Moto GP - Rossi legnagyobb győzelme
Rossi legnagyobb győzelme

Rossi legnagyobb győzelme

Baranyai BalázsBaranyai Balázs
2015/10/17 14:08

Valentino Rossi a MotoGP történetének egy legendás figurája. Számtalan történet és siker fűződik a nevéhez, 1996 óta tartó pályafutása során 112 futamgyőzelmet számlál, no meg számtalan rekordot is magáénak tudhat. Vale sokféleképpen verte már meg az aktuális mezőnyt: rossz rajt után, ütközést követően, esőben, szárazon, jó, vagy rossz motorral egyaránt. Most következzen hát annak a versenynek a története, amely valószínűleg pályafutása legnagyobb győzelmét jelentette. Természetesen sok futam kiérdemelné ezt a jelzőt, de van egy, amit tényleg nehéz lenne utána csinálni és sok mindent elárul a Doctor képességeiről – következzen hát, a 2003-as Phillip Island-i verseny!

2003-ban Vale már az ötödik világbajnoki címét zsebelte be, akkor épp a Repsol Honda színeiben húzta a gázt. Ezzel ő lett az akkori legfiatalabb 5-szörös bajnok a maga 24 évével – megelőzve Angel Nietót, Mike Hailwoodot és John Surteest is, akik egyaránt 25 évesen tették meg mindezt. Hagyományosan a szezon végén rendezik az ausztrál futamot, ahol már kezdett körvonalazódni, hogy az olasz elhagyhatja a Repsolt és válthat (így is történt, 2004-ben már Yamahával lett világbajnok – a szerk.). Ez azonban nem zavarta meg. Szokásos, bolond időjárás fogadta azon a vasárnapon a mezőnyt. A 125cc és a 250cc versenyei esőben kerültek megrendezésre, ám a MotoGP-sek már szikrázó napsütésnél indulhattak útnak.

Rossi az élről indult – abban az évben már nyolcadszor, ami egyéni csúcs volt számára, plusz 1,9 másodperccel megjavította a pályacsúcsot is. A reggel megrendezett esős warm up-on szintén ő végzett az élen, ám a futamon nem várt nehézségekkel nézett szembe.

Szokás szerint elrontotta a rajtot és visszacsúszott a tizedik hely környékére, ahonnan szép lassan lépkedett előre – a versenytáv felénél már az élen volt és meggyőző fölénnyel vezetett. Itt jön viszont a csavar: a 27 körös futam 12. körében a Doctor sárga zászlónál előzött. Korábban Troy Bayliss esett el és szenvedett agyrázkódást – ilyenkor az ápolás miatt lengetnek sárgát és nem szabad előzni. Rossi viszont nem figyelt oda és mégis pont abban a kanyarban ment el Marco Melandri mellett. Miután az élre állt, táblán figyelmeztették az olaszt: 10 másodperces büntetést kapott. A korábbi szabályváltoztatás értelmében nem kellett kimennie a boxba letölteni ezt az időt, hanem a büntetést hozzáadták az idejéhez a verseny végén. Tehát a feladat adva volt: több, mint 10 másodperces előnnyel kellett nyernie ahhoz, hogy megtarthassa az első helyet.

Bayliss és Melandri bukásai:

És ahogy annak lennie kell, Rossi ezt meg is csinálta: végül 15, 212 másodperces előnyt motorozott ki, amivel simán ott tudott maradni a Ducatit terelgető olasz Loris Capirossi előtt. Mindezt úgy tette meg, hogy hét alkalommal döntötte meg a pályacsúcsot és 11-szer ment be 1:32 alá – ez Capirossinak egyszer sem sikerült, ahogy másnak sem. Rossi az első a MotoGP történetében, aki egy 10 másodperces büntetés ellenére is győzni tudott.

Hozzászólások