Téli sportok - Még profibb lesz a biatlon
Még profibb lesz a biatlon
A köd csak az egyik lehetséges "ellenség" - Fotó Europress / Getty

Még profibb lesz a biatlon


2014/11/05 16:27

Kevés olyan sportszakmai sikersztori létezik, mint a Nemzetközi Biatlon Szövetség (IBU) elmúlt két évtizede. Annak idején az öttusázók mellől 1993-ban kiváló sportág ugyanis egy igazi pénztermelő gépezetté nőtte ki magát az elmúlt években, köszönhetően annak, hogy a profi szervezet által irányított sportágban a tél leglátványosabb és legizgalmasabb versenyeit rendre a téli "kéttusázók" szállítják. A rendkívül hatékonyan működő rendszer mögött most már hihetetlen mértékű pénzügyi stabilitás húzódik, így a biatlonosok képesek a szponzoraikat a XXI. század követelményeinek megfelelően kiszolgálni.

Az IBU napokban publikált tervei szerint az őket szponzoráló cégek számát már csökkenteni (!) szeretnék és a sportmarketing világából jól ismert elvek mentén hierarchiát is állítanak majd fel közöttük. A Világkupa névadó szponzorának számító BMW mellett a  Viessman, az E.ON és a DKB bank lesz hivatalos támogató, beszállító partnerként pedig még az Erdinger és a Bauhaus kap majd megjelenései felületet a Világkupa versenyeken.

"A versenyhelyszíneken új, tudatosabb reklámelhelyezési koncepciót valósítunk meg a szezon során. Abban biztosak vagyunk, hogy a biatlonban soha ilyen szintű kiszolgálást nem kaptak még a szponzorok. Az egyik leglátványosabb változásunk az időjáráshoz köthető. Számtalan körülmény (például köd, eső, havazás) befolyásolhatja ugyanis a versenyt és ezzel párhuzamosan a támogatóink láthatóságát is. Elébe szeretnénk menni a dolgoknak, így a jövőben a téli sportokban forradalminak számító módon megvilágított reklámtáblákat helyezünk el a pálya mentén" - nyilatkozta a tervekről Michael Witta, az Infront médiaügynökség egyik igazgatója.

Hozzászólások