Forma-1 - „Verstappen mostantól bajnokesélyes” – a Mercedesnél kemény csatára készülnek a hétvégi problémák után
„Verstappen mostantól bajnokesélyes” – a Mercedesnél kemény csatára készülnek a hétvégi problémák után
Fotó: Europress/AFP

„Verstappen mostantól bajnokesélyes” – a Mercedesnél kemény csatára készülnek a hétvégi problémák után

Szabó BenceSzabó Bence
2020/08/11 14:16
Toto Wolff csapatfőnök szerint vizsgálják, hogyan tudnának javítani az autó gumikezelési problémáin, amik nyílttá tehetik a versenyt két pilótájuk és a Red Bull holland sztárja között.

Nem úgy alakult a szezon második brit futamhétvégéje (hivatalosan a 70. Évforduló Nagydíja) a Mercedes számára, ahogy azt sokan előzetesen várták. A német istálló az idény előző négy futamát megnyerve egyértelmű esélyesként várta a versenyt, a felmerülő gumikezelési problémák miatt azonban ezúttal legyőzte őket a Red Bull, Max Verstappen a negyedik helyről rajtolva húzta be a futamot.

A Mercedesnél nem estek pánikba a problémák láttán, Toto Wolff csapatfőnök elmondása szerint még örül is, hogy kihívójuk akad, és a szezon nem arról szól, hogy vajon megnyerik-e az összes versenyt idén.

Élvezem a helyzetet, mert mindenki azt mondta, hogy sétagalopp lesz számunkra. Nem lett az, nem a miénk volt a leggyorsabb autó, de még talán a második leggyorsabb sem.

f1-verstappen.jpgFotó: Europress/AFP

Verstappen a győzelmével 30 pont hátrányra jött fel a világbajnokságot vezető Lewis Hamiltonnal szemben, a másik Mercedest vezető Valtteri Bottast viszont már 4 ponttal megelőzi. A különbség ráadásul kisebb is lehetne, hiszen a Red Bull pilótája a szezon első futamát elektronikai hiba miatt volt kénytelen feladni. Wolff szerint igenis bajnokesélyesként kell számolni a hollanddal:

Ők (a Red Bull) egy erős ellenfél, Max pedig egy nagyon jó versenyző. Ha figyelembe vesszük, hogy volt egy feladott versenyük, anélkül a különbség akár 5 pont is lehetne, nem 30. Készen állunk a harcra és úgy tűnik, ez egy szoros szezon lehet hármójuk között. Valtterit sem írnám le. Még 10 verseny is hátra lehet, a dolgok pedig jóval érdekesebbnek néznek ki, mint sokan tartottak tőle két héttel ezelőtt.

Abban Wolffnak mindenképp igaza van, hogy a Mercedes visszaesése váratlanul jött, ha nem is teljesen előzmény nélkül. Egy héttel korábban ugyan domináltak a Brit Nagydíjon, a körülmények szerencsétlen alakulása azonban már akkor előhozta az autó gyengeségeit, Bottas defekt miatt a másodikról pontszerző helyeken kívülre csúszott, Hamilton pedig három ép abronccsal befejezve húzta be a futamot.

A Pirelli a történtek hatására megvizsgálta az esetet, azonban nem találtak strukturális problémát, hanem szerintük a csapatok terhelték túl a gumikat. A hétvégére aztán a korábbi terveknek megfelelően lágyabb keverékeket hoztak, a guminyomást ellenben megemelték. Ez és a meleg időjárás pedig idén először mutatta meg, hogy a nagy leszorító erővel rendelkező Mercedesek a gyors kanyarokban bizony nagyon hamar legyilkolják az abroncsokat.

f1-red-bull-mercedes.jpgFotó: Europress/AFP

Wolff elismerte, hogy a körülmények nem kedveztek csapatának:

Voltak arra utaló jelek a múltban is, hogy melegben a fölényünk nem olyan nagy. Persze kicsit túl egyszerű csak a melegre fogni. A lényeg, hogy a kocsinknak nagy a leszorítóereje, ha pedig ennyi körülmény – a hőmérséklet, a guminyomás, a keverékek – megváltozik, el kell ismernünk, hogy a Red Bull elég gyors autó."

A következő versenyt a hétvégén Barcelonában rendezik, ahol az időjárás az előrejelzés szerint ismét meleg lehet. A pálya ráadásul a gyors kanyarok tekintetében hasonlít is Silverstone-ra, igaz, a használható keverékek megint eggyel keményebbek lesznek, ami kedvezhet a Mercedesnek. Wolff ennek ellenére eltökélt, hogy kiderítik a gyengeségük okát:

Van pár napunk, hogy kiderítsük, mi okozta a problémát, megtaláljuk a megoldást, leteszteljük Barcelonában és remélhetőleg jobb versenyünk legyen, mint vasárnap volt. Kihívás lesz, de voltak már ilyen (rosszabb) napjaink a múltban is, amik után erősebben tértünk vissza.”

A hosszútávon pedig biztosan nem árt majd, ha a Mercedes megoldást talál a történtekre, ugyanis Spanyolország után Belgiumban és az Olasz Nagydíjon is a lágyabb keverékek állnak majd a csapatok rendelkezésére, ha pedig addig nem javulnak ilyen körülmények között, a végén még tényleg szoros lehet a világbajnokság.

 

via Guardian

Hozzászólások