Le Mans - Kiket láthatunk idén a Le Mans 24h-n, 2. rész - a GT mezőny
Kiket láthatunk idén a Le Mans 24h-n, 2. rész - a GT mezőny
Fotó: WEC Media

Kiket láthatunk idén a Le Mans 24h-n, 2. rész - a GT mezőny

LantiLanti
2020/03/10 11:09
A versenyt szervező ACO február végén nyilvánosságra hozta a 2020-as Le Mans 24 órás autóverseny hivatalos nevezési listáját, valamint a tartalékok névsorát. A világ egyik legnagyobb autóversenyén idén 62-en indulnak, és ismét van egy kísérleti nevező. 


Kétrészes cikkben mutatjuk be, kikel találkozhatunk az idén június 13-14 között megrendezendő egész napos versenyen, és hogy az egyes csapatok mivel érdemelték ki a meghívást. Tegnap már alaposan kiveséztük a két prototípus kategóriát, most jöjjön a GT mezőny. 

A gyári támogatott csapatoknak fenntartott GTE Pro géposztályban idén kettővel kevesebb gyártó lesz, mint egy éve, hiszen kiszállt a BMW és a Ford is. Maradt viszont a hosszútávú versenyzés három hűséges márkája, a Ferrari, a Porsche és az Aston Martin, akikhez a szokásoknak megfelelően a Corvette is csatlakozik .

A helyzet az Aston Martinnál a legegyszerűbb, ők az Endurance Világbajnokságban is induló két autójukat viszik Le Mans-ba, annyi változással, hogy mindkét egységhez csatlakozik egy-egy harmadik pilóta. A dánokhoz (Nicki Thiim és Marco Sörensen) Richard Westbrook, az Alex Lynn - Maxime Martin kettőshöz pedig Harry Tincknell. Érdekesség, de nem meglepő, hogy mindketten a tavaly lezárt Ford-programból érkeznek. 

A gyári megbízatással versenyző AF Corse is hozza a két Ferrarit, hozzájuk viszont csatlakozik az Egyesült Államokból érkező Risi Competizione. Giuseppe Risi csapata régi ismerős a GT mezőnyben, 2008-ban és 2009-ben is megnyerték a GT2-t, az elmúlt időszakban viszont kimaradoztak. Eddig ők is két fordos versenyzőt (Sebastien Bourdais és Oliver Pla) csipegettek össze, a harmadik pilótát pedig még nem jelentették be. 

Porsche_lemans_2019.jpg

Az elmúlt évekhez hasonlóan Porsche idén is mitózissal szaporodik Le Mans előtt, a WEC-ben futó két autójukhoz csatlakozik még kettő Amerikából. Ezeket a WeatherTech SportsCar Championship tavalyi bajnokcsapata, a CORE Autosport készíti fel. A megszokott arcokhoz idén két "új gyerek" csatlakozik, a GTE Am-ből felhozott Matt Campbell és Julien Andlauer. 

A Corvette most is két autóval érkezik, és ez lesz a frissen fejlesztett, középmotoros C8.R bemutatkozása Le Mans-ban. Doug Fehan is tekert egyet pilótafronton: Jan Magnussent elbocsátották, és a helyére elhozták a BMW-től az univerzális ragasztóknál is sokoldalúbb Nicky Catsburgot. A DTM miatt elfoglalt Mike Rockenfeller ülését pedig az amerikai Taylor-dinasztia legfiatalabb tagja, Jordan kapta meg. 

Az amatőrök, akik egyáltalán nem azok

Az LMP2 után a GTE Am kategória a második legnépesebb az idei Le Mans 24 óráson: összesen 20 nevezést fogadtak el, és további öt autó került tarcsiba. Mivel az egyre zsugorodó gyári szerepvállalás mellett a versenyezni imádó üzletemberek és félprofik jelentik az autóversenyzés bázisát, jó látni, hogy ilyen komoly az érdeklődés a kategória iránt.

A 20 fős mezőnyből 11-en az Endurance Világbajnokság állandó résztvevőiként indulhatnak Le Mans-ban. Közéjük tartozik a Team Project 1 két Porschéje, az AF Corse két Ferrarija, a Red River Sport és az MR Racing Ferrarik, két Dempsey-Proton Porsche, a Gulf Racing 911-ese, illetve a TF Sport és az Aston Martin Racing által nevezett két Vantage. 

Luzich_ferrari_elms_19.jpg

Az Európai Le Mans Sorozat GTE-bajnokaként automatikus meghívót kapott az amerikai Luzich Racing, amely most először indulhat a világ egyik legnagyobb autóversenyén. Az ELMS-ben második helyen végző Dempsey-Proton Racing egy harmadik Porschét is indít, amelyben a régi Porsche gyári pilóta Patrick Long lesz az egyik pilóta. 

Az Ázsiai Le Mans sorozatban egy automatikus meghívót lehetett szerezni a GTE Am-be, ez a tajvani HubAuto Corse csapathoz került. Őket korábban inkább az SRO által szervezett GT3-as kategóriákban láttuk, ám most Le Mans-ban is bemutatkoznak. 

Az amerikai IMSA-bajnokságból is egy autó érkezik: az ottani GT-kategória legjobb amatőr versenyzője Richard Heistand lett, aki végül a komoly le mans-i tapasztalatokkal rendelkező JMW Motorsporthoz vitte a beszállókártyáját. Az utolsó automatikus meghívót a Michelin Le Mans Cup megnyerésével lehetett megszerezni; ez a svájci Kessel Racingnek sikerült.

A többi indulási jogról az ACO döntött saját hatáskörben. Az AF Corse-t megdobták még egy kártyával, és ismét elfogadták az amerikai Scuderia Corse (szponzornevén WeatherTech Racing) nevezését is.

Kessel_lanyok_elms_2019.jpg

Egyre erősebb Le Mans-ban a női vonal, ezt mutatja, hogy két (az LMP2-vel együtt három) olyan egység is lehetőséget kap, amely hölgyeket ültet a kormány mögé. Az egyik az olasz Iron Lynx (a szakmai munkát náluk a Kessel Racing végzi), ahol Rahel Frey, Michelle Gatting és Manuela Gostner indul (tavaly ugyanilyen összeállításban mentek, csak még a Kessel neve alatt). A másik pedig a dán GEAR Racing, ahol jelenleg Christina Nielsen az egyetlen bejelentett induló.

A tartalékosok

A beugró-lista első helyén a Spirit of Race (a szakmai hátteret az AF Corse adja) egység áll, amely az elmúlt három évben indulhatott Le Mans-ban, most viszont - egyelőre - kispadra került. Szintén várakozik a német Proton Competition negyedik Porschéje, amellyel a tavaly még a Pro kategóriában induló Denis Olsen mehet.

A GT-autók között harmadik az Iron Lynx férfi-Ferrarija, amelyben többek között az egyik tulajdonos Andrea Piccini is indulna, a negyedik helyen pedig a Projekt 1 harmadik Porschéje dekkol. 

A lista legutolsó helyén egy Aston Martin várakozik, amelyet a japán D'Station Racing nevezett be. A csapat tulajdonosa az a Satoshi Hoshino, aki tavaly ütközött Marcel Fassler Corvettjével, majd később úgy döntött, inkább kiszáll a versenyből. 

A GT indulók listája (aktuális 2020.03.10-én): 

GT_rajtlista_leMans.jpg

Hozzászólások