nagyon csúszós az aszfalt, és legfőképpen azon múlik a gyors kör, hogy milyen hatékonyan mész át a rázóköveken. Néha át kell ugratni rajtuk, ám anélkül, hogy belecsúsznál a falba" - mondta Muller.

A Citroen másik két versenyzőjének teljesen ismeretlen lesz a marokkói pálya, Sebastien Loeb ráadásul még csak barátkozik a pályaversenyzéssel és a túraautókkal.

"Általában szeretem az utcai pályákat, mint Pau, Baku vagy Monaco, de Marrakeshben még sosem jártam. És nem a pálya lesz az egyetlen új dolog számomra a hétvégén. Hiába húztam le egy évet GT autóval, a rajtoktól még mindig tartok. Vigyáznom kell, mert könnyen veszít az ember pozíciókat" - vette át a szót Loeb. 

Citroen_harman_teszt

A franciák harmadik pilótája dörzsölt túraautósnak számít, a kőkemény argentin TC2000-ben edződött, ám Marrakesh Lopez számára is újdonság lesz. A sokak által titkos favoritnak tartott versenyző ennek ellenére már nagyon várja a nyitányt.

"A teszt fontos része a felkészülésnek, de már nagyon várom, hogy versenyezzünk. Van tapasztalatom utcai pályákról; Argentínában is akad pár, és hogy őszinte legyek, nem tartoznak a kedvenceim közé" - vallott Lopez.

Bár a 10.000 kilométer pont ötvenszer annyi, mint amennyit Michelisz Norbi ment a Hondával, a Citroen még el tudta volna tölteni az időt, ha nem kezdődik a bajnokság.

"Persze tudtunk volna még dolgozni, ha van pár nap, de már nagyon várjuk a marrakeshi hétvégét. Több mint egy év munkája kerül most mérlegre, és emiatt rendkívül izgatottak vagyunk. Egy szezonkezdet mindig különleges, hát még akkor, ha ismeretlen bajnokságban az első évről van szó."

"Minden új lesz számunkra, az autó, a pályák, a felszerelés, a munkamódszerek, a szabályok és a versenystratégia is. Kíváncsian várjuk, hol állunk majd a riválisokhoz képest" - fogalmazott Yves Matton, a Citroen Racing igazgatója.

A marrakeshi hétvége április 11-én, pénteken kezdődik egy 30 perces teszttel, a futamokra pedig vasárnap kerül sor.

Fotó: Citroen Racing

[ad#2]

Hozzászólások