Formula 1 - Nagyobb potenciál van a Ferrariban, mint amennyit az évadnyitón mutatott
Nagyobb potenciál van a Ferrariban, mint amennyit az évadnyitón mutatott
Fotó: Europress/AFP

Nagyobb potenciál van a Ferrariban, mint amennyit az évadnyitón mutatott

Németh DánielNémeth Dániel
2019/03/19 17:43
Szakértők a barcelonai teszteket követően úgy számoltak, a Ferrari előnye körönként akár fél másodperc is lehet a címvédő Mercedesszel szemben. Ehhez képest a melbourne-i évadnyitón az időmérő és a verseny egyaránt hatalmas Mercedes-fölényt hozott, a Ferrarik pedig még a dobogóhoz sem voltak elég gyorsak. Mattia Binotto szerint azonban az ausztráliai eredmények nem tükrözik az olaszok valódi erejét.

"Miért vagyunk ennyire lassúak?" - tette fel a kérdést Sebastian Vettel a futam második felében, amikor már a dobogós helyezésektől is körről körre messzebb került Ferrarijával. "Még nem tudjuk" - érkezett az őszinte válasz a rádión keresztül, és ezzel tökéletesen összefoglalható a Ferrari versenyhétvégéje. Senki sem érti igazán, hova tűnt az olaszok barcelonai vezethetősége és tempója, mindenesetre úgy tűnik, ismét hátrányból kellene felállnia a Ferrarinak, és nem csak a Mercedeshez, de a Red Bulllhoz képest is.

  

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint korai lenne még leírni a Ferrarit, hiszen elképzelhető, hogy a maranellói csapat lassúságát nem a rossz tervezés, hanem a félrecsúszott beállítások okozták. "Az biztos, hogy a várakozásokat nem teljesítette a Ferrari. Ugyanakkor úgy gondolom, az új autóknál trükkös megtalálni a megfelelő beállításokat. Lényegében két nap áll a rendelkezésre, ők pedig rossz utat választottak"nyilatkozta, hozzátéve, hogy Bahreinben változhat az erősorrend.

Hasonló problémákat emlegetett a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto is. "Egyértelműen mások a körülmények Melbourne-ben, mint Barcelonában. Sima és hepehupás részek váltják egymást, erősebb a szél, magasabb a hőmérséklet és mások az időjárási körülmények. Számos tényező befolyásolhatta az autó teljesítményét. Ahogyan azt Toto is mondta, nem találtuk meg a megfelelő ablakot - ha hívhatom annak - az autó egyensúlyánál. Ezt még meg kell értenünk" magyarázta Binotto, aki optimista maradt a szezon hátralévő részével kapcsolatban.

043_dpa-pa_1538_118198959.jpg Fotó: Europress/AFP

"Abban az egy dologban biztosak vagyunk, hogy ezen a napon és ezen a hétvégén nem mutattuk meg az autónkban lévő valós potenciált. Biztosak vagyunk benne, hogy ez nagyobb, csak a hétvége folyamán nem tudtuk kiaknázni. Amikor problémák merülnek fel az egyensúllyal és a beállítással kapcsolatban, mindig próbáljuk megtalálni a megoldásokat. Ez most nem sikerült. Hazavisszük az adatokat, és megpróbáljuk kielemezni. Ennek a hétvégének kivételnek kell maradnia, de azt hiszem, jót tesz nekünk ez a lecke."

Vettel a negyedik, Charles Leclerc - a csapatutasításnak köszönhetően - az ötödik helyen ért célba, és mindketten egyetértettek főnökükkel. "Megvannak az eszközeink, a hozzávalóink. Jó autónk van, ezt tudjuk. Ezen a hétvégén nem voltunk elég versenyképesek, de vissza fogunk térni" - fogalmazott Vettel. "Nem arról van szó, hogy teljesen más az autó, mint a teszteken volt. Megmutatkozott párszor a múltban, hogy ez egy furcsa pálya, amely nem mindig tükrözi hűen az autók valódi teljesítményét" - tette hozzá a monacói.

043_dpa-pa_1249_118375656.jpg Fotó: Europress/AFP 

Tény, hogy egy évvel ezelőtt nagyon hasonlóan indult a szezon, a Ferrari nagyjából héttizedes lemaradásban volt a Mercedesekkel szemben, Bahreinben mégis az olaszoké volt a leggyorsabb autó, és a szezon hátralévő részében sem volt egyértelmű a Mercedes fölénye. Tavaly valamivel meggyőzőbb volt a Ferrari teljesítménye a nyitófutamon, de Vettel futamgyőzelméhez Valtteri Bottas időmérős balesete, majd a versenyen a két Haas szerencsétlensége nyomán beküldött Virtuális Safety Car is kellett. 

Hozzászólások