Forma-1 - "Szomorú, hogy ennyire hátul kell látni a Ferrarit" - még az olaszokat is meglepte a visszaesés
"Szomorú, hogy ennyire hátul kell látni a Ferrarit" - még az olaszokat is meglepte a visszaesés
Fotó: Europress/AFP

"Szomorú, hogy ennyire hátul kell látni a Ferrarit" - még az olaszokat is meglepte a visszaesés

Németh DánielNémeth Dániel
2020/08/29 13:46
1.3 másodperc - ennyi választotta el a Ferrarit a második szabadedzésen a 2019-es időeredményeihez képest, ami nem ígér túl sok jót a szombati időmérő és a vasárnapi futam előtt. Charles Leclerc pénteken elmondta, még a Ferrarit is meglepte a visszaesés mértéke, és szomorúnak tartja azt, hogy ennyire hátul vannak a Belga Nagydíjon.

Borítékolható volt, hogy nehéz hétvégéje lesz a Ferrarinak a versenynaptár egyik legtempósabb pályáján, hiszen a 2019-es motorbotrány után a lóerők tekintetében szép lassan a mezőny végére került. A visszaesés mértéke azonban megdöbbentő: miközben a legtöbben javítottak a 2019-es eredményekhez képest, az olaszok több mint 1,3 másodperccel bizonyultak lassabbnak a tavalyi konstrukcióhoz viszonyítva. A pénteki szabadedzéseken mindkét Ferrari a mezőny végén találta magát, a második gyakorlás során Charles Leclerc 15., Sebastian Vettel 17. lett.

"Nagyon nehéz nap volt"állapította meg Leclerc. "Egy kicsit meglepőnek találom, hogy ennyire hátul voltunk, főleg a második edzés során. Sok beállítást kipróbáltunk. Eleinte próbáltunk agresszívek lenni leszorítóerő tekintetében, de mivel nem annyira működött, változtattunk, de egyszerűen nincs meg a tempónk, szóval keményen kell dolgoznunk. Csodákat azért nem várok ezen a hétvégén. Nem jó érzés, egyúttal szomorú ennyire hátul látni a Ferrarit. Versenyzőként azonban az a dolgunk, hogy a legjobbunkat nyújtsuk, ezt szeretnénk Sebbel elérni."

leclerc-bringa-min.jpgFotó: Europress/AFP

Miközben logikus feltételezés, hogy a Ferrari visszaesésének hátterében a motorteljesítmény csökkenése áll, a sokat kritizált csapatfőnök, Mattia Binotto is elismerte, hogy a probléma komplexebb. "Nem tudjuk működésre bírni a gumikat. Nincs elég tapadásunk, ami a fékezéseknél és a kigyorsításoknál is érezhető" - mondta. Ezt alátámasztja az is, hogy a pénteki gyakorlás során mindkét Alfa Romeo gyorsabb volt a Ferrarinál, Giovinazzihoz képest több mint fél másodperc volt Leclerc elmaradása.

Vettel leginkább az autó vezethetőségére panaszkodott: "Nagyon nehéz volt vezetni az autót. Ez azt is jelenti, hogy nem tartunk ott, ahol kellene, ezért másfajta megoldásokat kell keresnünk a beállításoknál. Sok dolgot kipróbáltunk már, szóval kénytelenek leszünk az alapokról kiindulva új irányba elindulni. 

"Főként az egyensúllyal akadtak nehézségeink" - értett egyet Leclerc. "Nagyon-nagyon szenvedtünk ezzel, szóval muszáj lesz megértenünk, min javíthatunk, hogy segítséget kapjunk és a legjobb teljesítményünket nyújthassuk. Most még eléggé kiszámíthatatlan. Ugyanakkor tavaly és talán tavalyelőtt is nagyon nehéz péntekjeink voltak, szombatra pedig rátaláltunk a megoldásra, szóval ezen dolgozunk most. Remélhetőleg meglesz a megoldás szombatra" - mondta bizakodva Leclerc, aki 2019-ben épp a Belga Nagydíjon szerezte meg első ferraris győzelmét.

A harmadik szabadedzés eredményei alapján a helyzet nem javult: Leclerc a 17. helyen zárt, míg a négyszeres világbajnok Vettel az utolsó helyen végzett. Az élmezőnyhöz képest 2 másodperc volt az olaszok lemaradása, de még a többi Ferrari-motoros autótól is csúnyán kikaptak. A két Haas a 14. és a 15. helyen zárt, miközben Kimi Räikkönen a 16. helyre kormányozta az egyik Alfát. Egyre biztosabb, hogy a Ferrarinak ezen a hétvégén a Q1-ből való továbbjutás lehet a fő cél az időmérőn, ami a jövő heti hazai verseny előtt sem ígér sok jót. 

   

Hozzászólások