Technikai - Téli tesztek után, szezonrajt előtt
Téli tesztek után, szezonrajt előtt
Fotó: Europress/AFP

Téli tesztek után, szezonrajt előtt

Klein RékaKlein Réka
2019/03/02 13:45
A Forma–1-es mezőny befejezte a téli tesztelést Barcelonában. Messzemenő következtetéseket ugyan nem érdemes levonni ebből a nyolc napból, de van néhány dolog, amire érdemes már most odafigyelni.

Szombaton, Melbourne-ben - a címvédő Mercedes így válaszolt arra a rajongói kérdésre az Instagramon, hogy mikor fogják feltekerni a motort és megmutatni, valójában mit tudnak. 

Ez a kijelentés nemcsak a Mercedesre, de mindenkire igaz. A csapatok inkább a kilométereket gyűjtötték, mintsem a leggyorsabb köröket.

A különböző üzemanyag mennyiséggel, és különböző gumikeveréken futott körök összehasonlításával nem jutunk előrébb. Helyette inkább nézzük meg azt, mi történt a csapatokkal a nyolc tesztnap alatt. Semmi sem biztos még, de azért vannak, akik nyugodtabban utazhatnak Ausztráliába, mint mások.

Mercedes

1190 körrel a Mercedes teljesítette a legtöbb kört a tesztek alatt. A csapat azonban nem lehet teljesen elégedett a teszt eredményekkel. Az első teszthéten gondjuk volt többek között az autó egyensúlyával és az gumikezeléssel. A második hétre már új első szárnnyal és orrkúppal érkeztek, de változott a padlólemez is. A változásokkal javult az egyensúly, a tapadás és a leszorító erő, de továbbra is szenvedtek a gumikkal. Egyelőre sem egy körön, sem pedig versenytempóban nem ők a leggyorsabbak.

Ferrari

Az olaszok által megtett 997 kör csak a második helyre volt elég, viszont ők voltak a leggyorsabbak. A tesztnapok felét megnyerték, de ami talán fontosabb, hogy a Pirelli által készített kiegyensúlyozott számítások szerint (a köridőket aszerint módosították, hogy mennyi az eltérés a gumikeverékek között) is a Ferrari volt a leggyorsabb. A tesztjük közel sem volt tökéletes: Sebastian Vettel a hatodik napon összetörte az autót, ezzel buktak fél napot, valamint elektronikai problémákkal is küzdöttek. Az autó egy körön és versenytempóban is a leggyorsabbnak tűnik, de a címet még ne adjuk oda nekik, mert ez volt a helyzet az elmúlt két év téli tesztjei alatt is.

Red Bull

A legnagyobb várakozás a Honda motorra váltó Red Bullt övezte. A 883 megtett kör ellenére nehéz megmondani, hogy hol tartanak. A motor azonban megbízhatónak tűnik, a csapat pedig arra koncentrált a teszt alatt, hogy minél jobban megértse az erőforrást. Ezért nincsen például lágy gumis, alacsony üzemanyag szintű körük, ami megmutatná milyen gyorsak valójában. A versenyszimulációjukat sem fejezték be. Ugyan volt problémájuk a váltóval, és Pierre Gasly is megtörte az autót, a Red Bullnál bizakodóak a szezont illetően. A csapat autósport tanácsadója, Dr. Helmut Marko szerint akár versenyt is nyerhetnek idén.

075_breton-f1winter190219_npgk1.jpg Fotó: Europress/AFP 

Renault

A Renault nem csak a 961 tesztkör miatt zárt pozitív tesztet. Az autó éppen csak kész lett a téli tesztre, de úgy tűnik, sokkal közelebb lesznek az élmezőnyhöz, mint korábban. Az első teszthéten Nico Hülkenberg volt a leggyorsabb, az autó pedig a gyors és lassú kanyarokban egyaránt stabilnak tűnik, valamint jól kezeli a gumikat. Volt némi gondjuk az állítható hátsó szárnnyal, de összességében pozitívan zárták a tesztet. A kérdés már csak az, hogy a teljesen újjáépített motor mire lesz képes?

Racing Point

A Racing Point 625 körénél csak a Williams teljesített kevesebbet. A csapat egy alapcsomaggal kezdte meg a tesztelést, a végleges autó majd csak Ausztráliában érkezik. Kevesebb alkatrész állt rendelkezésükre, ezért kevesebb kört is teljesítettek. Az autó nem tűnt lassúnak, de elsüllyedt a középmezőnyben. A rosszul sikerült téli teszt már-már a csapat sajátossága. Az egykori Force India a szezonközi fejlesztésben erős.

Haas

A Haas 871 körrel zárta a teszteket. Az amerikai csapat gyorsnak tűnik, de hiába kezdik már a negyedik szezonjukat, még mindig gyerekbetegségekkel küzdenek. A második napon például rosszul rögzítették Kevin Magnussen fejtámaszát, ami miatt a dánnak félbe kellett hagynia a tesztetelést. A csapatnak számos problémával kellett szembenéznie a nyolc nap során: gond volt a gyújtótekerccsel, a kipufogóval, de az elektronikával is. Az autó többször megállt a pályán. Azonban, ha ezeken a problémákon úrrá tudnak lenni, akkor könnyedén versenyben lehetnek a negyedik helyért.

Toro Rosso

A Toro Rossonak nem csak a 935 megtett kör miatt nem lehet oka panaszra. Az olasz kis csapat teljesítménye meggyőző volt. A Honda motor itt is jól teljesített, az autóra pedig már csak azért sem lehet panasz, mert a Toro Rosso, követve a Haas példáját, a lehető legtöbb alkatrészt a Red Bulltól vásárolta. Megnyerték a harmadik tesztnapot, az időeredmények alapján a középmezőny elejébe várható a csapat. A csapatfőnök Franz Tost pedig nem csak a csapattal, de az újonc Alexander Albonnal is elégedett. A thai színekben versenyző pilóta ugyan első tesztnapján rögtön a kavicságyban találta magát, de rendre gyorsabb körökre volt képes, mint a tapasztaltabb csapattársa, Daniil Kvyat.

Alfa Romeo

922 megtett kör után úgy tűnik, a csapat ott folytatja, ahol 2018-ban abbahagyta. A tavalyi fejlesztéseik még most is megállják a helyüket, de már látszódnak az újdonságok is. Például az első szárny, ami sokban hasonlít a Ferrariéra, de egy sokkal agresszívabb megoldásnak tűnik. Az autó a teszt során többször is megállt, aminek a kifogyó üzemanyag volt az oka. Kimi Räikkönen rögtön az első napon megnézte magának a kavicságyat, de az autónak nem lett baja. Amennyiben sikerül fenntartani a fejlesztések, úgy egy sikeres szezonra készülhetnek a svájciak.

075_diodato-notitle190220_nps5l.jpg Fotó: Europress/AFP

McLaren

A McLaren 873 kört tett meg a teszteken, ami 254-gyel több, mint tavaly volt. Idén két meglehetősen kevés tapasztalattal rendelkező versenyzővel vágnak neki a szezonnak, ezért fontos volt, hogy a lehető legtöbb kört teljesítsék. Az autó sebessége még mindig nem az igazi, de csapat egy csendes és eseménytelen tesztet tudhat maga mögött. Bár az ötödik tesztnapon kétszer is megállt Lando Norris alatt az autó, a csapat két tesztnapot is megnyert, ami ugyan semmit nem jelent, de a csapatnak biztos jót tett. A McLaren éledezik, de még mindig nagyon messze vannak a mezőnytől.

Williams

Két és fél napos csúszás, 567 kör. Ez jellemezte a Williams tesztjét. Az, hogy az autó nem készült el időben, még önmagában nem jelentené azt, hogy lassú. A Williams azonban az. A brit újonc, George Russell szerint az ő autójuk a leglassabb. A csapat úgy látja, teljesítették a tesztre kitűzött céljaikat, és az idei autó jobban reagál a fejlesztésekre, mint a tavalyi. Reméljük, hogy így lesz, különben hiába az elmúlt évek egyik legtehetségesebb fiataljának kikiáltott Russell, és nagy visszatérő Robert Kubica, az utolsó helyért fognak versenyezni.


Hozzászólások