Forma-1 - Alonso és az új "cégautó" - szerelem első látásra
Alonso és az új "cégautó" - szerelem első látásra
Fotó: Europress/Getty

Alonso és az új "cégautó" - szerelem első látásra

Farkasvölgyi GáborFarkasvölgyi Gábor
2015/01/14 10:38

Egy újabb példa arra, hogy mennyire irigylésreméltó helyzetben vannak az F1-es pilóták, legalábbis azok akik az elit csapatokhoz igazolnak. Fernando Alonso eddig sem panaszkodhatott a helyzetére, hiszen búsás fizetése mellé a Ferrarinál egy FF Grand Prix volt a „cégautója”, melynél jobbat, szebbet nehéz elképzelni. A spanyolnak azonban új munkahelyén, a McLarennél sem kellett csalódnia, leendő autója a Honda legendás sportkocsija, az NSX lett, amelynek új generációja gyönyörűre, nem mellékesen pedig gyorsra is sikeredett.

Egyetlen gond van csupán, Alonso még nem vezetheti az NSX-et, ugyanis az még nincs forgalomban lévén a jelenleg is zajló Detoriti Autószalonon kerül bemutatásra. A Hondánál persze a mézesmadzagot már elhúzták Alonso orra előtt, hiszen látni már láthatta az autócsodát, viszont ki még nem próbálhatta (legalábbis hivatalosan biztosan nem). Mindenesetre a spanyolok kétszeres világbajnokát lenyűgözte az új Honda, az autó iránti vonzalmát még a Twitteren is nyilvánosságra hozta.

Fernando Alonso már szerelmet is vallott az új autójának

Az NSX sokak által a világ legjobb sportautója, annak idején még Ayrton Senna tette híressé hiszen a fejlesztésben és tesztelésben is fontos szerepet vállalt a legendás brazil Forma-1-es pilóta.

Az autót a Totalcar magazin egyik adásában annak idején Michelisz Norbert is kipróbálta, természetesen a WTCC egyetlen magyar versenyzője is leborult a technika előtt. (Valamiért a magyar nyelvű videót nem akarta az oldal befogadni, de angolul is tökéletesen élvezhető Norbi és Vályi Pista értékelése.)

A legendás sportautó gyártását tíz éve leállították, ám pár éve már beszéltek annak felélesztéséről és szerencsére a Hondánál hamar a tettek mezejére léptek. Az új NSX természetesen tökéletesen megfelel a kor kívánalmainak, sőt a japán gyártó szerint vezetési élményben túl is fogja szárnyalni a legendás elődöt, amely azért igen csak magasra tette a lécet. A Nordschleifén már többször meghajtották az akkor még álcával ellátott új verziót, a tesztpilóta állítólag alig akart kiszállni az autóból...

A Honda NSX második generációja középmotoros, egy 550 lóerős erőforrást kapott. A hibrid hajtáslánc egy V6-os Twin-turbós benzinmotorból és három elektromotorból áll. Az elektromotorokból kettő az első kerekeket hajtja, a benzinmotor a hátsókat a maradék egy elektromotor segítségével.

Az alábbi attribútumok is jelzik, hogy egy nagyon magas szintű technikáról van szó, ám ha valaki esetleg a pénz nyelvén jobban el tudja helyezni a sportautók palettáján a Honda NSX legújabb verzióját, annak eláruljuk, hogy az új NSX úgy 35-40 millió forintba kerülhet majd. Persze Alonsónak egy fillérjébe sem fog kerülni, igaz évi 35 millió eurós fizetéséből valahogy csak ki tudná gazdálkodni.

Hozzászólások