Forma-1 - A Racing Point csapatfőnöke szerint azok hibáztak, akik nem a Mercedest másolták
A Racing Point csapatfőnöke szerint azok hibáztak, akik nem a Mercedest másolták
Fotó: Europress/AFP

A Racing Point csapatfőnöke szerint azok hibáztak, akik nem a Mercedest másolták

Németh DánielNémeth Dániel
2020/07/22 17:50
Az idei szezon egyik kellemes meglepetése a Racing Point, amely akár a dobogós helyezésekért is versenyben lehet. A jövőre gyári csapattá váló istállónak azonban egyre többször kell magyarázkodnia az idei konstrukció miatt, mivel az kísértetiesen hasonlít a 2019-ben világbajnoki címet szerző Mercedesre. Otmar Szafnauer csapatfőnök szerint viszont ebben semmi furcsa nincs.

A silverstone-i központú csapat mindkét versenyzője remekül szerepelt az idény első három versenyén, és ha nem történik nagy csoda, előbb-utóbb a dobogóra is odaérnek majd. Sokan azonban vitatják, hogy az autó megfelel a szabályoknak, a 2020-es Racing Point ugyanis nagyon hasonló elv mentén épült, mint amit a világbajnok Mercedes használt a tavalyi évben. Gúnyosan nevezték már "Rózsaszín Mercedesnek" is az idei autójukat, a Renault pedig a Stájer és a Magyar Nagydíj után is feljelentést tett az FIA-nál, amely vizsgálatot indított az ügyben.

Vannak ugyanis olyan alkatrészeket, amiket minden csapatnak egyénileg kell megterveznie, és a francia gyártó szerint ez lehet az a szabály, amit megszegett a Racing Point. Túlzottan nagy reményeket nem érdemes ahhoz fűzni, hogy a feljelentés sikerrel zárul, hiszen azt a silverstone-i csapatnál is pontosan tudták, min kell változtatniuk, hogy az még megfeleljen az FIA elvárásainak. Szafnauer szerint egyébként is kár csodálkozni azon, hogy a mezőny legjobb autóját másolták, sőt, az döntött rosszul, aki másképp cselekedett.

Ross Brawn szerint nem szegte meg a szabályokat a Racing Point | Eurosport

A Forma-1 technikai igazgatója, Ross Brawn megvédte a Renault által bepanaszolt Racing Point istállót, mondván, a csapatok folyamatosan másolnak egymásról. A Benetton, a Ferrari és a Brawn GP korábbi vezetője szerint teljesen bevett dolog az autós gyorsasági világbajnokság mezőnyében, hogy a csapatok egymástól merítik az ötleteket.

"A válaszom igen" - felelte arra a kérdésre, hogy a többiek választottak-e rossz koncepciót. "De természetesen nem volt kockázatmentes."

"Nem tudtuk, hogy amibe belekezdtünk, az ilyen szinten működni fog. Nagy volt a kockázat, hogy gyengébbek leszünk. Ami azt illeti, amikor elkezdtük a szélcsatornázást a képeken látott ötletek alapján, óriási visszalépést tapasztaltunk. Óriásit. Eleinte másodpercekkel voltunk lassabbak körönként, és úgy jutottunk el idáig, hogy végigmentünk a tanulási folyamaton a CFD és a szélcsatorna segítségével, terveztünk és újraterveztünk" - szögezte le a csapatfőnök.

Szafnauer arra is felhívta a figyelmet, hogy az aerodinamika terén drasztikus változásokat hajtottak végre, ami egyáltalán nem volt egyszerű feladat, ugyanis szakítani kellett a magas rake koncepciójával. "Mi ezt mindenképp meg akartunk csinálni. Mivel a Mercedestől vásároljuk a váltót, aminek alacsonyan van a súlypontja, az autó hátsó részén, ahol a leszorítóerő kritikus fontosságú, mindig kompromisszumokat kellett kötnünk. Ezért váltani akartunk a magas rake-ről, hogy ne kelljen hátul kényszermegoldásokat alkalmaznunk."

A mérnők úgy véli, az F1-ben egyébként is mindenki vizsgálja a riválisok autóját. "Fotózzák a másik autót, ami a legnagyobbaktól a legkisebbekig mindenkire igaz. Néhányan jobb munkát végeznek, hogy elsajátítsák a látottakat. Nem szabad elfelejteni, hogy amikor Adrian Newey kitalálta a befújt diffúzort és a magas rake-et a Red Bullnál, a mezőny nagy része, minket is beleértve, váltott. Lefotóztuk a Red Bull padlólemezét, de nálunk nem igazán működött. Annyit mondhatok, mások is ezt csinálták. Nincs megtiltva."

via Motorsport

Hozzászólások