Technikai - Mi vár a Forma-1 újoncaira 2019-ben?
Mi vár a Forma-1 újoncaira 2019-ben?
Fotó: Europress/AFP

Mi vár a Forma-1 újoncaira 2019-ben?

Klein RékaKlein Réka
2019/02/09 16:52

Charles Leclerc páratlan első szezonja után mindenki arra kíváncsi, mire lesznek képesek az új fiúk 2019-ben. Az elvárások magasak, ami teljesen érthető, hiszen 2009 óta először az F2 első három helyezettje ülést kapott a Forma–1-ben. 

Lando Norris a McLaren versenyzője lesz, George Russell a Williamstől kapott lehetőséget, Alexander Albonnak pedig a Toro Rosso adott üléstGyakorlatilag az Alfa Romeo pilótája Antonio Giovinazzi nem újonc, de csak két versenyen állt rajthoz korábban, így őt is annak tekinthetjük.

Mindannyian az első teljes F1-es szezonjukra készülnek, azonban merőben más kihívások várnak rájuk. Nézzük, kinek milyen nehézségekkel kell megküzdenie, hogy sikeres első szezont tudhasson maga mögött!

Alexander Albon

A Toro Rosso döntése, miszerint Alexander Albon kapja meg az egyik ülést, távolról sem tűnt előre megfontoltnak. Albon az elektromos bajnokságba tartott a Nissannal mielőtt az olasz kis csapat elcsábította. Ritkaság, hogy a Red Bull nem a saját programjából választott egy fiatal pilótát, még úgy is, hogy Albon 2012-ben a junior program része volt.

Pierre Gasly három évet töltött a junior programban mielőtt esélyt kapott volna. Daniil Kvyat négy évet töltött a programban, Carlos Sainz ötöt, Sebastian Vettel pedig hatot.  Alban mögött tartalmas hónapok állnak, és érthető lenne, ha bizonytalanak érezné magát. Most az a feladata, hogy a lehető leggyorsabban megértse és megtanulja a csapat kultúráját. Ezt pedig nem lesz könnyű akkora nyomás alatt teljesíteni, ami alá helyezni fogják.

066_DPPI_03318001_069.jpg Fotó: Europress/AFP

A Toro Rosso teljesen új pilótapárossal fog versenyezni 2019-ben. Gasly és Brendon Hartley is távozott a csapattól, habár más okokból. Gaslyt előléptették a Red Bullhoz, Hartleynak pedig a gyenge teljesítménye miatt kellett mennie, de a Ferrari gyorsan lecsapott rá, náluk fogja segíteni a szimulátoros munkát.

Röviden ez maga a Toro Rosso: egy futószalag az új tehetségeknek. Akik jól teljesítenek, azokat előléptetik, akik nem, azokat pedig elengedik. És ez nem lesz másképp Albonnal sem. Főleg úgy, hogy Dan Ticktum lehet a következő a sorban a Red Bull számára, a Honda pedig szeretné, ha lenne egy japán versenyzőjük. Albonnak muszáj lesz jól teljesítenie, ha maradni akar.

Lando Norris

Ami az F1 előtti eredményeket illeti, senki sem áll jobban, mint Lando Norris: 2014 óta versenyez együléses autóval, azóta pedig 46 versenyt nyert. Ezzel a számmal pedig sem Hamilton, sem Vettel nem tud versenyezni. Előbbi 37, utóbbi pedig 29 versenyt nyert.

Ennyi győzelemmel, és azzal a reménnyel, hogy ott szunnyad benne a gyilkos erő, természetes, hogy a McLaren sokat vár Norristól. A kérdés csak az, hogy vajon ő és az autó képes lesz-e rá. Nem megbántva Marcus Ericssont, Brendon Hartleyt és Sergey Sirotkint, de Fernando Alonso távozása volt a legjelentősebb 2018-ban.

066_DPPI_00118015_128.jpg Fotó: Europress/AFP

A másik három újonc számára talán kihívás lesz, hogy jobb, de legalább ugyanolyan teljesítményt nyújtsanak, mint az elődjük, de nem teljesíthetetlen. Ugyanez nem mondható el Norrisról.

Neki ugyanis ott kell(ene) folytatnia, ahol a kétszeres világbajnok abbahagyta. Kétségtelen, hogy Alonso olyan helyre pozicionálta az autót, ahol semmi keresnivalója nem volt, és nélküle valószínűleg a kilencedik helyen zárták volna a bajnokságot, nem pedig a hatodikon.

Versenyzés és szponzor szerzés szempontjából is hiányozni fog Alonso. A hiánya betöltése talán lehetetlen feladat egy 19 éves számára, különösen a karrierje elején.

Antonio Giovinazzi

Azzal, hogy a pilóták egyre fiatalabban debütálnak a Forma–1-ben, a 25 éves Antonio Giovinazzi az első teljes szezonját jókora tapasztalattal kezdi meg. A  20 versenyző közül kilenc fiatalabb nála. Olyan versenyzők, mint Sainz vagy Verstappen, akik már több évnyi F1-es tapasztalattal rendelkeznek, ez pedig hátrányba hozza az olaszt.

A nyomás pedig nemcsak a kora, hanem a csapata miatt is lesz rajta. 1985 óta ez lesz az első alkalom, hogy az Alfa Romeo a Forma–1-ben versenyez. Nem kérdés, hogy a csapat jól akarja kezdeni a visszatérést. Ehhez az kell, hogy Giovinazzi megfelelően teljesítsen.

066_DPPI_00118015_539.jpg Fotó: Europress/AFP

Az újoncok közül valószínűleg neki lesz a legnehezebb csapattársa is. Kimi Räikkönen talán már nem az a versenyző, aki egy évtizede volt, de a finn veterán még mindig képes nagyszerű teljesítményreRäikkönennek rengeteg tapasztalata van (Giovinazzi hét éves volt, mikor a finn debütált), tavaly még futamot nyert. Ez a tapasztalat és a kiegyensúlyozottsága fontos lesz a csapat számára, de a fiatal olasz számára nem lesz könnyű lépést tartani.

George Russel

A 2018-as F2 bajnok a Williamstől kapott ülést, de valószínűleg a szezonnyitóig azért fog szurkolni, hogy az autó jobb legyen, mint tavaly. A Williams legutolsóként fejezte be a szezont, és csak hét pontot szerzett. Ha az autó hasonlóan fog teljesíteni, akkor a brit újonc számára nem lesz egyszerű bizonyítani.

Ha egy autó olyan rossz, mint a Williams tavaly konstrukciója, akkor szinte lehetetlen értékelni a teljesítményt. Stroll és Sirotkin is távoztak, de valóban gyenge teljesítményt nyújtottak tavaly?

A többi csapat már most azt mondja, hogy az új első szárnyaknak nem lesz nagy hatása, meg van rá az esély, hogy a 2019 is nehéz lesz. Russell legnagyobb kihívása abszolút nem tőle fog függni.

066_DPPI_00118017_693.jpg Fotó: Europress/AFP

Russell csapattársa Robert Kubica lesz. 2010 óta először fog az F1-ben versenyezni és sokan azon tűnődnek, vajon mennyire lesz versenyképes a szörnyű baleset és a hosszú kihagyás után. Ez pedig egy érdekes helyzetbe hozza a csapattársát.

Ha Russell legyőzi Kubicát, akkor úgy fognak rá tekinteni, mint aki legyőzött egy futamgyőztest? Egy olyan srácot, akinek a képességeit Hamiltonéhoz és Alonsoéhoz hasonlították?

Vagy úgy fognak rá tekinteni, aki legyőzött egy olyan versenyzőt, aki már nem olyan jó, mint a balesete előtt volt?

A csapattárs elleni teljesítmény a legigazságosabb összehasonlítás a Forma–1-ben, de az, hogy Russell, hogy teljesít Kubicához képest, felfogás kérdése lesz.

via PlanetF1



Hozzászólások