Formula 1 - Vettel szerint valami nagyon megváltozott a Ferrarinál
Vettel szerint valami nagyon megváltozott a Ferrarinál
Fotó: Europress/AFP

Vettel szerint valami nagyon megváltozott a Ferrarinál

Németh DánielNémeth Dániel
2019/02/16 12:03
Pénteken a Ferrari is bemutatta 2019-es autóját, amit a Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulójára utalva, az SF90 névre kereszteltek el. Nem a név az egyetlen változás az előző idényhez képest: a Ferrari új festéssel, új pilótával és új csapatfőnökkel vág neki a 2019-es évnek, ezért sokan egy új éra kezdetéről beszélnek az olaszok kapcsán. Sebastian Vettel, az istálló négyszeres világbajnoka pozitív érzésekkel várja a következő idényt, szerinte sokat változott a hangulat a Ferrarinál.

2007 óta a Ferrari többször is közel állt az egyéni világbajnoki cím megszerzéséhez, ám Felipe Massa, Fernando Alonso és Sebastian Vettel egyaránt alulmaradt az aktuális riválissal szemben. Ezen vereségek közül talán a legutolsó fájt leginkább a maranellóiaknak, ugyanis - először a hibrid-éra rövid történetében - volt olyan időszak, amikor a Ferrari rendelkezett a legversenyképesebb autóval. Hiába azonban a jó technika, a rengeteg egyéni és csapathiba sokba került az év nagy részében hibátlanul versenyző Lewis Hamiltonnal szemben.

Bemutatták az SF90 típusjelű Forma-1-es Ferrarit | Hosszabbítás

Az olaszországi Maranellóban mutatták be pénteken a Forma-1-es Ferrari istálló idei versenyautóját, amely az SF90 típusjelet kapta, utalva a Scuderia Ferrari 90 évvel ezelőtti megalapítására. "C sapatként egy egész nemzet és világszerte több millió szurkoló reményeit, várakozásait, valamint büszkeségét kell magunkkal vinnünk, mi pedig vállaljuk ezt a felelősséget" - jelentette ki a bemutatón Louis Camilleri, a Ferrari elnöke.

Erre az évre jelentősnek mondható változáson ment keresztül a Ferrari, például a meglehetősen tekintélyelvű Maurizio Arrivabene helyett Mattia Binotto tevékenykedik majd csapatvezetőként, aki eddig technikai igazgatóként dolgozott az olaszoknál. Vettel új csapattársat is kapott erre az évre, Kimi Räikkönen helyett a monacói Charles Leclerc segítheti a német pilótát a versenyeken, vagy adott esetben épp ő lehet az, aki házon belüli rivalizálással jobb teljesítményre készteti a négyszeres világbajnokot.

"Azt hiszem, az emberek egyre inkább érzik, hogy megváltoztak a dolgok. Jó a hangulat, hiszem, hogy a megfelelő úton járunk. Mattia felel a csapatért, valójában azonban nem egyedül irányítja a Ferrarit, rengetegen dolgoztak ezekért az autókért. Megtiszteltetés, hogy az egyiket én vezethetem, és mindent megteszek majd annak érdekében, hogy a lehető legjobb helyen végezzünk. Jó úton járunk, de remélhetőleg fogunk még fejlődni" - mondta Vettel, aki nem titkolta, nagyon várja már, hogy vezethesse az autót.

Vettel egyébként első számú pilótaként kezdi a szezont. Binotto egészen pontosan úgy fogalmazott, az idény első felében a négyszeres világbajnok előnyt élvez majd csapattársával szemben, azonban az elsődleges cél a Ferrari, és nem Vettel sikere. "Sebastian már bizonyított, így ő marad a vezetőnk. Charles-nak - ahogy erre ő maga is rámutatott - sokat kell még fejlődnie, de természetesen tisztában vagyunk azzal, mennyire tehetséges" - magyarázta a csapatfőnök, majd azért azt is hozzátette, nem bánná, ha mindkét pilótája az élen csatázna.

000_1DH4NE.jpg Fotó: Europress/AFP

Leclerc valóban elmondta a bemutatón, hogy ebben az idényben szeretne tanulni csapattársától, egyébként pedig az álmainak beteljesüléséről beszélt. "Nagyon büszke vagyok. Visszagondoltam azokra az emberekre, akik segítettek eljutni idáig, de már nincsenek köztünk. Édesapámról és Jules Bianchiról van szó. Mindketten rengeteget hozzátettek a fejlődésemhez, nélkülük nem kaptam volna meg ezt a lehetőséget. Érzelmes nap ez számomra, egy valóra vált álom. Izgalmas szezon lesz, rengeteget fogok tanulni Sebastiantól." 

Ami az autót illeti, a bemutatón többször is elmondták, ugyan a tervezésnél próbáltak merész döntéseket hozni, összességében az idei konstrukció a 2018-as gép továbbfejlesztett változata. "Nem hajtottunk végre forradalmi változást. Próbáltuk magasabbra emelni a lécet, és olyan extrém döntéseket hozni, amilyeneket csak tudtunk. A teszt már közeleg, de Ausztráliáig 27 nap van hátra. Még nem állunk készen, viszont maradt még időnk. Intenzív, kemény munka vár ránk, de mindannyian a feladatra koncentrálunk" - magyarázta a csapatfőnök. 

Valószínűleg sokaknak feltűnt, hogy erre az évre a Ferrari - követve a Red Bull által két éve megkezdett trendet - matt színezést kapott. Binotto szerint ennek sokkal inkább racionális, semmint esztétikai okai vannak. "Azzal, hogy a csillogó elemeket eltávolítottuk, nyertünk néhány grammot. Ez elsőre nem tűnik soknak, de amikor minden elemnél a határokat feszegetjük, ennek is lehet valamennyi hatása. Minden apróságnál a fejlődésre törekedtünk. Azt hiszem, egyetlen elem sem maradt ugyanolyan, mint volt 2018-ban."  

Hozzászólások