Formula 1 - A Red Bull lehet az utolsó remény egy szorosabb szezonra
A Red Bull lehet az utolsó remény egy szorosabb szezonra
Fotó: Europress/AFP

A Red Bull lehet az utolsó remény egy szorosabb szezonra

Klein RékaKlein Réka
2019/05/15 13:45

Az ezüst uralom nem tágít. A Mercedes dominánsabb, mint korábban valaha, a Ferrarinak pedig túl sok a problémája, hogy igazi kihívó legyen. De mi a helyzet a Red Bull-lal?

Erős érvek szólnak Max Verstappen és a csapata mellett. Amíg a Ferrarinak a legnagyobb ellensége önmaga, és rendre a saját lábában botlik meg, addig a Red Bullnak van egy olyan versenyzője, aki sokkal jobban teljesít, mint az elvárt lenne. Ha megnézzük azokat a területeket, ahol a Ferrari szenved, láthatjuk, hogy a Red Bullnak ez miért nem okoz gondot.

Stratégia

Mindenki számára nyilvánvaló, hogy a Ferrari hibát hibára halmoz, ha stratégiáról van szól.

Tavaly meg volt az autójuk ahhoz, hogy legyőzzék a Mercedest, de rengeteg pontot dobtak el olyan hibák miatt, mint amikor Szingapúrban túl korán hívták ki kerékcserére Sebastian Vettelt, ami a győzelmébe és a világbajnoki esélyeibe került. Ugyanezt láthatjuk idén is.

Szinte minden versenyen megkérdőjelezhetőek a gumikkal kapcsolatos döntéseik, legyen szó arról, hogy Bakuban túl sokáig tartották kint Charles Leclercet, vagy legutóbb Barcelonában, amikor a kemény keverékre váltottak.

A másik oldalon a Red Bull azonban eddig az összes versenyen képes volt eltüntetni a lassabb autó okozta hátrányát csupán a jó taktikával. Kínában például a Ferrari kétségtelenül gyorsabb volt, Verstappen mégis Leclerc előtt ért célba, miután sikerült az alávágás, és nagyon közel került a harmadik helyen álló Vettelhez.

Ha egy lassabb autóval képesek legyőzni a Ferrarit, képzeljük el mire lennének képesek, ha meg lenne a sebességük.

Csapatutasítások

A Ferrarinak a csapatutasításokkal is több gondja van. Amikor Kimi Räikkönen még a Ferrarinál volt, ritkán állította kihívás elé Vettelt, és ha elé is került, nem volt gondja azzal, hogy elengedje.

Most azonban egy olyan pilótájuk van, aki képes tartani a lépést Vettellel, sőt! Vettel és Leclerc gyakran panaszkodik arra, hogy a másik feltartja, a csapatnak pedig rendszeresen sokáig tart eldönteni, hogy helyet cseréljenek-e vagy sem. Emiatt pedig még több időt veszítenek a Mercedesszel és Verstappennel szemben.

A Red Bullnak nincsenek problémái a versenyzőik összecsapásával, igaz ennek az egyik oka, hogy Pierre Gasly még mindig nagyon messze van Verstappentől. Ez mondjuk kritikus lehet a konstruktőri versenyben, viszont lehetővé teszi, hogy az első számú versenyzőjük a lehető legjobb eredményt érje el. Nézzük meg a legutóbbi versenyt: lehet, hogy Gasly csak a hatodik helyen ért célba, de amíg a két Ferrari egymást tartotta fel, addig Verstappen harmadik lett, és a csapattársa nem zavart be.

043_dpa-pa_2202_120228589.jpg Fotó: Europress/AFP

Vezetőség

Maurizio Arrivabenet nem sokkal a szezon kezdés előtt rúgták ki, a helyére pedig Mattia Binotto érkezett. Arrivabene nem különösebben volt népszerű vagy sikeres, és sokan úgy gondolták, hogy Binottoval előre léphetnek. Nos, eddig nem úgy tűnik.

A csapatnak egy tiszta irányra és felfogásra van szüksége az egész szezon során, de úgy tűnik, hogy erről a csapatfőnök minden hétvégén mást gondol. De még versenyek alatt sem mindig tiszta. Barcelonában Vettel mérnökei azt hitték, hogy a versenyzők eltérő stratégián vannak, Leclerc azonban úgy tudta, hogy ugyanazon. Ez a zavar is azt mutatja, hogy a csapatnak problémája van a kommunikációval és a vezetéssel.

Mondjuk bárki bármit Christian Hornerről, de neki nincsenek ilyen problémái. A Red Bull 2005-ös indulása óta ő a csapatfőnök, ez idő alatt pedig négy egyéni, és négy konstruktőri világbajnoki címet nyertek. Persze voltak problémáik (a Multi–21 mindenkinek meg van, ugye?), de összességében a csapat hatékony, eredményes, és a lehető legtöbbet hozzák ki az autóból. Binottoékkal ellentétben Horner és a csapat képes döntéseket hozni. Emlékezzük vissza a 2016-os Kvyat – Verstappen cserére. Ami azért egy elég jó döntés volt.

Versenyzők

Félretéve a stratégiát, a csapatutasítást és minden pályán kívüli elemet, mindkét Ferrari versenyző kivette a részét a csapat eredménytelenségéből.

A tavalyi szezon második fele óta Vettel közel sem nyújtja a legjobbját. A német nyolc hónapja nem nyert futamot, és túl sokszor pördül meg, ahogy azt Bahreinben is láthattuk.

Leclerc ugyan rendszerint lenyűgöző, de mégis sokba kerülő hibákat vét, elég csak Bakura gondolni, ahol az időmérőn a falba állt, ezzel pedig az egész hétvégéjét tönkretette.

Ezzel szemben Verstappen a fő oka annak, hogy a Red Bull harcban van a Ferrarival, és eddig vitathatatlanul a szezon legjobbja. A tavalyi szezon vége óta egészen elképesztő formában van. Tavaly ilyenkor még túl agresszív volt, és túl sokat hibázott. Idén azonban kiegyensúlyozott, fegyelmezett és rendkívül gyorsan. A Magyar Nagydíj óta nem ért célba hátrébb, mint ahonnan indult, és ha az autója elég gyors lenne, akkor a bajnoki címért versenyezhetne.

Sebesség

Sajnos, ez a legnagyobb ha. Elég egyszerű, hogy miért nem tudja egyik csapat sem felvenni a versenyt a Mercedesszel: egyszerűen túl lassúak. A Red Bull és Verstappen jobb formában van, mint a Ferrari, de nincs meg a kellő sebességük.

Reménykedjünk, hogy képesek lesznek a szezon során fejleszteni, mert valljuk be, nagyon szeretnénk látni Hamiltont és Verstappent egymást ellen versenyezni.

Addig is, a Red Bull mindig is jól ment Monacóban, talán ott már láthatunk ebből valamit.

via Planet F1

Hozzászólások