Moto GP - MotoGP, Spielberg: Dovi bizonyított, megérett a nagy feladatokra
MotoGP, Spielberg: Dovi bizonyított, megérett a nagy feladatokra
Fotó: Europress/AFP

MotoGP, Spielberg: Dovi bizonyított, megérett a nagy feladatokra

Baranyai BalázsBaranyai Balázs
2017/08/13 18:25

Ha valakiben voltak kétségek afelől, hogy egy hétvége fénypontja lehet a MotoGP-n kívül más is, az most nyugtázhatta: ez teljes mértékben lehetetlen. A gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye ezúttal Ausztriában bizonyította, hogy miért tekintenek rájuk a világ első számú versenysorozataként a rajongók.

Spielberg egy speciális helyszín. Az osztrák pálya egyedi adottságai miatt épp ezért már előre sejteni lehetett, hogy nem mindenki rúg majd labdába. Tavaly a Ducati feltörölte a padlót a mezőnnyel (végül Anddrea Iannone nyerte a versenyt), ám idén a Honda tesztelt is itt korábban - ők lettek a kihívók. Maga a futam elég szorosnak indult, az első körökben szépen egyben maradtak az élmenők. 7-8 motoros egymás mögött, ám a tempót nem tudta mindenki tartani. A Yamahák szakadtak le elsőként, majd idővel sor került Jorge Lorenzóra is, aki már nem először indított parádésan - kár, hogy ereje most sem tartott sokkal tovább a versenytáv felénél.

Dovizioso és Marc Marquez maradtak elöl, rájuk tudott felzárkózni a hajrá előtt Dani Pedrosa, akinek egy-két kör erejéig még egy győzelem is kinézett, ám az akkor még erős tempóját képtelen volt állandósítani. Mint később elmondta, sokat küszködtek a tapadással, sokat pörgött ki a hátsó kerék és emiatt túlmelegedtek a gumik. Ettől függetlenül viszont ez tőle egy remek eredmény, a harmadik pozíció volt a legtöbb, amit ebből kihozhatott. Mert hát az ellenfelek... Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a világbajnoki cím két fő esélyesét láthattuk most összecsapni az osztrák hegyekben és ez egy emlékezetes ütközet lesz mindkettejük számára.

Dovi idei harmadik győzelme - a legtöbb Marquezzel és Vinalesszel holtversenyben. Rá is figyelni kell

Egészen parádés show-t produkált az olasz és a spanyol zseni a pályára, aminek a népes nézősereg örült is, nem kicsit. Elképesztően szorongatták egymást, ráadásul ésszel kellett tenniük mindezt - a gumikopás volt a kulcs a győzelemhez, így nagyon kellett koncentrálni a spórolásra is a támadás mellett. Marqueznek is akadtak gondjai a hátsó gumikkal (ahogy a csapattársa, Pedrosa is beszélt erről), de ő elárult még a verseny után egy nagyon fontos részletet: szombaton jobban érezte magát a Hondán, mert akkor hűvösebb volt az idő. Könnyen lehet tehát, hogy ha csak egy kicsivel több a felhő, vagy szimplán csak alacsonyabb a hőmérséklet, akkor a spanyol örülhetett volna a végén. Bár azt gyorsan tegyük hozzá, hogy így sem volt szomorú.

Mindent kihozott magából. Végig a határon ment, különösen az utolsó kör utolsó kanyarjában, ahol mindent egy lapra feltéve próbált meg beszúrni Dovi mellé - az olasz azonban számított erre és vissza tudta előzni. Marquez manővere nem volt veszélytelen - mind a ketten kieshettek volna, ez csak centiken múlt -, ám így, hogy nem lett gond, jár a taps. Ilyet megpróbálni sem tud akárki. Az utolsó kanyar gyakorlatilag nem számít előzési pontnak, a címvédő mégis megpróbálta és majdnem bejött. Ennél kiélezettebb és keményebb csatát nem is produkálhattak volna. Végül győzött a jobb: Dovizioso.

Rossi lehet még bajnok idén? Egyre nehezebb elképzelni

A Ducati nyerőembere idén harmadjára, pályafutása során pedig "csak" ötödjére tudott nyerni - idei tehát minden bizonnyal élete szezonja. Brno után ő is kipróbálta a Lorenzónak készült egyedi motorborítást, amely ha nem is néz ki túl jól, attól még sokat tud segíteni a kigyorsításokon, hogy ne kezdjen el egykerekezni a vörös rakéta. Dovi kihozta a maximumot magából és a motorból is, sikere után pedig hosszú percekig csak próbálta visszahozni magát az életbe - örülni is csak akkor kezdett el, amikor a pulzusa visszatért és fel tudta fogni, mi volt itt. Dovi nem szokott ilyen csatákhoz. Ő nem az a nagy küzdő típus. Többnyire inkább nagy taktikus, spóroló, aki a megbízhatóságával tud hozni másokon, meg a kiegyensúlyozott teljesítményével. Épp ezért nagy szó az, hogy a műfaj egyik legjobbját, Marc Marquezt tudta legyőzni. Így bizonyította rátermettségét, valamint hogy méltó kihívója lehet a pontversenyt vezető Hondásnak.

Talán kicsit korai még ezen elmélkedni, hiszen sok van hátra a bajnokságból és várhatóak fordulatok, de jelenleg nagyon úgy néz ki, hogy a fent említett két úriember áll a legjobb esélyekkel a vb-harcban. Pedrosa gyakorlatilag már nem tényező és Rossi is már "szinte" csak a csodában bízhat. Vale hátránya 33 pont Marquez mögött és abban elég nehéz bízni, hogy Marquez egynél többször bukjon, valamint Rossi hirtelen elkezdjen zsinórban futamokat nyerni. A veterán olasz idén még a rendszeres dobogókkal is adós, ami kissé csalódás tőle - most épp egy 7. helyet tudott felmutatni, ami azért nem mutat túl jól (még akkor sem, ha ez köztudottan nem a Yamaha pályája volt). Matematikailag Vinales is ott van még, csatában a végső győzelemért (csak 8 ponttal van lemaradva Doviziosótól), ám a kiegyensúlyozottság nála is hiányzik. Rossi hibáját kihasználva most a 6. lett, de még a tavalyi Yamahával motorozó Zarco is előtte végzett, ami elég ciki. Így nehéz lesz odaérni a végén. Marquez előnye egyébként 16 pont Dovi előtt, az idényből pedig még 7 állomás van hátra (mindenhol legfeljebb 25 pont szerezhető).

A riválisok megint csak Mir hátát nézték. Félelmetes dominancia

A Moto2 is órási küzdelmet hozott, de meglepetést nem: Franco Morbidelli javította múlt heti hibáját és ezúttal nem engedte ki kezei közül a győzelmet. Végig kontroll alatt tartotta a dolgokat elöl - még akkor is, amikor két riválisa nagy nyomás alatt tartotta. Alex Marquez és Tom Lüthi végig gyepálták egymást, de ezzel csak a listavezető esélyeit növelték. A spanyol Marc VDS-es végül bejött másodikként a hibázó svájci előtt, ám a hátrányuk mind a kettejüknek nőtt. A legnagyobb vesztes viszont az az Oliveira, aki egy biztos negyedik helyet dobott el és csúnyán összetörte magát a futam végén.

A Moto3 is a favorit sikerét hozta. Joan Mir elszökött és másodperceket vert a mezőnyre, melyben talán legnagyobb riválisa, Romano Fenati csak a 13. helyen zárt. Oettl lett a második, Jorge Martin pedig a harmadik, de egyikük sem számít a pontversenyben - Mir magabiztosan, 64 ponttal vezet és csak idő kérdése, hogy mikor biztosítja be a bajnoki  címét. Egészen szenzációs, amit idén művel.

A bajnokság következő állomása Silverstone lesz majd augusztus 27-én.

Eredmények

MotoGP:

1. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 39:43.323 perc

2. Marc Márquez (spanyol, Honda) 39:43.499

3. Dani Pedrosa (spanyol, Honda) 39:45.984

Az élcsoport: 1. Márquez 174 pont, 2. Dovizioso 158, 3. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 150

Moto2:

1. Franco Morbidelli (olasz, Kalex) 37:39.370 perc

2. Álex Márquez (spanyol, Kalex) 37:40.682

3. Thomas Lüthi (svájci, Kalex) 37:41.914

Az élcsoport: 1. Morbidelli 207 pont, 2. Lüthi 181, 3. Márquez 153

Moto3:

1. Joan Mir (spanyol, Honda) 37:23.124 perc

2. Philipp Öttl (német, KTM) 37:26.169

3. Jorge Martín (spanyol, Honda) 37:26.501

Az élcsoport: 1. Mir 215 pont, 2. Romano Fenati (olasz, Honda) 151, 3. Aron Canet (spanyol, Honda) 137

Hozzászólások