Formula 1 - Csúcs-Hamilton, bizonytalan Vettel és egy nagy bajnokkal szegényebb F1 - szavazás
Csúcs-Hamilton, bizonytalan Vettel és egy nagy bajnokkal szegényebb F1 - szavazás
Fotó: Europress/AFP

Csúcs-Hamilton, bizonytalan Vettel és egy nagy bajnokkal szegényebb F1 - szavazás

Szentimrei KristófSzentimrei Kristóf
2018/11/30 11:02

2012 óta a legizgalmasabb évén van túl a Forma - 1 mezőnye. 2018-ban már újra nem egyetlen csapat dominálta a világ legnagyobb autóverseny-sorozatát, viszont egy versenyző tündökölt csak igazán a Száguldó Cirkusz ,,porondján". Persze ennél sokkal többről szólt az idei szezon, ezeket szedtük most össze, valamint az összefoglaló végén egy szavazást és a jövő évi versenynaptárat is megtekinthetitek.

1. Kiélezett időmérők és szenzációs pole-körök

Már az nagy változás volt az idei szezonban, hogy szombaton is jó néhányszor volt miért izgulni. Persze ez nem azt jelenti, hogy egyszerre 8-10 autó küzdött meg nagydíjról nagydíjra a pole pozícióért, hanem csak a Mercedesnek végre kihívója akadt egy körön is a Ferrari személyében. A szorosabb küzdelem pedig olykor szenzációs kvalis teljesítményeket eredményezett. Az év legnagyobb köre Lewis Hamilton nevéhez fűződik, aki Szingapúrban talán saját maga legjobb időmérős körét rakta össze azon a napon. Sokan úgy vélik (köztük jómagam is), hogy ez volt a döntő pillanat a 2018-as világbajnoki cím sorsában.

Hamiltonnak egyébként több kvalifikációja is emlékezetesre sikeredett, gondoljunk csak az Amerikai Nagydíjra vagy a magyar és a belga időmérő edzésre, ahol (utóbbi két helyszínen) a brit klasszis kihasználta, hogy Mercedesének kifejezetten kedveznek az esős körülmények. Azonban nemcsak Hamiltonnak volt szombati megvillanása. Az Olasz Nagydíj az év időmérőjét hozta, ahol az utolsó másodpercekben háromszor cserélt gazdát az első hely, és végül azé a Kimi Räikkönené lett, aki épp a Ferrari hazai hétvégéje előtt tudta meg, hogy az idény végén távoznia kell Maranellóból.

Bár a Red Bull versenyzőinek legtöbbször nem igazán volt beleszólásuk nemhogy a pole pozícióba, hanem az első sorba sem, mégis Daniel Ricciardo és Max Verstappen is produkált olykor szenzációs időeredményeket. Az ausztrál pilóta dominálta az egész Monacói Nagydíjat, nem volt ez másképp szombaton sem. Verstappen pedig a mexikói hétvégét uralta, amelyen csapata is meglepően nagy fölényben volt a többi istállóval szemben. A 21 éves hollandnak minden esélye megvolt, hogy minden idők legfiatalabb rajtelsője legyen az F1-ben, azonban csapattársa az utolsó pillanatban csente el az orra elől a pole pozíciót. Mint később kiderült, Verstappen ezt a rekordot már biztosan nem dönti meg, amit tehát továbbra is Sebastian Vettel birtokol a tíz évvel ezelőtti monzai körével.

2. Előzések – A Ricciardo-bevetődések és Hamilton hármas előzése

Még az unalmasabb évek is hoznak gyönyörű manővereket a Száguldó Cirkuszban, 2018 pedig e téren sem okozott csalódást. A legnagyobb szórakoztatónk ismét Daniel Ricciardo volt, aki ismét számtalanszor bemutatta már védjegyének számító bevetődéseit. A legbátrabb utolsó pillanatos mély féktávot Valtteri Bottas ellen hajtotta végre a Kínai Nagydíjon, melyet szintén siker koronázott, és ez végül a futamgyőzelmet is jelentette a számára.

De érdemes visszamennünk egy futammal korábbra is, a bahreini éjszakában ugyanis Lewis Hamilton az egyik körben három autót is megelőzött (Fernando Alonso, Esteban Ocon, Nico Hülkenberg) a célegyenesben. És ha már Hamilton, a Mercedes versenyzője nemcsak az összetettben vívott sokáig nagy csatát Sebastian Vettellel, hanem a pályán is 2018-ban találkoztak a legtöbbször. Ausztriában, de főleg Oroszországban akadtak igazán egymásra, és míg a Red Bull Ringen Vettel, addig Szocsiban Hamilton előzte meg keményen riválisát.

Íme egy összeállítás az idei év legszebb megmozdulásairól:

3. Ütközések – „Összeakadó bikaszarvak” és egy Lekörözött Bajcsináló

Persze az előzési kísérletek olykor kudarcba fulladtak. Déjá vu keríthetett hatalmába minket, amikor Azerbajdzsánban ismét két Red Bull nem értette meg egymást (hasonlóan a 2010-es Török és a 2013-as Maláj Nagydíjhoz), amelynek most is ütközés lett a vége. A különbség az volt, hogy Ricciardo és Verstappen jobban kezelték a helyzetet, mint anno Vettel és Webber.

A Bikák hollandja viszont egy olyan szituációban is érintett volt, amit még soha nem láthatott az F1 közönsége. Olyannak már nem egyszer volt szemtanúi, hogy az élen álló versenyző lekörözés közben ütközik a lekörözendő pilótával, az viszont a 2018-as Brazil Nagydíjon fordult elő először, hogy valaki vissza akarja venni a körét, és úgy megy neki a versenyben vezetőnek. Esteban Oconra pláne nem vall az ilyesmi, mégis a szezon végén (átmenetileg) búcsúzó francia volt az elkövető, aki a gyorsabb és frissebb gumijain elég gyorsnak érezte magát, hogy bebújjon a Senna S-ben a spórolósan autózó Verstappen mellé, aki erre nem számított, és mindez a red bullos már biztosnak tűnő győzelmébe került.

Verstappen egy verseny alatt előzte meg mindkét Ferrarit és Mercedest, mégis az ütközés után a sérült autóval már nem tudta újra megelőzni Hamiltont, és míg a brit önfeledten ünnepelte a Mercedesszel a zsinórban ötödik konstruktőri vb-címet, addig ő megkereste régi F3-as riválisát (akitől egyébként abban a sorozatban kikapott), és kis lökdösődéssel adta neki tudtára bosszúságát.

Szintén ritka, de már nem újdonságnak mondható affér is történt, ugyanis a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon Romain Grosjean és Nico Hülkenberg rajt utáni találkozás után utóbbi fejjel lefelé állt meg a falnál, ami kissé hajazott Pascal Wehrlein tavalyi esetére, akinek autóját Monacóban (az Alonso Indy 500-as szereplése következtében egy verseny erejére visszatérő) Jenson Button tapasztotta úgy a falra, hogy az az egyik oldalán maradt.

Viszont szinte minden évben van nagy rajtbaleset, ami újra a Belga Nagydíjat ,,látogatta” meg. 2012-höz hasonlóan ismét az év végén visszavonuló Fernando Alonso volt az áldozat, akit az előbb említettek közül ezúttal nem Grosjean, hanem Hülkenberg ütött ki a versenyből. A balesetnek érintettje volt még az ifjú monacói, a 2019-ben már a Ferrarinál versenyző Charles Leclerc is, akit az idén bevezetett speciális fejvédő, a glória minden bizonnyal komoly veszélyektől mentett meg. Igaz, az utolsó futamon a hátránya is kijött a halónak, ugyanis Hülkenberg csak autója visszafordításával tudott kikászálódni Renault-jából, ami közben égni is kezdett. Kérdés, az ehhez hasonló szituációkkal mit lehet kezdeni a jövőben.

4. Eltaktikázások – Merci majd Ferrari

Az idén nemcsak a pályán, hanem azon kívül is hatalmas küzdelem folyt a Mercedes és a Ferrari között. 2018 elején még a németek tűntek toronymagas favoritnak, év közben azonban kiderült, hogy a Ferrari a hibrid-érában először gyorsabb motort épített vetélytársánál. Ennek megfelelően a szezon első felében a merciseken, míg a folytatásban a vörösökön volt a nagyobb nyomás, és ez a taktikai hibákban is megmutatkozott. Jól emlékezhetünk Hamilton és a csapat közötti rossz kommunikációra a Bahreini Nagydíjon, vagy hogy hiába volt jó időben jó helyen a brit pilóta Kínában, amikor bejött a Safety Car, nem hívták be őt Toto Wolffék friss lágy keverékű gumikért, pedig a Red Bull ezzel a döntéssel gázolt át az élmezőnyön, és nyerette meg Ricciardóval a futamot.

Később fordult a kocka, és a Ferrari követett el számos taktikai mellényúlást, amihez talán közrejátszott Sebastian Vettel hibasorozata is. Főleg az esős japán időmérő utolsó szakaszában tett kockázatos lépésnek itta meg a levét a négyszeres világbajnok, akit csapata először slickek helyett átmeneti esőgumikon küldött ki a pályára, amin még ehhez nem volt kellő mennyiségű víz. Ezzel értékes időt vesztett el Vettel, akinek aztán egy lövése maradt a száraz pályás abroncsokon, de belehibázott a körébe, és a csupán 8. rajtpozíció azt jelentett számára, hogy végleg búcsút mondhat 2018-as vb-álmainak.

5. Drámák – ,,Bottas-Baku-Bukta”, ausztriai kettős kiesés és a Fordulópont

A taktikai hibák mellett számos pech és vezetői hiba is nagyban alakította 2018-at. Kezdjük Valtteri Bottasszal, aki még jobb formában volt az idény első hat-hét versenyén mint csapattársa, Hamilton, mégis valami mindig közbeszólt, hogy őt intse le elsőként a kockás zászló. A legközelebb ehhez Azerbajdzsánban volt, ahol három körrel a vége előtt kapott defektet vezető helyről, és kiesett. Persze az Orosz Nagydíjon is győzhetett volna, csak Szocsiban érthető okokból a Mercedes nem hagyta őt nyerni. Bottas tehát győzelem nélkül zárta ezt a szezont, míg Hamilton 11-et is begyűjtött, szóval össze kell szednie a finnek magát, mert ha olyan haloványan teljesít jövőre, mint a ’18-as idény nagy részében, akkor 2020-ban a Mercedes valószínűleg már nem fog számítani a szolgálataira.

Bár a Mercedes végül mennybe ment az idén, azért nekik is volt egy kellemetlen pontja a szezonnak, méghozzá az Osztrák Nagydíjon, ahol ugyan a rajt után a két Ezüstnyíl az élen haladt, a verseny végét már egyik sem érte meg. De talán pont a Mercedes kettős kiesése vezetett ahhoz, hogy a csillagosok szinte tökéletes versenyzői és csapatmunkával teljesítsék az évad második felét, aminek épp ellentétes útját járta be a Ferrari. Én személy szerint nem gondoltam volna, hogy a Német Nagydíj végül tényleg fordulópont lesz, márpedig Sebastian Vettel hazai pályán eldobott győzelme a vártnál komolyabb sebeket okozott mind a heppenheiminél, mind pedig a Ferrarinál, amelyeket csak tovább mélyítettek a vörösök, de még inkább Vettel további hibái.

A négyszeres világbajnok egyre többet kockáztatott és ütközött ezáltal, melyekből mindig csak ő jött ki rosszul, és esett a mezőny végére. Monzában Hamilton, Suzukában Verstappen, míg Austinban Ricciardo ellen húzta a rövidebbet a kerék a kerék elleni csatározásban.

Amennyire Lewis Hamilton megnyerte az idei világbajnokságot, Sebastian Vettel ugyanannyira bukta el azt. A 2018-as vereség pedig amiatt fájhat különösen Vettelnek, mert először veszített el úgy egy vb-címet, hogy övé volt a legjobb autó.

Persze nem szabad feledni, hogy a Ferrarinak is volt egy félrefejlesztése Szingapúrban, mellyel jó pár verseny ment el Vetteléknek, mire Amerikában visszanyúltak a korábbi bevált fejlesztésekhez. Ettől függetlenül már az éjszakai verseny előtt akkora mennyiségű pontot adott ki Vettel a kezei közül, amivel saját magától vette el az esélyt, hogy megküzdjön ötödik világbajnoki címéért. Márpedig 2018-ból pont ez az egy dolog hiányzott igazán: a versenyfutás a vb-ért!

Sokkal kevésbé vethet magára Daniel Ricciardo, akinek amennyire jól indult az év két futamgyőzelemmel, olyan rosszul folytatódott. Mikor az ausztrál Monacóban megszerezte pályafutása hetedik F1-es győzelmét, aligha fogadott volna bárki is arra, hogy a hátralévő 15 versenyből egyszer sem végez majd dobogós pozícióban, márpedig az alatta (nem) dolgozó technika gondoskodott róla, hogy szinte lehetősége se legyen szokásához híven cipőjéből kortyolni a pezsgőt. A Francia Nagydíj előtt már lehetett tudni, hogy hosszú együttműködés után jövőre elválnak a Red Bull és a motorszállító Renault útjai, ezután pedig mintha a franciák megátkozták volna az RB14-eseket, de leginkább Ricciardo autóját, amely Ausztriától Mexikóig 11 versenyből hatszor állt meg (ebből ötször a Renault-erőforrás miatt), és tiszta hétvégéje szinte nem is volt a 30. életévébe lépő versenyzőnek (motorcsere miatti hátrasorolások és az időmérőkön történt meghibásodások is hátráltatták). Ráadásul júliusban Ricciardo meglepő döntése éppen abban rejlett, hogy a gyári Renault csapatához igazolt 2019-re. Az ötéves kaland tehát nem ért szép véget számára a Red Bull-lal, és az új csapatával eltöltött első éve is minden bizonnyal sokkal inkább fog szólni az építkezésről, mintsem a sikerekről (dobogóra se nagyon lesz sansza). De talán 2020-ban vagy ’21-ben már Ricciardo is harcban lehet a vb-címért, nagyon kijárna neki már egy bajnokesélyes autó.

6. Nagy felzárkózások – Születésnapos Verstappen és Esőmenő Hamilton

Az teljes mértékben kirajzolódott az idei évben, hogy a Forma-1 két ligára osztódott. Az egyikben található a három élcsapat (Mercedes, Ferrari, Red Bull), a másikban pedig a többi hét alakulat. Ezért hiába indult valamelyik top autóban ülő versenyző a mezőny végéről vagy esett vissza a rajt után a sor végére, szinte biztosak lehettünk benne, hogy felküzdi magát legalább az első hat helyezett közé. Ugyanakkor ezen felzárkózások közül néhány jól beéghetett a fejünkbe. Például mikor a hazai közönsége előtt versenyző Lewis Hamiltont kilöki Kimi Raikkönen a startot követően, de a brit végül másodikként zár Silverstone-ben, majd a Mercedes sztárja egy nagyon elrontott időmérő után a 14. helyről megnyeri az amúgy is fordulatos, drámai és eső tarkította Német Nagydíjat. De nem hagyhatjuk ki a sorból Max Verstappent sem, aki az orosz futam napján ünnepelte 21. születésnapját, és azt különösen emlékezetessé tette azzal, hogy az első nyolc körben jött fel a 19.-ről az 5. helyig.

7. Azok az utolsó körök!

Szerencsére sok jó versenynek lehetettünk szemtanúi az idén, és voltak olyanok, melyek a hajrában pörögtek csak fel igazán. Ott volt például a már említett Kínai Nagydíj, ahol a két Red Bull a lágyabb, frissebb gumiknak köszönhetően mint kés a vajon, úgy ment át a szenvedő Mercedeseken és Ferrarikon. Viszont amennyire Ricciardónak az év elején ment még jól, annyira nem találta magát az első hétvégéken Verstappen, akinek csapattársával ellentétben nehezebben ment az előremenetel. A Hamilton ellen megkísérelt manőverénél még ő sodródott le a pályáról (ekkor került Ricciardo mögé), majd mikor Vettelt próbálta meg előzni, már aktuális ellenfelében tett kárt, amikor az elmért féktáv után megforgatta a ferrarist. A nagy kavarodásból végül Kimi Räikkönen jött ki jól, aki így meg tudta szerezni a harmadik helyet Ricciardo és Bottas mögött, de Hamilton is jól jött ki a történetből, aki nagyon szenvedett már az abroncsain, de így is több hellyel megelőzte a sérült autójával beevickélő Vettelt.

Lewis Hamilton hazai pályán bemutatott nagy felzárkózásáról is ejtettünk már néhány szót, azonban a Brit Nagydíj az utolsó 10 köréről marad igazán emlékezetes. Leginkább Vettel szenzációs manőveréről Bottasszal szemben, mellyel hat körrel a vége előtt  átvette a vezetést és győzött, de Verstappen és Räikkönen ,,adok-kapok”-ja és kifejezetten emlékezetesre sikeredett (mindkét akciót a legjobb előzéseket felvonultató videóban láthattátok). És ha már a finn veteránt és az ifjú hollandot említem, szintén volt miért izgulnia a két népszerű versenyző táborának az októberi Amerikai Nagydíjon, ugyanis kedvenceik nagy csatát vívtak az utolsó néhány körben egymással és Hamiltonnal.  A brit és Verstappen két és fél körrel a vége előtt kanyarokon át mentek egymás mellett, és végül a világbajnoki címet elhappoló Hamiltonnak kellett engednie.

8. Nagy győzelmek – ,,B***** meg, végre!”

Természetesen be is fejezem a gondolatmenetet azzal, hogy Hamilton és Verstappen viaskodásából a vezető helyen autózó Kimi Räikkönen jött ki győztesen, aki már az Olasz Nagydíjon is közel volt ahhoz, hogy több mint öt év után újra futamot nyerjen a királykategóriában, akkor azonban Lewis Hamilton aratott óriási győzelmet azzal, hogy a hazai pályáján sokkal erősebb Ferrarikat le tudta győzni (ehhez persze kellett Bottas is, mint jó csapatjátékos).

Austinban viszont már a gyorsan kopó abroncsok sem tudták útját állni Räikkönen győzelmének, akinek nagyon kijárt már ez a siker (nem véletlenül mondta ő maga a csapatrádión a befutót követően, hogy: ,,B***** meg, végre!”), hiszen messze a legjobb szezonját produkálta a Ferrarival, mióta 2014-ben visszatért az olaszokhoz. Ezt a 39 éves versenyző kiegyensúlyozottsága igazolja, hiszen 12-szer is felállhatott a dobogó valamelyik fokára, valamint az így elért összetett harmadik hely is a stabilitás záloga, aminek köszönhetően ott lehet az év végi díjátadó-gálán saját maga nagy ,,örömére” (ahogy korábban elmondta). A sors fintora, hogy az újra a régi tüzében égő Jégembertől pont most vesz búcsút a Ferrari, de talán egy évvel később már nem alakult volna ilyen szépen a befejezés Räikkönennek azzal az istállóval, melynek továbbra is ő az utolsó világbajnoka.

043_dpa-pa_0638_110522420.jpg Fotó: Europress/AFP

Ugyanis megint elhappolta az egyéni címet az a Lewis Hamilton, akinek Monzában elért sikere mellett a szintén felidézett hockenheimi diadala tartozik idei nagy győzelmei közé. Max Verstappen is csatlakozhatott volna ehhez a táborhoz, ha brazíliai győzelmének nem állít gátat Esteban Ocon.

9. Pozitív és negatív meglepetések – Leclerc kontra McLaren-Williams

Legyünk először inkább túl azon, ki vagy inkább kik okoztak csalódást 2018-ban. A McLaren már az elmúlt években sem villogott, ugyanakkor a Hondával történt szakítás, és a Renault-val induló együttműködés lehetőséget kínált kijönni a gödörből a csapatnak. Azonban hiába kezdtek kiegyensúlyozottan, viszonylag erős pontszerző helyekkel Alonsóék, az év utolsó harmadára a mezőny végére estek vissza, és a pontszerzés sokszor csak hiú ábránd volt számukra. Eközben a másik két Renault-erőforrást használó istálló közül a Red Bull olykor a győzelemért, míg a gyári Renault legtöbbször a 7-8. helyekért meccselt. Mindez bizonyítja, hogy a McLaren az utóbbi időben nemcsak a motorja, hanem a kasznija miatt is volt sikertelen. Egyelőre pedig nem nagyon lehet látni, hogy nyerhetné vissza Woking régi fényét az elkövetkezendő években. Nem véletlen, hogy Alonso is távozott a csapattól, és nagy javulásnak kell történnie, hogy a spanyolok kétszeres világbajnoka visszatérjen. Talán még rosszabb a helyzet egy másik nagy múltú angol márkánál, a Williamsnél, mely tök utolsó lett a konstruktőri tabellán. Lance Stroll és Szergej Szirotkin összesen hét pontot tudtak összekaparni a szezon során, míg a kilencedik helyen végzett Toro Rosso versenyzői 33 egységet gyűjtöttek. Ráadásul a vergődés a szponzorokat is elfordította Claire Williamséktől, többek közt a főszponzor Martini is távozott tőlük. Jövőre valamibe nagyon bele kell találniuk az év eleji fejlesztések terén, mert különben aligha mozdulnak el a mezőny legvégéről.

Sokkal bizakodóbb lehet már a Haas, mely egész évben nagy versenyt vívott a gyári Renault-val a konstruktőri negyedik helyért, és ha Romain Grosjean nem dob el az első futamokon annyi pontot az amerikai gárdától, valamint ha nem zárják ki kétszer is a csapatot szabálytalan autó miatt pontszerző helyről (Monza – 6. hely; Austin – 9. hely), akkor talán végezhetett volna a fekete-fehér autó is a három élcsapat mögött a ponttáblázaton. Szintén meglepően jó teljesítményt nyújtott idén a Sauber, mely tavaly még az utolsó helyen tanyázott, most viszont mind egy körön, mind versenytempóban jelentősen előrelépett. Ezt pedig elég jól kihasználta az újonc Charles Leclerc, aki gyorsan beleszokott az F1-be, és összesen 10 pontszerzéssel és még több Q3-as szerepléssel hívta fel magára többek közt a Ferrari figyelmét, melynek köszönhetően jövőre már vörös overálban láthatjuk a 21 esztendős monacói pilótát. Különösen emlékezetes volt Leclerctől, mikor a Brazil Nagydíj időmérő edzésének második szakaszában a fokozódó eső és a csapat utasítása ellenére kint maradt a pályán, és végül tudott javítani idején, mellyel be is került a legjobb tíz közé.

066_DPPI_00118016_050.jpg Fotó: Europress/AFP

Szintén meg kell említeni az egyetlen versenyzőt, aki idén nem három élcsapat egyik sofőrjeként állhatott fel a dobogóra. Ő nem más, mint Sergio Perez, aki amellett, hogy megmentette csapatát, a Force Indiát a teljes széthullástól, hozott egy kissé szerencsés, de annál büszkébb harmadik helyet az Azeri Nagydíjról. A mexikóinak egyébként már ez volt Bakuban a második pódiuma, összesen pedig már nyolccal bír az F1-ben, melyeket szépen elosztogatott magának (majdnem minden évre jut egy).

10. A Legjobb Hamilton

Már a cikk és az év során nem győztük dicsérni a brit klasszist, aki azzal, hogy ötödszörre is világbajnokká koronázták, újabb lépést tett afelé, hogy minden idők legeredményesebb Forma-1-es versenyzőjévé váljon. Az autó és minden bizonnyal Hamilton formája is adott lesz, hogy 2020-ban már utolérje Michael Schumacher utolérhetetlennek hitt hét vb-címét, persze ennyire még ne szaladjunk előre. Azt viszont már most kijelenthetjük, hogy Hamilton idén még a korábbi évekhez képest is új szintet lépett. Sokkal összeszedettebb lett, megtalálta az összhangot a partizós és az F1-es élete között, miközben gyorsabbá vált egy körön, mint valaha. Egyértelműen Sebastian Vettel fölé nőtt minden téren 2018-ban, és ha a német azt szeretné, hogy újra egy lapon emlegessék őt riválisával, valami hasonló teljesítménnyel kell előrukkolnia jövőre. Márpedig ez nem lesz éppen könnyű feladat.

000_1B27SW.jpg Fotó: Europress/AFP

+1. Alonso – A Nagy Búcsúztatás

Fernando Alonso talán a Forma-1 történetében soha nem látott búcsúztatásban részesült, mikor Abu-Dzabiban utolsó(?) futamát is teljesítette a királykategóriában. Felejthetetlen pillanat volt, mikor a három nagy bajnok, Alonso, Hamilton és Vettel (csak Räikkönen hiányzott a világbajnokok sorából) egymás mellett teljesítették levezető körük utolsó részét, melynek a végén együtt piruetteztek a célegyenesben a közönség nagy örömére.

000_1B37OT.jpg Fotó: Europress/AFP

Azt is felemelő volt hallgatni, amilyen tisztelettel Hamilton és Vettel beszéltek egykori nagy vetélytársukról. Csak az a kár, hogy az ,,egykori” szót az előbb meg kellett említenem. Sokszor esett szó már arról, Alonso hány világbajnoki címet is érdemelt volna valójában, valamint hogy egy ilyen kivételes képességű pilóta miért vergődik éveken keresztül egy ,,süllyedő hajón” ahelyett, hogy bajnokesélyes autóban csatázna a futamgyőzelmekért. De bármilyen rossz is ezt kimondani, - és persze nem is kívánta senki ezt a sorsot Fernandónak - ha valami, akkor az ő pályafutása a legjobb bizonyíték arra, hogy a Forma-1-ben nem csupán a versenyzői képességek, hanem a pilóta habitusa, valamint a pénz, az érdekek és a politika egyaránt döntő tényezők lehetnek. Hogy egy versenyző jókor legyen jó helyen, ami Fernando Alonso esetében szinte sosem volt igaz. Ettől függetlenül az F1 tábora így is a valaha volt egyik legkiválóbb pilótának tartja őt, amely véleményt én is csak osztani tudom. Ahogy jómagam is abban reménykedem, hogy Alonso még évekig fog versenyezni a különböző autósport-bajnokságokban, hogy a legendás Indy 500 megnyerésével akár már jövőre teljesíti a Nagy Mesterhármast (Monacói Nagydíj, Le Mans-i 24 órás, Indy 500), és egyszer talán egy ütőképes autóban a Forma-1-ben is viszontláthatjuk őt... mikor a tűz még ott ég az ,,oviedói bikában”.

Végül egy szavazással és a jövő évi versenynaptárral zárjuk le ,,enyhén” hosszú összefoglalónkat a 2018-as F1-es szezonról. Bízunk benne, hogy a jövő évről a mostaninál is többet tudunk majd beszámolni nektek. Addig is viszlát Melbourne-ben!

Nektek melyik volt legemlékezetesebb verseny 2018-ból?

Kínai Nagydíj
 
2% (3 szavazat)
Azeri Nagydíj
 
5% (8 szavazat)
Osztrák Nagydíj
 
4% (6 szavazat)
Brit Nagydíj
 
6% (9 szavazat)
Német Nagydíj
 
19% (30 szavazat)
Olasz Nagydíj
 
12% (19 szavazat)
Orosz Nagydíj
 
1% (2 szavazat)
Amerikai Nagydíj
 
26% (42 szavazat)
Mexikói Nagydíj
 
3% (5 szavazat)
Brazil Nagydíj
 
9% (15 szavazat)
Más helyszín
 
14% (23 szavazat)
Összes szavazat: 162


A 2019-es versenynaptár:

1.Ausztrál NagydíjMelbournemárcius 17.
2.Bahreini NagydíjSzahírmárcius 31.
3.Kínai NagydíjSanghajáprilis 14.
4.Azerbajdzsáni NagydíjBakuáprilis 28.
5.Spanyol NagydíjBarcelonamájus 12.
6.Monacói NagydíjMonacomájus 26.
7.Kanadai NagydíjMontrealjúnius 9.
8.Francia NagydíjLe Castelletjúnius 23.
9.Osztrák NagydíjSpielbergjúnius 30.
10.Brit NagydíjSilverstonejúlius 14.
11.Német NagydíjHockenheimjúlius 28.
12.Magyar NagydíjBudapestaugusztus 4.
13.Belga NagydíjSpaszeptember 1.
14.Olasz NagydíjMonzaszeptember 8.
15.Szingapúri NagydíjSzingapúrszeptember 22.
16.Orosz NagydíjSzocsiszeptember 29.
17.Japán NagydíjSuzukaoktóber 13.
18.Mexikói NagydíjMexikóvárosoktóber 27.
19.USA NagydíjAustinnovember 3.
20.Brazil NagydíjSao Paulonovember 17.
21.Abu-Dzabi NagydíjYas Marinadecember 1.
Hozzászólások