Forma-1 - Formaautós száguldás hóban a Nürburgringen
Formaautós száguldás hóban a Nürburgringen
Fotó: Youtube

Formaautós száguldás hóban a Nürburgringen

Pintér LászlóPintér László
2015/01/07 11:55

A Nordschleife a világ egyik legkeményebb autóversenypályája, amelyet a legendás Jackie Stewart nem alaptalanul nevezett el "Zöld Pokolnak". Ez az a pálya, ahol Niki Lauda az 1976-os Német Nagydíjon kis híján életét vesztette. Különböző versenyeken és rendezvényeken az 1927-es átadás óta több mint 140 emberéletet követelt. Összehasonlításképpen, a Mount Everesten 1922 óta 257-en haltak meg.

A belga határ mellett fekvő németországi Eiffel-középhegység erdeiben kanyargó pályát a hossza (20,832 km), a helyi klimatikus viszonyok, a technikás vonalvezetés (73 kanyar), valamint a hatalmas szintkülönbségek (teljes szintkülönbség 290 m; a legmeredekebb emelkedő 18%, a legnagyobb lejtése 11%) teszik igazán nehézzé. A formaautózás számára 1984-ben egy új, rövidebb aszfaltcsíkot építettek, manapság már csak a hosszútávú versenyek használják a teljes Nordschleifét. 2013-ban Michael Schumacher a Mercedes Forma-1-es autójával a 6 perc 11 másodperces jelenlegi rekordhoz közeli idő alatt teljesítette a kört egy bemutató alkalmával.

Ehhez képest a Nürburgringi Autóvezetői Akadémia oktatója, Andy Gülden a behavazott és rommá fagyott pályán 14 perces időt ért el, ami azért nem gyenge. És igen, az egészet filmre vették.

A kísérlethez használt autó a korábbi Formula BMW sorozatból ismert (F1 betétfutam volt a Hungaroringen 4 éve), 1,2 literes négyhengeres, 140 lóerős erőforrással ellátott, hatsebességes formaautó. Aerodinamikai kialakításnak köszönhetően nagyjából a Formula Renault tempóját tudja. Lássuk, hogy néz ki a formaautós keringő havon:

Hozzászólások