Forma-1 - Mintha Federernek pingpongütővel kellene teniszeznie, olyan most az F1-ben vezetni
Mintha Federernek pingpongütővel kellene teniszeznie, olyan most az F1-ben vezetni
Fotó: Europress/AFP

Mintha Federernek pingpongütővel kellene teniszeznie, olyan most az F1-ben vezetni

Németh DánielNémeth Dániel
2020/03/10 18:51
Az autósport a természetéből fakadóan olyan közeg, amelyben nem csak a versenyzők képességei számítanak, hanem döntően az, milyen technikát vezetnek. 2014 óta a Forma-1-ben ezek a különbségek talán még nagyobbak lettek, manapság szinte elképzelhetetlen, hogy valaki a középmezőnyből képes meglepni a nagyokat. Romain Grosjean, a Haas pilótája érdekes hasonlattal jellemezte a helyzetet.

A francia versenyző 11 éves pályafutása során 164 futamot teljesített a királykategóriában, ezekből tíz alkalommal állhatott dobogóra. Győzelmet még nem szerzett - és lássuk be: komolyabb csoda lenne, ha ez változna - futamot viszont hét alkalommal is vezetett. 2012 és 2013 között a Lotus színeiben járt legközelebb a győzelemhez, jelenlegi munkaadójánál viszont már akkor is elégedettek, ha pontszerző helyek megvannak. Arra, hogy a Haas önerőből versenyt nyerjen minimális az esély.

"Előfordulhat" - mondta a felvetés kapcsán, miszerint győzelem nélkül fejezheti be karrierjét. "Már azért szerencsésnek mondhatom magam, hogy tízszer felállhattam a dobogóra. Volt olyan verseny, amit meg kellett volna nyernem, de mégsem így alakult. Úgy hiszem, a Forma-1-et sportnak hívjuk. De valóban az? Ebben nem vagyok biztos. Inkább egy show. Mert a sportnak az a lényege, hogy fair legyen a küzdelem, a Forma-1 viszont nem az" - fogalmazott meg szokatlanul éles kritikát Grosjean.

"Fizikálisan hatalmas kihívás Forma-1-es autót vezetni. Kemény, embert próbáló feladat, amely rengeteg munkát követel meg mindenkitől. De egy kicsit olyan, mintha azt kérnénk Roger Federertől, hogy ping-pong ütővel menjen el a Roland Garrosra. Nem lenne esélye. Vajon a teniszt sportnak tartanánk, ha nem ugyanolyan ütőkkel játszanának? Vagy ha a pálya egyik fele szélesebb lenne? Vegyük Daniel Ricciardo példáját. Még csak a dobogóra sem állhatott fel a Renault-val, miközben a Red Bull-lal versenyeket nyert."

Grosjean tagja a pilóták érdekvédelmi szervezetének (GPDA), amelyen keresztül belefolyhatott a 2021-es szabályrendszer kialakításába. Ennek pont az a legfőbb célja, hogy mérsékelje az istállók közötti elképesztő különbséget, például a költségvetési sapkán keresztül. A francia versenyzőnek egyébként nincs szerződése 2021-re, tehát idén kell bizonyítania, hogy jövőre is kapjon ülést. A nyilatkozata alapján azonban úgy tűnik, arra az eshetőségre is felkészült, ha esetleg elfogynának a szabad helyek.

"Mindent megteszek, hogy megteremtsem az esélyt a jövőben. Sok pilótának lejár év végén a szerződése, olyanok is lehetnek, akik befejezik a karrierjüket. Úgy gondolom, hogy ez nálam elég gyorsan bekövetkezhet. Ha azt látom féltávnál vagy a szezon háromnegyedénél, hogy nincs már meg bennem a szenvedély, nem szeretném végigutazni a világot, és állandóan távol lenni a családomtól, el tudom képzelni, hogy visszavonulok, és máshol próbálkozom. Ez más versenyzőknél is így lehet, ami megnyithat lehetőségeket, ezt soha nem tudhatjuk."

via Autosport

Hozzászólások