Vélemény - Lanti: Mint egy nagy szeánsz, ahol az összes szentnek maga felé hajlik a keze
Lanti: Mint egy nagy szeánsz, ahol az összes szentnek maga felé hajlik a keze
Fotó: Fecebook/Michelisz Norbert

Lanti: Mint egy nagy szeánsz, ahol az összes szentnek maga felé hajlik a keze

Csatári FlóraCsatári Flóra
2019/04/05 10:56
Kezdődik a túraautó-világkupa, amelyet a Magyarországon is az Eurosport közvetít. Ennek kapcsán a tévécsatorna kommentátorával, Lantos Andrással beszélgetett Rév Dániel a Klubrádió Hosszabbítás című műsorában a múltheti barcelonai tesztről és az előttünk álló szezonról.

Lantos András, aki kint volt a két napos barcelonai teszten, ahol azon túl, hogy a versenyzők a pályán rótták a köröket, a mérnökök pedig lesték az adatokat és csinosítgatták a beállításokat,az újságíróknak arra is lehetőségük volt, hogy a sajtószobába időnként fellátogató pilótáktól kérdezzenek. Ennek ellenére, nagyon sok minden nem derült ki ezen a két napon, Lanti szerint elsősorban azért, mert amióta a versenysorozat világbajnokságból világkupává alakult át, maga a bajnokság nem tudja, hogy mire használja pontosan a szezon előtti hivatalos tesztet:

"Amiről igazából szólnia kellett volna a tesztnek, hogy végre valahára egy átböjtölt tél után láthassuk, milyenek az erőviszonyok, azt nem kaptuk meg"- összegezte a kommentátor kicsit csalódottan a spanyolországi esemény tapasztalatait.

"Amióta TCR szabályrendszer van a túraautó világkupában, azóta ez a teszt mindig egy picit fura, valahogy mindig egy kicsit visszafogják magukat a versenyzők."

Az idei barcelonai napokat az tette pikánssá, hogy a friss BoP-rendszerrelel elégedetlenek gyakorlatilag lassító sztrájkba kezdtek, mesélte az Eurosport munkatársa:

"Ahogy egyre-másra jöttek fel a pilóták, egyre többen panaszkodtak, hogy nem lehet tesztelni, mert van egy-két márka, aki behisztizett a teljesítménykiegyenlítő számok miatt, és nem hajlandó normális tempót menni, gyakorlatilag akadályozták a többieket."

Azok persze, akiket kedvezően érintett a BoP, nem értették, miért nem elégedett:

"Úgy néz ki az egész, mint egy hatalmas szeánsz, ahol szentek állnak körbe és mindenkinek maga felé hajlik a keze" - jellemezte Lantos András a teljesítménykiegyenlítés kapcsán kialakult perpatvart, majd hozzátette:

"A legérdekesebb híre tulajdonképpen az egésznek, hogy megint nem tudtunk meg semmit az első hétvége előtt, de legalább kipanaszkodta magát, aki akarta."

A műsor kitért arra, hogy mennyire nyitott a közeg a WTCR-ben, és hogy Lanit szerint az átlag néző sokkal többet láthat, ha ennek a sorozatnak a versenyhétvégjére látogat el, mintha a Forma-1-re veszi meg a még kifizethető jegyet.

Ha meghallgatjátok a beszélgetést, ezeken kívül azt is megtudhatjátok, hogy Lynk & Co miért disznó és béka egyszerre, mennyire kínai és mennyire svéd, és hogy miért nem lehet messzemenő következtetést levonni a barcelónai eredményeikből. Hogyan befolyásolja a hasmagasság az autó működését, és miért lenne jobb, ha ez a paraméter kikerülne a BoP táblázatából. 

Lanti ráadásul azt is elmondta, miért Michelisz Norbert volt az, aki megnyitotta a panaszkodók sorát, hogy miért nem várt a csapata mondjuk az első versenyhétvégéig azzal, hogy kritizálja a rendszert. Az Eurosport kommentátora szerint ugyanis ez egy nagyon tudatos stratégia, ami több mint valószínű, hogy hosszútávon is fizetődik a Hyundainak.

Volt szó még az ázsiai piacról, és arról, hogy miért éri meg a márkáknak különböző mértékben támogatni az egyes csapatokat, illetve a arra is kitért az adás, hogy mekkora izgalmakat várhatunk a marrákesi szezonnyitótól. Szóval ezúttal is megéri minket hallgatni! (Ha most épp nem értek rá, ne feledjétek, a Sundcloudól le is tölthetitek akár, és elmenthetitek későbbre ezt az adást is!)


Hozzászólások