Technikai - Nincs mire várni - újraindul a Superbike VB, természetesen az Eurosporton
Nincs mire várni - újraindul a Superbike VB, természetesen az Eurosporton
Fotó: Eurosport/Getty

Nincs mire várni - újraindul a Superbike VB, természetesen az Eurosporton

HosszabbitásHosszabbitás
2020/07/30 14:28
Az Eurosport és a Dorna Sports is az értékmegőrzés híve. Ez azt jelenti, hogy a szuperbike és szupersport vb-ket továbbra is az Eurosport közvetíti, a Dorna pedig, mint a bajnokságok kereskedelmi jogainak a tulajdonosa mindent megtett, hogy a vb-k folytatódjanak, s így legyen mit nézni.

A televíziók szerepe újra felértékelődött a sportban, így ebben az esetben is. A hétvégén a spanyolországi Jerezben kezdjük újra, helyszíni nézők nélkül, s így teljesen más hangulatban. Ez új lesz a versenyzőknek is, Jonathan Rea, az ötszörös világbajnok címvédő szerint is furcsa lesz majd nélkülük, de legalább lehet versenyezni. Februárban, Ausztráliában még meg tudták rendezni az első futamokat, de azóta csak teszteléseken ültek versenymotoron.

A versenynaptár rövidül, három helyszín is kiesett, ami egyrészt azért fájó, mert hagyományos pályákról van szó, másrészt 35 év után visszatértünk oda, ahonnan elindultunk - 1988-ban is kilenc hétvége volt és most is kilenc van. Kikerült Donington, ami most fordul elő először, kimarad a motorozás szentélye, Assen és nem lesz villanyfényes verseny a losaili pályán sem – elég nagy ár a folytatásért.

Jerez után Portugália következik, majd egy dupla hétvége újra Spanyolországban, Aragónban, aztán egy új helyszín, Barcelona, majd Magny Cours Franciaországban, utána Argentína, a végén pedig Olaszország, Misano.  Ezt azt jelenti, hogy kevesebb a hibázási lehetőség is, mint máskor – elvileg emiatt is érdekes lehet a folytatás.

Ami a kényszerszünetet illeti, mindenkinek volt ideje pihenni, bár Barcelonában, Aragónban és Misanóban komoly tesztelések is zajlottak. De Jonathan Rea például kihasználta a szünetet, és a misanói teszt után Olaszországban maradt, ahol jókat bringázott a korábbi szupersport világbajnok Fabien Foret-vel és egy baráti látogatásra felkereste egykori csapattársát, Andrew Pittet is, akinek itt van az otthona.  Jó látni, hogy élnek a sportbaráti kapcsolatok.

Eugene Laverty az otthoni edzések mellett naponta vett portugál nyelvleckéket- ami érthető, mert ott lakik, és sokat foglalkozott egyik kedvenc hobbijával, a zenével is. A Yamahások egy angliai egyetemen jártak, ahol tesztelték a fizikai állapotukat, pszichológiai tesztet csináltak velük, és étkezési tanácsokkal látták el őket – ma ez teljesen megszokott az élsportban. De azért olyat csak ők csináltak, hogy a versenykörülményeket szimulálva, bőrruhában, sisakban, kesztyűben, meleg kamrában letekertek 45 percet – hogy a kutatók lássák, milyen terheléseket kell elviselniük verseny alatt, mondjuk egy forró nyári napon.

Szóval, mindenki tette a dolgát. Rea és Lowes például máris aláírták a következő évre szóló szerződésüket a Kawasakival, ami mindenki részéről logikus lépés volt, hiszen Rea öt vb-t nyert velük, Lowes meg Ausztrália után vezeti az idei pontversenyt- ez így nem egy rossz kombináció. Persze előbb utóbb minden sorozat megszakad, és jelenleg a Ducatinak van a legtöbb esélye, hogy Scott Reddinggel és esetleg Davies-szel elkapják a Kawasakit. Davies tavaly óta nem találja a fonalat és Redding máris jobb nála, viszont Jerezben Davies a legeredményesebb az egész mezőnyben, úgyhogy itt talán visszavághat.

Meglepetésre visszatér a korábbi vb ezüstérmes Marco Melandri. A Barni Racing Ducatijával megy majd, a sok sérülése miatt fizikailag nem igazán terhelhető Leon Camier helyén, ami könnyen Camier pályafutásának a végét jelentheti.  A MIE Althea Racing megvált Jordi Torrestől, akinek a helyére az olasz szupersport bajnok Lorenzo Gabellini került be. Michael van der Mark ezt az évet még végig csinálja a Yamahánál, de jövőre már a BMW gyári versenyzője lesz. Hogy ki lesz mellette, még nem tudni, de a maradék helyért Lavertynek és Tom Sykes-nak is meg kell harcolnia - már ha még szeretnének ebben a bajnokságban menni.

Marco Melandri..jpg Fotó: Eurosport/Getty

A szupersportban és a szupersport 300-ban újdonság, hogy minden versenyhétvégén lesz egy plusz futamuk is, így mindenki megkapja alehetőséget a versenyterhelésre. Sebestyén Péternek biztos helye van a mezőnyben, így érte szoríthatunk a hátralévő versenyeken is.

Szóval, az értékek megmaradtak. Lesznek versenyek, lesznek Eurosport közvetítések és lesz magyar versenyző is – mindez nem kevés ebben a járvány által sújtott világban. S ha jövőre megnyitják a pályákat a nézők előtt is, bezárul a kör. Kezdődhet egy újabb 35 éves ciklus.

 Velünk.

Várhegyi Ferenc

Hozzászólások