Technikai - Hamilton mindent vitt Kínában
Hamilton mindent vitt Kínában
Fotó: Europress/Getty

Hamilton mindent vitt Kínában

Farkasvolgyi GáborFarkasvolgyi Gábor
2015/04/12 10:59

A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a Forma-1-es Kínai Nagydíjat Sanghajban. A 30 éves versenyző címet védett, ez korábban ezen a  versenyen senkinek sem sikerült. Hamilton pályafutása 151. futamán a 35 győzelmét aratta - az idén a másodikat - sorozatban pedig a 10. alkalommal zárt dobogón. A brit mögött csapattársa, a német Nico Rosberg ért célba másodikként, míg a harmadik helyen a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője végzett.

A Kínai Nagydíjat megelőző sepangi futamon történtek után mindenki azt találgatta, hogy vajon a Ferrari képes lesz-e ismét megtréfálni a világbajnoki címvédő Mercedest, vagy ezúttal Lewis Hamiltonék vissza tudnak vágni Sebastian Vetteléknek. A kérdésre a válasz egy részét már az időmérő után megkaptuk, Lewis Hamilton ugyanis magabiztosan utasította maga mögé a komplett mezőnyt, a harmadik helyen végzó Sebastian Vettelre 9 tizedet vert. Az időmérőn mutatott Mercedes-dominancia azt sugallta, hogy a Ferrarinak a futamon sem lesz túl sok esélye Hamiltonék ellen és ez a félelem be is igazolódott. A kínai futamon történelmi címvédésre készülő brit tökéletesen jött el a rajt után, első helyét nem veszélyeztette senki. Közvetlenül mögötte Nico Rosberg következett, majd Sebastian Vettel, akit az első kör végén már a kettővel mögüle rajtoló csapattárs, Kimi Räikkönen követett. A finn parádés rajtot produkált, a két Williams-pilótát egy kör alatt maga mögé utasította.

Az éllovasok közül Sebastian Vettel cserélt kereket elsőként, mégpedig a 14. körben, egy körrel később az élről kiállva Hamilton is a boxban járt, majd Rosberg és Räikkönen kapott új abroncsokat. A Mercedes ezúttal nem követte el a sepangi hibát, a Ferrari lépésére mindig volt válasza. Az olaszok viszont ismét bizonyították, hogy nem csupán a második legerősebb autó az övék a mezőnyben, hanem, hogy közvetlen közelébe kerültek a Mercedesnek. A vb-címvédőt olyannyira megközelítette a Ferrari, hogy már egy apró hibát sem engedhet meg magának, ellenkező esetben az kényelmetlenül sokba kerülhet számukra.

Lewis Hamilton esélyt sem adott senkinek és történelmi duplázást hajtott végre Sanghajban

Sanghajban a Mercedes ugyanakkor németes precizitással versenyzett, Hamilton hiba nélkül teljesítette a futamot. A brit amit meg lehetett nyerni, azt megnyerte, legyen szó szabadedzésről, időmérőről, futamról vagy a leggyorsabb kör bezsebeléséről. Hamilton történelmi címvédése mellett annak is örülhetett, hogy ezúttal sem adott esélyt csapattársának, Nico Rosbergnek, aki sorozatban harmadszorra kapott ki tőle. A német számára figyelmeztető jel, hogy míg tavaly az időmérőkön szinte mindig ő volt a jobb, idén már ott is veri Hamilton. Rosberg számára nem kezdődik jól az idény, ha továbbra is ilyen halovány formát mutat és nem tudja komolyan megszorongatni csapattársát, akkor idejekorán alárendelt helyzetben tudhatja magát.

Ami a Ferrarikat illeti, Sebastian Vettel saját elmondása szerint is mindent kihozott a futamból, Kimi Räikkönen pedig ezúttal is remek versenyt ment, ha a végén nem jön be a biztonsági autó (két körrel a leintés előtt Verstappen Toro Rossója leállt és kigyulladt a rajt-cél egyenesben), talán még csapattársát is megelőzhette volna, már ha engedik a „főnökök”. Az olaszoknak a futamgyőzelemre ezúttal nem volt valós esélyük, beigazolódtak azok a felvetések, miszerint ha nincs extrém meleg, akkor a Mercedesek egyelőre még túl nagy falatnak számítanak. A különbség azonban ezúttal is csökkent a két istálló autói között és ez bíztató lehet számukra a jövőre nézve.

Néhány szóban a többiekről:

A Williamsnél az idény elején még reménykedtek, hogy versenyben lehetnek a Ferrarival, nos három futam után kijelenthető, hogy erre esélyük sincs. Felipe Massa és Waltteri Bottas ugyanakkor magabiztosan hozták az 5. 6. helyet. Életjelet adott végre magáról a Lotus, amely Romain Grosjeannak köszönhetően megszerezte első pontjait a 2015-ös idényben. Felipe Nasr a Sauber volánja mögött egy 8. hellyel bizonyította ismét, hogy annak ellenére, hogy „pénzes pilóta” tehetséges és helye van a mezőnyben. Daniel Ricciardo a Red Bullal egy botrányosan gyenge rajtot követően (egészen a 17. helyig esett vissza) a 9. helyen zárt, ami megsüvegelendő teljesítmény. Mindezek ellenére a tulajdonos Dietrich Mateschitz valószínűleg nem rendez majd partit a tiszteletére, ugyanis a csapat még a tavalyinál is gyengébb szezont produkál, igaz akkor legalább futamot tudtak nyerni, most erre valós esélyük egyáltalán nincsen. Az ausztrál amúgy az egyetlen versenyző Renault-erőforrással, aki az első 10 között zárt, ez azért mindenképpen elgondolkodtató. Ahogy az is, hogy csapattársa Danyiil Kvjat kiesett, Max Verstappen nem tudta befejezni a versenyt, Carlos Sainz Jr. pedig csupán a két Manort tudta maga mögé utasítani. Mindezek tudatában nagy kérdés, hogy az osztrák milliárdos tulaj mikor unja meg a francia motorgyártó szerencsétlenkedését és dobja be a törölközőt és kínálja fel eladásra az istállót. Mateschitzet gyaníthatóan nem boldogítja, hogy a Red Bull mondjuk jót versenyzett a McLaren-Hondával, hiszen van abban valami szörnyen szomorú, hogy ez a két istálló a vérre menő csatákat a mezőny végén produkálja.

A Kínai Nagydíj végeredménye

A világbajnoki idény a jövő hétvégén egy villanyfényes futammal folytatódik Bahreinben.

A vb-pontversenyek állása 3 futam után (még 16 van hátra):

pilóták:

1. Hamilton 68 pont

2. Vettel 55

3. Rosberg 51

4. Massa 30

5. Räikkönen 24

6. Bottas 18

7. Nasr 14

8. Ricciardo 11

9. Grosjean 6

10. Nico Hülkenberg (német, Force India) 6

11. Max Verstappen (holland, Toro Rosso) 6

12. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 6

13. Ericsson 5

14. Danyiil Kvjat (orosz, Red Bull) 2

15. Sergio Perez (mexikói, Force India) 1

 

csapatok:

1. Mercedes 119 pont

2. Ferrari 79

3. Williams 48

4. Sauber 19

5. Red Bull 13

6. Toro Rosso 12

7. Force India 7

8. Lotus 6

Hozzászólások