Formula 1 - A McLaren fiatal pilótája szerint hihetetlenül bosszantó a három topcsapat dominanciája
A McLaren fiatal pilótája szerint hihetetlenül bosszantó a három topcsapat dominanciája
Fotó: Europress/AFP

A McLaren fiatal pilótája szerint hihetetlenül bosszantó a három topcsapat dominanciája

Németh DánielNémeth Dániel
2019/08/03 17:02
Carlos Sainz a Guardiannek adott interjújában bosszantónak nevezte, hogy a Mercedes, Red Bull, Ferrari hármason kívüli istállók pilótái legfeljebb a hetedik helyért küzdhetnek önerőből. A 24 éves spanyol versenyző szerint a Forma-1-hez vezető sikerélményeket követően különösen nehéz feldolgozni a középmezőnyben autózást, miközben a győzelemre a leghalványabb reményük sincs.

Múlt héten az esős időjárás alaposan megkavarta az erőviszonyokat a Német Nagydíjon, ennek megfelelően a szokottnál több versenyző számára nyílt meg az út a dobogó felé. A pazar versenyt futó Alexander Albon, a verseny végén remekül taktikázó Lance Stroll egyaránt volt kedvező pozícióban, végül a toro rossós Danyil Kvyat zárt a harmadik helyen. Erős hétvégét zárt a folyamatosan fejlődő McLaren is: Carlos Sainz ötödik lett, amivel beállította az istálló elmúlt négy idényének legjobb eredményét. Ez azonban még mindig messze van a pilóta céljaitól.

000_1JA2VP.jpg Fotó: Europress/AFP 

"Hihetetlenül idegesítőnek tartom, hogy minden versenyen a hetedik, de akár az ötödik helyért kell küzdenünk. Úgy gondolom, az élen lévő hat versenyzőt leszámítva mindenki így gondolkodik. Néhányan kimondják, néhányan nem, azonban az F1-ben csak olyan pilóták vannak, akik más sorozatokban nyerni tudtak. Azután megérkezel ide, ahol öt évet vagy még többet töltesz el úgy, hogy nem igazán érezted a győzelem ízét. Ez arra utal, hogy a sportnak alkalmazkodnia kell, muszáj változtatni, hogy változatosabb legyen" - szögezte le.

Topcsapatok árnyékában

Tény, hogy a változatosság nem tartozik a sportág erényei közé mostanság, és ez alatt nem csak a Mercedes dominanciájára gondolunk. A 2014 óta tartó hibrid-érában csak a Mercedes-Red Bull-Ferrari hármas versenyzői nyertek futamot, 2017 óta pedig háromszor fordult elő, hogy a trión kívülről ért oda valaki a dobogóra. Sokszor még egy-egy hiba sem akadályozza meg a nagyokat, hogy kisajátítsák a legértékesebb pontszerző helyeket, számos példa volt rá, hogy pillanatok alatt átfűzték magukat a középmezőnyön.

043_dpa-pa_2308_122757254.jpg Fotó: Europress/AFP 

"Hogy jobbak tudunk-e lenni a hetediknél, elsősorban a többiek hibáin múlik" - mutatott rá Sainz. "Hozzánk képest ez a hármas hihetetlenül erős, viszont amikor hibát követnek el, ott kell lennünk, hogy lecsapjunk a lehetőségre." Ebből a szempontból jelenleg egyáltalán nem áll rosszul a McLaren, ebben az idényben legalább a középmezőny élére visszaverekedte magát. Sainz és az újonc Lando Norris erős teljesítményének köszönhetően 28 pontot vernek a negyedik konstruktőri helyért folytatott harcban a Toro Rossóra.

Alonso nyomdokain járna  

Sainzot már gyerekkorában magával ragadta az autóversenyzés, azonban kétszeres ralivilágbajnok édesapjával ellentétben inkább a formaautózás vonzotta. Szülei sosem próbálták a versenyzés felé terelni, szórakozás céljából kezdett el hároméves korában gokartozni. Édesapja akkor jött rá, hogy fiát teljesen beszippantotta a Forma-1 világa, amikor az akkor kilencéves Carlos rávette, hogy keljenek fel megnézni a hajnali négykor kezdődő Ausztrál Nagydíjat. "Olyan akarok lenni, mint Fernando Alonso. Mit csináljunk?" - tette fel a kérdést két évvel később.

075_urbanandsport-spaintes190226_npRsN.jpg Fotó: Europress/AFP

"Fernando igen inspiráló. 2015 fontos év volt számomra, akkor mutatkoztam be a Forma-1-ben, és lehetőségem volt ellene versenyezni. Különleges élmény volt a példaképemmel csatázni, egyszerre éreztem magam büszkének és kiváltságosnak" - folytatta, hozzátéve, ekkor erősödött benne az érzés, hogy képes felvenni a versenyt a legnagyobbakkal. "Csak a hetedik helyért küzdöttünk, de egy csúcson lévő világbajnokkal harcoltam. Ezért vagyok magabiztos, hogy ha lehetőségem lesz vb-címért harcolni, tudom, mit kell majd csinálnom."

"Mivel a középmezőnyben vagyunk, erre nincs lehetőségünk jelenleg. Azt gondolom, az F1-ben lévő pilóták 80-90%-a harcban lehetne a győzelmekért és a világbajnokságért."

Érzi a bizalmat

Sainz a Red Bull akadémiáján keresztül jutott el a királykategóriáig, 2016-ban azonban elhagyta az istállót, mivel az első csapatnál bombabiztosnak tűnt Verstappen és Daniel Ricciardo helyzete. Döntését nem bánta meg, mivel úgy érzi, a McLarennél jobban megbecsülik a tehetségét. Idén 48 pontot gyűjtött, vagyis mindössze hét egység választja el a Red Bull jelenlegi második számú versenyzőjétől, a Toro Rossótól idén előléptetett Pierre Gaslytól. Ez talán a Red Bull vezetőit is elgondolkodtatta, jó döntés volt-e lemondani a spanyolról.

043_dpa-pa_2308_122757236.jpg Fotó: Europress/AFP

"Számomra ez olyan, akár egy új kezdet, mert először kaptam kétéves szerződést, hosszú távú projektet a Forma-1-ben. Az emberek néha hajlamosak megfeledkezni arról, mennyire fontos ez a pilóták teljesítményéhez. Ahhoz, hogy kialakuljon az önbizalom, támogatásra, kölcsönös bizalomra van szükség. Azt gondolom, akiknek látniuk kell a tehetségem, azok látják. Akik pedig elég jól értik a F1-et, értékelik a teljesítményem. Vezetés közben te, az autód és a pályán nyújtott teljesítményed számít. Ezért csinálom."

via Guardian

Hozzászólások