Forma-1 - "Csalódottak és dühösek vagyunk" - 10 éve nem történt ilyen szégyen a Ferrarival
"Csalódottak és dühösek vagyunk" - 10 éve nem történt ilyen szégyen a Ferrarival
Fotó: Europress/AFP

"Csalódottak és dühösek vagyunk" - 10 éve nem történt ilyen szégyen a Ferrarival

Németh DánielNémeth Dániel
2020/08/31 15:30
A hétvégén tovább folytatódott a Ferrari vesszőfutása, ugyanis mindkét versenyző pont nélkül zárt Belgiumban. A problémákat ráadásul nem lehet pusztán a meggyengült erőforrásra visszavezetni, ugyanis még az Alfa Romeo is elverte a két Ferrarit, és a Haasokkal is komoly küzdelmet kellett folytatnia a legendás csapatnak. A vasárnapi nullázással évtizedes mélypontra került a Scuderia.

Mindent elmondott a Ferrari reménytelen teljesítményéről ahogyan a remekül rajtoló Charles Leclerc-t szép lassan megette a fél mezőny az egyenesekben. A monacói versenyző lényegében csak a Ferrari-motoros autókkal szemben volt biztonságban az Eau Rouge-t követően, mindenki más könnyedén elhúzott mellette, gyakran már a DRS nyitását megelőzően. Leclerc a rádióban panaszkodott egy sort az egyenesekbeli tempójuk miatt, ezen kívül azonban sok mindent nem tehetett, ráadásul egy elszúrt kerékcsere miatt további pozíciókat veszített.

Újabb sima Hamilton-győzelem, pont nélkül maradt a Ferrari | Eurosport

A címvédő és hatszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője rajt-cél győzelmet aratott a vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíjon, ezzel tovább növelte az előnyét az összetett pontversenyben. A 35 éves brit pilótának ez volt az idei ötödik, pályafutása során pedig a 89.

Azok után, hogy a szombati időmérőn mindkét autóval lemaradtak az olaszok Q3-ról - hat év után először - a versenyt a 13. és a 14. helyen zárták, amivel szintén évtizedes mélypontra került a Ferrari. Ezt megelőzően legutóbb 2010-ben fordult elő, hogy mindkét autó célba ért, mégsem szerzett pontot az olasz csapat, azonban akkor Fernando Alonso egy áthajtásos büntetés miatt került a mezőny végére. Versenyteljesítmény terén így inkább a 2009-es Abu Dhabi Nagydíjat idézte a hétvégi produkció, akkor Räikkönen 12., Giancarlo Fisichella 16. lett.

"Ez a pálya az aerodinamikai hatékonyságról és az erőről szól, mi mindkettőben rosszul állunk" - ismerte el Mattia Binotto. "Charles és Sebastian mindent megtettek, ma is és az időmérőn is, mégsem tudtunk pontokat szerezni. Csalódottak és mérgesek vagyunk, és a szurkolóknak is minden okuk megvan arra, hogy így érezzenek" - magyarázta a csapatfőnök. A hétvégi produktum után a Ferrari 5. helyre csúszott a konstruktőrök versenyében, és csak két pont az előnye a Renault-val szemben. Legutóbb 1981-ben csúszott ki a top 4-ből a Ferrari.

"Olyan a csomag, amilyen. Próbálunk optimisták lenni, észrevenni a jó dolgokat, még ha nincs is ezekből túl sok. Több mindent kipróbáltunk a problémák orvoslására, de nem voltunk elég gyorsak. Csodákra nem vagyunk képesek. Nyugodtnak kell maradnunk, a frusztráció sehova sem vezet" - nyugtázta Vettel a vasárnapi szereplést.

"Szomorú, hogy ennyire hátul kell látni a Ferrarit" - még az olaszokat is meglepte a visszaesés | Eurosport

1.3 másodperc - ennyi választotta el a Ferrarit a második szabadedzésen a 2019-es időeredményeihez képest, ami nem ígér túl sok jót a szombati időmérő és a vasárnapi futam előtt. Charles Leclerc pénteken elmondta, még a Ferrarit is meglepte a visszaesés mértéke, és szomorúnak tartja azt, hogy ennyire hátul vannak a Belga Nagydíjon.

Paul Di Resta a Sky Sportsnak elmondta, a Ferrarinál mérlegelni fogják a lehetőségeket, de nincs sok mozgástere a csapatnak. "Nagyjából a következő évre is ez marad. A motorhoz és az alvázhoz nem nagyon nyúlhatnak, mert a szabályrendszert a 2022-ben érkező újgenerációs Forma-1 megérkezéséig befagyasztották. Tudják, hogy mire képes most az erőforrásuk, a határokat fogják feszegetni, mint ahogyan minden motorgyárban ezt teszik, de az már egy összetettebb folyamat, hogyan lássanak neki" - magyarázta az egykori F1-es pilóta.

A belgiumi gyengélkedés kevés jót ígér a dupla olaszországi forduló előtt. Monza tipikus erőpálya, sok egyenessel és sikánnal, így az egyenesekben komoly hátrányban lévő Ferrari garantáltan szenvedni fog a hazai versenyén. Ilyen szempontból talán még jobb is, hogy nincsenek nézők a lelátókon. "Az a fő probléma, hogy az erőt nem nagyon lehet kompenzálni. Ha alapvető erőforrásbeli hiányosságok vannak, hiába próbálkozol a beállításokkal, a leszorítóerővel, akármivel, nem tudod eltüntetni" - fűzte hozzá a Skynál dolgozó Karun Chandhok.

via Sky Sports

Hozzászólások