Technikai - Szépségverseny F1 módra, avagy a legrosszabb festéstől a legjobbig
Szépségverseny F1 módra, avagy a legrosszabb festéstől a legjobbig
Fotó: Europress/AFP

Szépségverseny F1 módra, avagy a legrosszabb festéstől a legjobbig

Klein RékaKlein Réka
2019/02/20 18:05

A mezőny a héten megkezdte a felkészülést az idei szezonra. A technika még nem nyerte el a végleges formáját: Melbourne-ig még sok változást fogunk látni. Az autók festései azonban már nem igazán fognak változni.

Megnézve az összes autó festését, felállítottam egy sorrendet, aszerint melyik mennyire nyerte el a tetszésemet. A sorrend elkészítésénél csak a színeket, mintákat és azok használatát figyeltem, a technikai megoldások kialakításait most mellőztem. A szerintem legrosszabban sikerülttől haladok a legjobb felé.

10. Williams

A Martini távozásával egyértelmű volt, hogy a festés is változni fog. Tavaly az autó nem volt gyors, de legalább a kék-piros csíkozás tetszetős volt. Idén ugyanezt már nem mondható el. A névadó szponzor helyét a ROKiT telekommunikációs cég vette át, akik egyelőre nem tudják tartani a lépést elődjükkel, ami a külsőt illeti. A Williams megtartotta a fehér alapot, a kasztni kapott egy világoskék sávot, a széle pedig sötétszürke lett. Nem túl kreatív és elég jellegtelen is.


9. Racing Point

Az egykori Forca India megtartotta a rózsaszínt, annak viszont több árnyalata is felkerült az autóra. Ehhez jön még az új névadó szponzor, a SportPesa metálkék színe, amit egy fura foltban helyeztek el az autón. Némi sötétszürke próbálja tompítani a kavalkádot, nem sok sikerrel. Andy Green technikai vezető elmondta, hogy ez még nem a végleges festés. Remélhetőleg képesek lesznek a rózsaszínt és a kéket ennél kicsit jobban kombinálni.


8. Toro Rosso

Nem azért kapta meg a nyolcadik helyet, mert olyan vészes lenne. A Toro Rosso idén sem lett ronda. Pont olyan, mint tavaly. Ugyanúgy a kék, az ezüst és a piros a meghatározó színek, utóbbiból idén egy kicsit kevesebb van. A glória is megkapta a kasztni kék színét, így nem üt el annyira az autót, ami mindig sokat hozzáad a megjelenéshez. Az inspirációt továbbra is a Red Bull Cola terméke adja. Az ezüst bika idén is jól néz ki rajta, de ennyi.


7. Red Bull

Ugyanaz a helyzet, mint a fiókcsapatnál. Az autóbemutatón látott piros bikák és csíkok eltűntek, és visszatértek a sötétkék matt alaphoz, némi pirossal és sárgával. A glória megmaradt fekete, de az alapszín sötétsége miatt szinte egybeolvad a kettő. A Red Bull nem nyújt rossz látványt, csak ugyanolyat, mint az előző években.


6. Renault

Itt sem változott sok minden. Tavalyhoz képest egy kicsivel több fekete került fel, de továbbra is a sárga a meghatározó szín. A Renault megmaradt a fényes festésnél, ami szépen csillogott a barcelonai napfényben, de ennél többet nem igazán lehet elmondani. A glória sárga illesztéséért azonban jár egy piros pont.


5. McLaren

A McLaren megtartotta a papaja sárga festést, az autó hátulját azonban kékbe öltöztették, ami a csapat elmondása szerint fejhajtás az istálló múltja előtt. A két szín elsőre talán furcsán hat egymás mellett, de amint megszokja az ember, már kifejezetten tetszetős. A motorborításra felkerült kis kék háromszögek is jót mutatnak. Egyedül a fekete glória ront az összképen.


4. Haas

A legnagyobb változáson az amerikai csapat autója ment át. A korábbi piros-fehér festést elhagyták, és áttértek a fekete-arany párosra. A váltás oka az új szponzor, a Rich Energy, ami ezt a két színt használja energiaitalos dobozain. A Haas új festése a régi Lotusra emlékeztet, de a csapatfőnök Günther Steiner szerint nem ez volt a cél, ezért is adtak hozzá némi fehéret. Az előkelő helyezést a teljes megújulásnak köszönhetik.


3. Alfa Romeo Racing

Várható volt, hogy a szívecskés álcafestést nem tartják meg. Az Alfa Romeo tavaly már névadó szponzorként jelen volt, és akkor is befolyásolta a festést. Idén több a bordó az autón, sőt a glória is ezt a színt kapta. A fehér-bordó párosítást egy kis sötétkék töri meg, ami egy új szponzor, a Magneti Marelli miatt került fel. A több bordó miatt jobb az autó összhatása, ezért került a dobogóra.


2. Mercedes

A címvédő autóján idén hangsúlyosabb a színátmenet, mint tavaly. Az autó hátulja teljesen fekete és a cockpitig világosodik. A motorborításra a hatalmas, fehér rajtszámok mellé apró Mercedes logók kerültek, amik nagyon jól mutatnak. A főszponzor Petronos türkizéből idén kevesebbet kapunk, viszont a glória is megkapta az ezüst festést, ami határozottan jobban néz ki, mint a tavalyi fekete.


1. Ferrari

Az olaszok idén áttértek a matt pirosra, amit azzal indokoltak, hogy ezzel a festéssel néhány grammal könnyebb lett az autó. Hátulról eltűnt az olasz zászlót idéző festés, a helyét pedig feketére festették. Az összképen egyedül a motorborításra felkerült fekete szponzor logó és a fekete glória ront – a tavalyi piros jobb volt. A matt festés szokatlan, de jó döntés volt: az autó ugyanis nagyon szép lett. 

Hozzászólások