Technikai - Csak két motorsport-koncepció maradhat talpon a koronavírus-válság után
Csak két motorsport-koncepció maradhat talpon a koronavírus-válság után
Fotó: Europress/AFP

Csak két motorsport-koncepció maradhat talpon a koronavírus-válság után

LantiLanti
2020/05/21 13:03
A nemzetközi motorsport élet egyik legsikeresebb promótere szerint alaposan átalakítja majd a térképet a koronavírus-járvány okozta válság, ám valójában csak felgyorsítja azokat a folyamatokat, amelyek már egy ideje körvonalazódnak.

Stephane Ratel évtizedek óta megkerülhetetlen tényező a GT-versenyzés világában, annak idején ő szervezte az FIA GT-sorozatot, a GT1 Világbajnokságot, majd ő hozta létre a Blancpain bajnokságot, amely idéntől már a GT World Challenge márkanév alatt fut tovább.

Ratel munkássága alatt soha nem látott szintre fejlődött az ügyfélversenyzés, melynek lényege, hogy a finanszírozás és a versenyeztetés az autógyáraktól függetlenül zajlik. Ez azért fontos, mert a történelem során számtalanszor bebizonyosodott, a motorsportot imádó csapatfőnökök, cégvezetők és milliomosok sokkal hűségesebb partnerek, mint a pillanatnyi marketingérdekek és az igazgatótanácsokban folyó lobbiharcok által vezérlet autógyártók. 

Az SRO Motorsport Group igazgatója szerint a válság után két dolog marad majd talpon a motorsport piacon: az elektromos sport és az ügyfélversenyzés. 

"Már korábban is mondtam: 10 éven belül nem marad más, csak az elektromos versenyzés és az ügyfélsport. Úgy tűnik, a jelenlegi krízis csak felgyorsítja ezt a folyamatot" - mondta Ratel a #ThinkForward sorozatban adott interjúban. 
"Az elmúlt években újra divatossá tettük az ügyfélversenyzést, úgyhogy ebből a szempontból talán jobb helyzetben vagyunk, mint más bajnokságok. De jelenleg még a mi csapataink is kapnak gyártói támogatást, ami viszont az utóbbi években jelentősen csökkent. Ez a dolog nem tegnap kezdődött." 

Ratel-todt.jpg Jobbra Stephane Ratel (Fotó: Europress/AFP)

Ratel szerint a jövőben beborul az ég minden olyan projekt felett, amely nem villannyal megy, és a gyártók pénzén működik.

"Biztos vagyok benne, hogy a következő években minden olyan motorsport program szenvedni fog, amely erősen függ az autógyáraktól, amelyekben közvetlen gyártói befolyás vagy befektetés van jelen. Egy kivétel lesz, az elektromos versenyzés."

Ratel szerint az elmúlt két hónap tapasztalatai komoly hatással lesznek az emberekre, és az környezetvédelem kérdése még fontosabbá válik majd, mint eddig. 

Az általa említett két koncepció, az elektromos versenyzés és az ügyfélsport összekapcsolására viszont jelenleg nem lát sok esélyt, mivel az elektromos autók nem vonzzák annyira a versenyezni vágyókat, mint a hagyományos benzines gépek. 

"Úgy gondolom, abban ma mindenki egyetért, még az autógyártók is, hogy az elektromos autósportot jelenleg nehéz lenne összeházasítani az ügyfél-versenyzéssel. Amit mi most megpróbálunk eladni az ügyfeleknek, az az szenzáció élménye."
"Ezért nem állíthatom, hogy a GT World Challenge holnaptól elektromos autókkal megy majd tovább, mert azok nem adnák ugyanazt az élményt, mint egy V10-es Lamborghini vagy Ferrari, vagy a többi gyártónk valamelyik autója. Ehhez még idő kell, de már van egy hosszabb távú tervünk, hogy miként csökkentsük a káros anyag kibocsátásunkat" - zárta Ratel.  
Hozzászólások