Formula 1 - Meghatározó hétvége vár az új fejlesztésekkel érkező Ferrarira Bakuban
Meghatározó hétvége vár az új fejlesztésekkel érkező Ferrarira Bakuban
Fotó: Europress/AFP

Meghatározó hétvége vár az új fejlesztésekkel érkező Ferrarira Bakuban

Németh DánielNémeth Dániel
2019/04/24 14:24
Fontos versenyhétvége vár a Ferrarira, hiszen a 2019-es Forma-1-es szezon első három versenyén három kettős győzelmet aratott a Mercedes, miközben az olaszok mindösszesen két harmadik helyet gyűjtöttek ebben az időszakban. Erről beszélt a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto is, aki bízik csapata új fejlesztéseiben és abban, hogy sikerült jobban megérteni az autó működését. 

Finoman szólva sem kezdődött jól a szezon a Ferrari számára. Amellett, hogy a Mercedes versenyképesebbnek tűnik, még azt a futamot sem Ferrari-pilóta nyerte, amelyiken a vörösöké volt a leginkább versenyképes autó. Sebastian Vettel vezetői hibája és Charles Leclerc műszaki hibája után a Ferrari kénytelen volt megelégedni egy harmadik és egy ötödik hellyel Bahreinben, értékes pontokat hullajtva ezzel. Ausztráliában és Kínában pedig meg sem közelítette a címvédő tempóját a Ferrarié.

Sokan megkérdőjelezik a Ferrari aerodinamikai filozófiáját - köztük a Mercedes korábbi világbajnoka, Nico Rosberg is. Az olaszok ugyanis úgy tervezték az autót, hogy az leginkább az egyenesekben kerüljön előnybe a többiekkel szemben, viszont ez jelenleg azzal jár, hogy a Ferrarik rengeteg időt veszítenek a lassú kanyarokban. Bakuban már egy továbbfejlesztett csomaggal versenyeznek Vettelék, és Binotto bízik abban, hogy ezzel sikerül csökkenteni a Mercedesszel szembeni hátrányukat.

043_dpa-pa_1244_119262377.jpg Fotó: Europress/AFP

"Az első három futam nem úgy alakult, ahogyan azt szerettük volna, ezért ez egy fontos pillanat számunkra"idézi a BBC az olaszok csapatfőnökét. "Alaposan felkészültünk, kielemeztük az eddigi adatainkat, végignéztük, hol tudunk fejlődni, azon dolgoztunk, hogy az autó beállítása és az erőforrás felhasználása minél inkább illeszkedjen a pálya karakterisztikájához" - magyarázta Binotto. Az mindenképp jó hír lehet a Ferrari számára, hogy a bakui aszfaltcsík - papíron - fekszik az autónak.

Az azerbajdzsáni pálya ugyanis sokkal inkább közel áll a bahreinihez, mint a hosszú, lassú- és középlassú kanyarokkal teli kínaihoz, például Bakuban található a versenynaptár leghosszabb egyenese a maga 2,2 kilométerével. Szakértők szerint az lehet a kérdés, mennyi időt veszít a Ferrari a lassú kanyarokban, ugyanis akad néhány derékszögű törés is a pályán, ahol a Mercedes és a Red Bull egészen biztosan hatékonyabb lesz. Talán az új fejlesztések segíthetnek ezen valamelyest.

Miután a szezon első három versenyén háromszor alkalmazott a Ferrari olyan csapatutasítást, aminél Vettel volt a kedvezményezett, Binottónak a bakui verseny előtt is válaszolnia kellett a sorrenddel kapcsolatos kérdésekre. A csapatfőnök korábban azt mondta, az 50-50%-os helyzetekben a négyszeres világbajnok a kedvezményezett, most ehhez azt is hozzátette, ha egyértelmű sebességkülönbség lesz a két pilóta között, akkor természetesen engedik őket versenyezni.

Egyre inkább megkérdőjelezhető a Ferrari csapatsorrendje | Hosszabbítás

A Ferrari a szezont megelőzően világossá tette, hogy - legalábbis az év első felében - Sebastian Vettelt, a csapat négyszeres világbajnokát tekinti első számú versenyzőnek, a második Forma-1-es szezonját taposó Charles Leclerc-től pedig mindenekelőtt azt várja, hogy tanuljon és fejlődjön első ferraris évében. Három futamot követően azonban úgy tűnik, ez a felállás okozhat még fejtörést az olaszoknak.

 

"Szabadon csatázhatnak egymással. Amennyiben az egyik pilóta egyértelműen gyorsabb a másiknál, természetesen megkapja az előnyt. Ami azt illeti, Charles esetében is ez történt. Megszerezhette a pole-t Bahreinben, majd küzdhetett a győzelemért és jó helyzetbe került a versenyen" - fogalmazott Binotto. Nem kizárt, hogy Bakuban is nehéz helyzetben találja magát a Ferrari, mert Leclerc kifejezetten szereti az azeri pálya vonalvezetését, egy évvel ezelőtt például a hatodik helyre kormányozta be a Saubert.

"Azerbajdzsán az egyik kedvenc pályám a szezonban. Imádom, és korábban minden alkalommal jól teljesítettem itt" - mondta Leclerc, aki a Forma-2-ben versenyt is nyert Bakuban. "Mindig élveztem ezen a pályán a vezetést, különösen a kastélyos részt, azokkal a szűk kanyarokkal. Egyedi pálya, hasonlót sehol a világon nem találni, ezért annyira különleges. Egyszerű szabálya van: végig koncentrálni kell, mert az első hiba után a falban találod magad. Nagy kihívás, de már alig várom."

Egy győzelem több szempontból is sokat jelentene a Ferrarinak. Például azért, mert az olaszok tavaly októberben, az Amerikai Nagydíjon ünnepelhettek utoljára futamgyőzelmet. Baku ráadásul egyike azon pályáknak - Oroszország és Abu-Dzabi mellett - ahol még nem született Ferrari-siker. Végül, és talán ez a legfontosabb, valamikor el kell kezdeni csökkenteni a hátrányt a Mercedesszel szemben. Vettel lemaradása három futam után 31 pont Lewis Hamilton mögött, a konstruktőröknél pedig 57 pont a differencia. Mikor, ha nem most? 

Hozzászólások