Formula 1 - Hamilton lehet a gyógyír a Ferrari számára 2021-ben?
Hamilton lehet a gyógyír a Ferrari számára 2021-ben?

Hamilton lehet a gyógyír a Ferrari számára 2021-ben?

Szentimrei Kristóf ·
2018/10/31 09:42

Lewis Hamilton Mexikóban megszerzett újabb világbajnoki elsőségével ismét szomorú év végét okozott a Ferrari szurkolóinak, akiknek legalább még egy évet kell várniuk, hogy 2007 után világbajnokuk legyen a Forma-1-ben. De talán pont többszörös legyőzőjük lesz az egyszer, aki visszaállítja Maranello dicső fényét.

Lewis Hamilton nagy kockázatot vállalt 2012-ben azzal, hogy elfogadta Niki Lauda ajánlatát, és az akkor versenyképes McLarenből a még vergődő Mercedeshez igazolt a visszavonuló hétszeres világbajnok Michael Schumacher helyére. Érdekes belegondolni, hogy Hamilton épp elődje rekordjait vette üldözőbe az elmúlt években, hiszen a csillagos márka 44-es rajtszámú autójában eddig 50 futamgyőzelmet, 55 rajtelsőséget, 83 dobogós helyezést, és ami a leglényegesebb, négy világbajnoki címet is szerzett, összesen öt bajnoki elsőségével pedig már csak Schumi van előtte eme legfontosabb listán. De például a pole pozíciók terén Hamilton már tavaly lehagyta Schumachert, (és összesen már 81-nél tart,) valamint a 71 győzelmével  már csak 20-ra van a kerpeni titán szintén megdönthetetlennek hitt 91-es csúcsától.

Ha csak a számokat elemezzük Hamilton esetében, a 2014 óta íródó hibrid-korszakot nyugodtan mondhatjuk eddig a Mercedes-, még kifejezőbb módon, a Hamilton-érának. És akkor még nem is beszéltünk arról, ahogy a brit versenyzik, főleg az elmúlt két évben, amikor a Ferrari és Sebastian Vettel nagy kihívást jelentett számára. Sőt, a 2018-as szezon közepének táján egyre inkább látszódott, hogy a Ferrari motorja idén erősebb lett a Mercedesénél, így ekkor már nem is Hamilton és csapata számított a favoritnak a bajnoki címekre. Aztán jött az emlékezetes Német Nagydíj, amely míg Vettelnél egy szembetűnő hibasorozatot eredményezett a további futamokon, addig Hamilton tőle soha nem látott zónába került, ahonnan semmi és senki nem tudta kibillenteni. 

Gondoljunk csak a szingapúri időmérőre, ahol Hamilton élete egyik legpazarabb körét rakta össze a Mercedes Achilles-sarkának titulált pályáján, de visszamehetünk a júliusi Magyar Nagydíj kvalifikációjára is, ahol a brit klasszis kiválóan használta ki, hogy az Ezüstnyilaknak kifejezetten kedveznek az esős körülmények. Ami pedig a versenyeket illeti, Hamilton mindegyiken hiba nélkül vezetett, néha olyan látványos manővereket előhúzva a kalapból, mint Monzában Kimi Räikkönennel szemben (igaz, akkor a finn világbajnok gumijai szinte már rongyból voltak), mindeközben pedig a 33 éves versenyző – mint azt a Japán Nagydíj egyik szabadedzésén elmondta csapatrádióján – jobban élvezte a vezetést, mint valaha.

Hamilton_Vettel.jpg Fotó: Europress/AFP

Szóval természetesen nagy igazság van abban, hogy Vettel és a Ferrari csúnyán elszalasztották az esélyeiket 2018-ban, de Hamilton szenzációs teljesítménye is rámutat arra, hogy az F1, ahogy más technikai sport is legalább annyira függ magától, a versenyzőtől, mint az alatta dübörgő technikától. Kérdés, fel tud-e állni jövőre a Ferrari Vettellel és a Räikkönen helyére érkező Charles Leclerc-el, valamint hogyan sül el bemutatkozó évében a Red Bull és a Honda közös projektje Max Verstappennel az élen. A hollandnak talán inkább 2020-ban lesz reális esélye első vb-címére, hosszútávon viszont akár Hamilton legnagyobb kihívójává is előléphet. 

Vettel valószínűleg tanulni fog idei hibáiból, viszont hogy egy egész éven keresztül bírja-e a rá nehezedő nyomást, arra 2017 és 2018 is nemmel adna választ. Pláne ha Leclerc meg is cibálja a négyszeres világbajnok bajszát, az ifjú monacói egyébként is többször hangsúlyozta, nem másodhegedűsnek készül Maranellóba, azt pedig idén láthattuk tőle, van olyan gyors, hogy akár Vettellel is versenyre keljen. A német már csak emiatt sem számíthat könnyű jövő évre, akinek az elmúlt hetek hírei alapján már közel sincs bebetonozva a helye a Ferrarinál, és ha 2019-ben sem váltja be a hozzá fűzött reményeket, a 2020-ig érvényes szerződésének záradéka szerint akár a következő esztendő végén elköszönhetnek tőle az olaszok.

Lewis Hamiltonnak szintén 2020-ig van szerződése a Mercedesnél, és az ő helye természetesen egyelőre holtbiztos. Minden jel arra utal, hogy az elkövetkezendő két évben is harcban lesznek Toto Wolffék mind az egyéni, mind a konstruktőri elsőségért (utóbbit egyébként még idén nem húzták be), ez pedig egyet jelent azzal, hogy Hamiltont ez idő alatt ugyanúgy hétszeres világbajnokká koronázhatják, mint korábban Michael Schumachert. Sőt, a 91 győzelem is összejöhet neki, hiszen 2014 óta átlagban 10 futamot nyer egy évben, most pedig pont 71-nél jár.

Na, de mi lesz vele 2020 után?

Erről több megoldás is napvilágot látott mostanság. Hogy ebből melyik valósul meg, nagyban függ attól, mi fogja motiválni Hamiltont a Forma-1-ben, ha egyáltalán még motiválni fogja bármi is. 2021-ben a brit szupersztár már 36 éves lesz, ami nem feltétlenül jelenthet problémát, hiszen a nemrég már a 40. életévébe lépő Räikkönen is még legalább két évig versenyezni fog a Sauber színeiben. Szóval az egyik lehetséges opció, hogy Hamilton marad a Mercedesnél, és ha a Csillagosoknak nem kedveznek az akkorra tervezett nagy szabályváltozások, távozhat a csapattól. Persze ezt már korábban is meglépheti, és talán egyetlen istálló van, ahol továbbra is nagy, ugyanakkor merőben más kihívásokat találhat. Az a legendás csapat, melynél talán ő hódíthatná vissza a világbajnoki trófeát, akkor már 14 esztendőt követően: a Ferrari.

A felvetés már csak amiatt is érdekes, mert Hamilton pályafutása kezdetétől a Mercedes-család tagja, sokáig a McLaren, majd az újonnan megalakult gyári csapat kötelékében. Ha a jelenlegi mezőnyből valaki igazán nem illik bele a Ferrari szigorú ,,etikettjébe", akkor az az F1 igazi popsztár-imidzsét képviselő Lewis Hamilton. De talán pont ő az, aki belevágna egy számára igencsak rázós küldetésbe, ez pedig az lenne a javából. Mekkora történelmet írhatna azzal, ha ott nyerné meg az abszolút rekordnak számító nyolcadik világbajnoki címét, ahol Schumacher saját F1-es korszakát teremtette meg.

Schumi_Hamilton.jpg Fotó: Europress/AFP

Persze ne szaladjunk még annyira előre, hiszen addig minden bizonnyal Hamiltonnak is komoly feladat lesz, hogy a következő két évben is őt mondhassák világbajnoknak a szezon végeztével. Ráadásul jó páran úgy vélik, Hamilton 2021-ben már nem is lesz a Száguldó Cirkusz tagja. Így gondolja ezt az őt ötödik vb-címe után meginterjúvoló korábbi F1-es pilóta, David Coulthard is.

„Meglepődnék, ha Lewis úgy döntene, a Ferrarihoz igazol. Az egész karrierje során a Mercedes kötelékébe tartozott, a lojalitás összeköti őket. De azon is meglepődnék, ha meghosszabbítaná a 2020 végén lejáró szerződését.”

„Szerintem 35 évesen már elég lesz neki az F1-ből, 260 nagydíjjal a háta mögött. Már most utalnak rá jelek, például a rengeteg média-megjelenése, hogy már a versenyzés utáni életét tervezi. Számomra egyértelműnek tűnik, hogy egy olyan business-t akar létrehozni, ami megáll a saját lábán, és nem szükséges hozzá az, hogy folyamatosan a világot járja.”

Coulthard szavaiban tényleg lehet valami, ennek ellenére azért érdemes eljátszani a gondolattal, még akkor is, ha vannak olyanok, akik nem feltétlenül látnák szívesen Hamiltont egy vörös autó volánja mögött. Azonban ha újra világbajnokká teszi a Ferrarit, akkor annak szurkolói aligha fogják bánni érkezését. És ha ennek lehetőségét látják Maranellóban, nem lesz az az összeg, amit meg ne adnának Hamiltonért.

Szerinted mi lesz Lewis Hamiltonnal 2021-ben?

Marad a Mercedesnél.
 
0% (0 szavazat)
A Ferrarihoz igazol.
 
0% (0 szavazat)
Más csapathoz igazol.
 
0% (0 szavazat)
Visszavonul az F1-től.
 
0% (0 szavazat)
Összes szavazat: 0



Hozzászólások