Moto GP - A MotoGP még Rossi hiányát is túlélné
A MotoGP még Rossi hiányát is túlélné
Fotó: Europress/AFP

A MotoGP még Rossi hiányát is túlélné

Baranyai BalázsBaranyai Balázs
2017/09/11 11:53

Misano megmutatta, hogy bár Valentino Rossi kétségtelenül a legnépszerűbb és legfontosabb figurája a sorozatnak, nem csak miatta jönnek ki az emberek a MotoGP versenyeire.

Valentino Rossi edzés közben szenvedett balesetet és megsérült: ez azt jelenti, hogy Misanóban és Aragonban nem indulhat (utóbbi helyszínen a hírek szerint van der Mark helyettesítheti majd). Ez azért is kellemetlen, hiszen Misano Rossi hazai versenye, a pálya ugyanis nem messze helyezkedik el a Doctor otthonától, Tavulliától. Ennek tetejébe pedig még az eső is megérkezett, tehát minden adott volt ahhoz, hogy a nézők egy jelentős százaléka távol maradjon az eseménytől. Nem így lett. A motomatters.com-on azt írják, nagyságrendileg 10% lehetett a hiány a várthoz képest, de a domboldal így is nagyjából megtelt, a többi lelátóval együtt. Ez ékes bizonyítéka annak, hogy nem csak a 46-os motor miatt követik az emberek a MotoGP-t, hanem van itt más látnivaló is bőven!

Arról már nem is szólva, hogy így legalább az olasz szurkolók ápolhatták kicsit a kapcsolatukat nagy "kedvencükkel", Marc Marquezzel. A spanyol elesett a warm up-on, ezt látva pedig a közönség nagy éljenezésben tört ki. Marquez ezt hallva csókokat dobált feléjük, kicsit cukkolva őket - utólag elmondta, nagyon elszomorították a történtek. Az itteni motorosok 300-zal repesztenek és minden esésben benne van egy komolyabb sérülés kockázata. Ennek örülni pedig szerinte nem túl sportszerű dolog, még ha jól tudja, hogy itt finoman szólva nem ő a közönségkedvenc.

Marquez viszont nem hagyta magát ezen kizökkenteni és a versenyen már tökéletesen koncentrált volt. A nézők nagy bánatára pedig nem is akárhogy tette a dolgát: egy kitűnő motorozást bemutatva az utolsó körben előzte meg olasz riválisát és zsebelte be az első helyet. A spanyol az elején nem érezte túl jól magát a motoron, az idő előrehaladtával azonban egyre jobban ment. Sokat agyalt menet közben azon, hogy bepróbálkozzon-e Petrucci mellett a végén, aztán arra jutott, hogy van elég erő benne és a motorban is ahhoz, hogy megpróbálja. Nem tévedett. Tökéletesen osztotta be az erejét és nagyszerű ütemben támadott, ami győzelmet ért számára - ezzel pedig utolérte Doviziosót a pontversenyben, így öt versennyel a vége előtt holtversenyben állnak az élen.

Marquez utolérte Dovit a táblázaton, mesteri győzelmet aratott

A másodikként befutó Petrucci így ismét lecsúszott élete első futmagyőzelméről, ám saját bevallása szerint ez a mostani eset közel sem olyan bosszantó számára, mint Assen volt. Ott egy balul sikerült lekörözés gátolta, itt viszont úgy érzi, Marquez egyértelműen erősebb volt nála, nem tudott mit tenni. A spanyol az élreállást követően 100%-ot hozott és már nem lehetett utolérni - ettől függetlenül viszont nincs oka szomorkodni a privát Ducatit terelgető olasznak, aki idén így is túlteljesíti a vele szemben támasztott elvárásokat.

Harmadikként Andrea Dovizioso futott be, aki egy darabig tudta tartani az első kettőt, ám idővel leszakadt. Mint kiderült, tapadási gondjai voltak az olasznak, bár hogy miért, az még most is rejtély. Próbált kapaszkodni Dovi, de ezen a vizes misanói pályán nagyon könnyű hibázni (mind a három kategóriában rengeteg bukást láthattunk). Aztán látta csapattársa, Jorge Lorenzo hibáját és úgy volt vele, hogy ha nem tud olyan gyors lenni, akkor inkább lemarad és behozza a motort. Ez a harmadik hely pedig több, mint jó neki. Sok pontot szerez és újabb futamot zár jó pozícióban - még ha lesznek is hiányzó pontok a végelszámolásnál, nem ezen a harmadik helyen fog múlni a bajnoki cím.

Bosszankodhat viszont a már említett Lorenzo, aki vezető helyről esett el. Ő még szárazon is versenyképesnek tűnt, esőben pedig még jobban ment a Ducati. A spanyol azt mondta, hogy meglehetett volna első győzelme a bolognai paripáján, ám egy bosszantó hiba véget vetett a versenyének. Lorenzo még nem érzi magát elég otthonosan a Ducatin, különösen igaz ez a motor elektronikájára, amin csak nagyon ritkán változtat bármit is. Ez egyértelműen hátrány a többiekkel szemben. Jól ment, növelni tudta az előnyét az élen, aztán jött a baj. Épp állítania kellett valamit az elektronikán (ami az olaszoknál egy kicsit bonyolultabb művelet, mint kellene), amikor a kanyarba érve túl hirtelen mozdulattal rántotta be a motort, ráadásul hátsó féket sem használt. Mire észbe kapott, már a kavicságyban fetrengett.

Jorge Lorenzo számára Misano sem hozott szerencsét, de most tényleg jó úton járt a győzelem fel

Ejtsünk még szót az egyedüli gyári yamahásról, Maverick Vinalesről is. A spanyol teljesen tisztességesen lehozta ezt a versenyt ahhoz képest, hogy az eső sem neki, sem pedig a motorjának nem kedvezett. A japán gyártó motorosai sokat panaszkodtak a Michelin gumikra, amiket elég nehezen tudtak felmelegíteni és tapadási problémáik is voltak. Vinales arról számolt be, hogy a motor elején eszközölt változtatások nagyon jól beváltak, a hátsó guminál viszont akadtak gondok. Azt mondta, főleg a balkanyaroknál csúszkált, mintha jégen ment volna. Ettől függetlenül tőle ez a negyedik hely teljesen redben van, nem veszített sokat a riválisaival szemben. Még 125 pont szerezhető a folytatásban, neki pedig 16 a hátránya Doviék mögött - ők hárman fogják majd eldönteni a világbajnoki cím sorsát.

Egyre szorosabb a helyzet a Moto2-ben is, ahol Franco Morbidelli elesett, átadva a lehetőséget Tom Lüthinek a felzárkózásra. A svájci élni tudott ezzel és kilenc pontra csökkentette a hátrányát összesítésben - ismét nyílt a küzdelem a bajnoki elsőségért. Lüthi nagy harcot vívott honfitársával az első helyért, de végül nem tudta megelőzni Domi Aegertert, aki hosszú idő után így ismét nyerni tudott. A dobogó legalsó fokára pedig a 14. helyről induló maláj esőmenő, Syahrin állhatott fel.

A Moto3-ban Fenati leiskolázta a mezőnyt, de nem sokra ment vele. A pontversenyt vezető Joan Mir ugyanis másodikként gurult a célba ezen a kaotikus versenyen, tehát előnye csak öt ponttal csökkent, így még mindig több mint 60 maradt neki. Mir a kiegyensúlyozottságával és a sokoldalúságával úgy tűnik, megoldhatatlan feladat elé állítja a mezőnyt. A nála jóval idősebb és tapasztaltabb Fenati nem találja a fogást spanyol vetélytársán, akivel jövőre a Moto2-ben csaphatnak majd össze újra.

A világbajnokság a spanyolországi Aragonban folytatódik majd szeptember 24-én.

Hozzászólások