Forma-1 - Vettel belebetegedett a Ferrari gyengeségébe
Vettel belebetegedett a Ferrari gyengeségébe
Fotó: Europress/AFP

Vettel belebetegedett a Ferrari gyengeségébe

HosszabbitásHosszabbitás
2020/02/20 10:59

A szokásoknak megfelelően 2020-ban is Barcelonában, a Circuit de Catalunya versenypályán indul a Forma-1-es szezon, ahol valamennyi csapat részvételével rendezik meg az első három napos tesztet. Az első napot követően megállapítható, hogy a Mercedes ott folytatja, ahol tavaly abbahagyta, míg a Ferrari a sikertelen szezonzáráshoz képest is gyengülni látszik.

A tavalyi szezon zárásaként a Mercedes az utolsó hat versenyből ötöt megnyert és Lewis Hamilton már két futammal a szezon vége előtt bebiztosította világbajnoki címét. A Ferrari 2016 óta nem látott mélypontra kerülve mindössze három futamot nyert 2019-ben. Az idei évnek nem is vághat neki más célokkal e két élcsapat, mint hogy a Ferrari megpróbálja megtörni a Mercedes hat éve tartó egyeduralmát, míg a német csapat egyértelműen szeretné hozzásegíteni Lewis Hamiltont a hetedik világbajnoki címéhez, amivel utolérné Michael Schumachert. 

Lewis Hamilton szeretné utolérni az eddigi csúcstartó Michael SchumachertLewis Hamilton szeretné utolérni az eddigi csúcstartó Michael SchumachertFotó: Europress/AFP

A versenyautók bemutatása az elmúlt hónapban folyamatosan zajlott, így azt már láthattuk, hogy az olasz csapat ezúttal is gyönyörű autóval rukkolt elő, miközben a Mercedes új W11-es autója első ránézésre keveset változott a tavalyihoz képest. 

Habár az első próbák inkább a versenyautók hosszú távú teszteléséről szólnak (a legtöbb versenyző több, mint 100 kört tett meg az első napon), de mégis csak a legjobb körök alapján lehet összehasonlítani a teljesítményeket és levonni néhány következtetést azzal kapcsolatban, hogy mire is számíthatunk az idei szezonban. Ezek alapján abban biztosak lehetünk, hogy a Mercedest idén sem lesz könnyű megverni. A barcelonai teszt első napján a köridők tekintetében a német istálló két pilótája került az első helyre. A Ferrari pedig ezúttal sem sok pozitívumot tudott felmutatni. 

A történethez hozzátartozik, hogy miután a versenyzők felvonultak és túlestek a kötelező fotózáson az olasz csapat bejelentette, hogy Sebastian Vettel kénytelen volt visszatérni a szállására, miután nem érezte jól magát, influenzás betegség tünetei jelentkeztek rajta. A csapat másik pilótája Charles Leclerc próbálta meghajtani az ágaskodó lovat, de úgy tűnik, hogy az továbbra sem rendelkezik megfelelő alapokkal a vágtázáshoz. A monacói versenyző mindössze a 11. helyen végzett, közel másfél másodperccel elmaradva Hamilton legjobb idejétől.

Egyelőre nem látszik jelentős javulás a Ferrari teljesítményébenEgyelőre nem látszik jelentős javulás a Ferrari teljesítményébenFotó: Europress/AFP

Az első tesztnap egyik pozitív meglepetése a Racing Point mexikói pilótája, Sergio Perez volt, aki a két Mercedes mögött a harmadik legjobb időt tudta autózni. A csapat, melyet 2018-ban vásárolt meg a Lawrence Strollhoz (Lance Stroll, a csapat versenyzőjének édesapja) kapcsolódó konzorcium, rengeteg pénzt költött arra, hogy idén komolyabb előrelépést tudjon produkálni. Néhány szakértő véleménye szerint az idei autójuk nagyon sok elemében hasonlít (vagy megegyezik) a tavalyi Mercedes W10-es konstrukcióval. Otmar Szafnauer a csapat vezetője egyenesen kijelentette, hogy a negyedik helyet szeretnék megcélozni a konsruktőrök között, a három nagy csapat mögött.

A másik pozitív meglepetés a Williams csapat szereplése volt, amely a tavalyi szezonban minden idők leggyengébb teljesítményét produkálva az utolsó helyen végzett a csapatversenyben, mindössze egyetlen pontot szerezve egész idény során. 

Sokan várták, hogy Claire Williams, a szebb napokat megélt istálló főnöke esetleg bedobja a törölközőt, ahogyan tette azt, az eddigi egyetlen női csapatfőnök, Monisha Kaltenborn, aki a Sauber sikertelen szereplése után 2017-ben hagyta el a száguldó cirkuszt. Claire Williams azonban a meghátrálás helyett a munkába fektette az energiákat. Már a szezon előtt lenyilatkozta, hogy rengeteget dolgoztak a fejlesztéseken, és sikerült megtalálniuk azokat a hibákat, amik a 2019-es kudarcot okozhatták. Az egész holtszezonban keményen küzdött a csapat minden tagja azért, hogy a kilencszeres konstruktőri világbajnok csapat újra versenyképes legyen. Mindezt ráadásul úgy próbálják elérni, hogy két fiatal, kevés tapasztalattal rendelkező pilótát tudtak csak meggyőzni az együttműködésről. 

Ezek fényében pláne meglepő az első napi teljesítmény, ahol a tavaly már némi rutint szerző George Russell a kilencedik, a teljesen újonc Nicholas Latifi pedig a tizenkettedik helyen végzett.

Az első eredmények alapján idén is az élmezőny közvetlen közelében lehet a Red Bull, amelynek első számú pilótája, Max Verstappen ezúttal a negyedik legjobb időt autózta. A holland versenyző tehetségét sokan méltatták már,  a fő kérdés továbbra is az lehet, hogy elég megbízható-e ahhoz, hogy néhány megnyert verseny mellett az összetettben is versenyképes tudjon lenni. A kétkedőknek adhat muníciót, hogy az első tesztnapon szinte egyedüliként kétszer is kipördült a sikán előtti kanyarban, szerencsére mindkét esetben a sóderágy megfogta, így autója nem sérült.

A tesztek csütörtökön és pénteken is folytatódnak, de az igazi izgalmakra még egy hónapot várni kell, hiszen a Forma-1 első futamát március 15-én, Melbourne-ben rendezik.

Szerző: Buró Szilárd

Hozzászólások