Forma-1 - A Le Mans-i győzelem repítheti Amerikába Alonsót
A Le Mans-i győzelem repítheti Amerikába Alonsót
Fotó: Europress/AFP

A Le Mans-i győzelem repítheti Amerikába Alonsót

Szentimrei KristófSzentimrei Kristóf
2018/06/20 19:31

Az teljesen egyértelmű, hogy Fernando Alonsónak komolyan el kell gondolkodnia azon, hogyan folytatja pályafutását 2019-ben.

Pedig még csak 2018 júniusát írunk, viszont történt egy esemény a múlt hétvégén, ami egy újabb mérföldkő lehet a kétszeres spanyol Forma-1-es világbajnok karrierjében. A technikai sportok szerelmeseinek nem nagyon kell felidéznem, miszerint Alonso megnyerte a Le Mans-i 24 órást a 8-as Toyota autójában Sebastien Buemivel és Kazuki Nakajimával. Ezzel a hatodik olyan versenyző lett, aki megnyerte a Monacói Nagydíjat és a legendás francia viadalt is.

Íme ez az illusztris társaság:

VersenyzőLe Mans-i győztesMonacói Nagydíj győztese
Tazio Nuvolari19331932
Maurice Trintignant19541955, 1958
Bruce McLaren19661962
Jochen Rindt19651970
Graham Hill19721963, 1964, 1965, 1968, 1969
Fernando Alonso20182006, 2007


Most már tehát csak az Indy 500 hiányzik ahhoz, hogy az ovideói bika végrehajtsa az autósport történelmi mesterhármasát (Monacói Nagydíj, Le Mans-i 24 órás, Indy 500), ami eddig csak Graham Hillnek sikerült. És hát az sem éppen ma volt… Azóta sokat változott a motorsport, különösen a Forma-1 világa. Régebben sokkal több F1-es pilóta kalandozott más kategóriákba, nem véletlenül. Ma már az egyre sűrűbb versenynaptár, és a csapatokkal kötött szigorú szerződések erőteljesen korlátozzák a versenyzők lehetőségeit. Mármint a Száguldó Cirkuszban.

Ha csak Le Mans-ra vagy a hosszútávú autók világbajnokságára (WEC) gondolunk, számtalan sorozatból érkeznek versenyzők, hogy kipróbálják magukat ebben a különleges műfajban. Ha például az autósport jövőjének számító Formula-E-t vesszük alapul, onnan a versenyzők közel fele vett részt a 24 óráson. Ugyan a Liberty Media vezette új irány támogatja az ,,autósport-polihisztorok” nagyobb mértékű megjelenését, az aktív F1-es pilóták közül egyelőre még csak Fernando Alonso tért erre az útra, – illetve Nico Hülkenberg, ha azt az egy Le Mans-i (győzelmi!) kiruccanását számítjuk – de ehhez is a McLaren nyitottsága (na meg persze Alonso tekintélye) kellett.

Zak Brownék olyan nagy szabadságot adtak Alonsónak, hogy idén már egy teljes idényt fut a WEC-ben a Forma-1-el párhuzamban, amiben eddig kiválóan teljesít a Toyotával, hiszen a Le Mans-i 24 órás mellett a Spa-Francorchamps-i hatóráson is diadalmaskodni tudott Buemi és Nakajima oldalán. A japán gyártó oly sok próbálkozás után tudott végre először nyerni Le Mans-ban, a történelmi sikert pedig még inkább történelmivé tette, hogy az autósport egyik legnagyobb alakjával sikerült mindezt elérni. Az érintett pedig győzelmét követően nem sokkal már Indianapolis felé szegezte tekintetét.

063_689408734.jpgFotó: Europress/AFP

„A Le Mans-i győzelem még mindig olyan, mintha álom volna. Elképesztő hét van mögöttem. Most kezd csak ülepedni a dolog. Nyár után kezdtek el azon gondolkodni, mit csináljak jövőre, de miután nyertem Le Mans-ban, az Indy 500 komoly prioritással bír. Majd meglátjuk, hogy jövőre teszek-e próbát, vagy egy évvel később. Lássuk, mit hoz a jövő a Forma–1-ben.”

Ugyan Alonso többször is kiemelte, hogy számára mindig is az F1 lesz a legfontosabb, a 36 éves pilóta nem sokat kapott vissza szeretett sorozatától. Az elmúlt tíz évben szinte mindig rosszkor volt jó helyen, az utóbbi néhány évben pedig magához nem méltó helyezésekért tudott csak harcolni a McLarennel. És azáltal, hogy a nagy múltú angol márka a Renault erőforrásaival sem tudott lényegesen erőre kapni, aligha fog változni Alonso helyzete, ha egy helyben marad. De kérdés, hogy hova tudna eligazolni?

Amíg Sebastian Vettel a Ferrarinál és Lewis Hamilton a Mercedesnél van, Alonso csak veszélyforrás lenne mindkét csapat számára, ahogy azt már láthattuk oly sokszor két jó versenyző esetén egy istállónál. A Red Bull pedig a fiatal, elsősorban saját nevelésű pilótáiban gondolkodik. Alonsót minden bizonnyal nem vonzaná az sem, ha újra Honda-motoros autóval kéne versenyeznie, hiszen kedden úgy döntött a Red Bull, hogy a japán motorgyártó erőforrásait használja 2019-ben és ’20-ban. Talán korábbi sikercsapata, a gyári Renault lehetne a megoldás Alonso számára, amely bajnokesélyes autó lehet az elkövetkezendő években. Na de kérdés, hogy kettő, öt, vagy mondjuk tíz éven belül. Márpedig Alonso azt is számtalanszor mondta, hogy ő kizárólag a bajnoki címért szeretne csatázni. Ebből következtetve pedig a spanyolnak szinte kilátástalan a helyzete, ha a Forma-1-ben akar maradni.

043_dpa-pa_1148_105446623.jpgFotó: Europress/AFP

Ugyanakkor az IndyCar is megnyitotta kapuit Alonso számára. Nem volt messze attól, hogy Franciaországban már a mesterhármast ünnepelhesse, hiszen a tavalyi Indy 500-on volt, hogy a versenyt is vezette, és a 200 körös futamon úgy adta meg magát a Honda-motor mindössze 20 körrel a vége előtt, hogy a spanyol végig az élmezőnyben haladt. A verseny legjobb újoncának választott Alonso többször hangsúlyozta, hogy balszerencsés kiesése ellenére nagyon élvezte az oválpályán való versenyzést, és kifejezetten magával ragadta az IndyCar közege.

De vajon megválna-e szeretett Forma-1-étől, és lehúzna-e egy teljes évet az Egyesült Államokban?

Amennyiben a McLaren beindítja IndyCar-projektjét, Alonso nemcsak az Indy 500-on, hanem a 2019-es év többi IndyCar-futamán is rajthoz állna, ezáltal kihagyná a teljes F1-es szezont. Persze több megoldás is létezik a veterán pilóta jövő évét illetően. Más sorozatokban is futhat teljes idényt, mint a Nascar, a Supercar vagy a Formula-E. De maradhat a Forma-1 versenyzőjeként is, és akkor tavalyhoz hasonlóan megint csak a Monacói Nagydíjat kéne beáldoznia az Indy 500-ért cserébe, hiszen a két legendás viadal már szokás szerint egy hétvégére esik. Talán a legutóbbi tűnik a legvalószínűbb forgatókönyvnek, persze Alonso versenyzői kedvét nézve még jó pár év áll előtte, hogy ismét megpróbálja elérni a történelmi mesterhármast, tehát nem is feltétlenül 2019-ben kell újabb amerikai kalandjára indulnia.

Persze ezt sokan másképpen gondolják. A Ti véleményetekre is kíváncsiak vagyunk. Szerintetek hol kéne folytatnia Fernando Alonsónak 2019-ben?

Hol folytassa Fernando Alonso 2019-ben?

Végig a Forma-1-ben
 
0% (0 szavazat)
A Forma-1-ben, de induljon az Indy 500-on
 
0% (0 szavazat)
Végig az IndyCarban
 
0% (0 szavazat)
Más sorozatban
 
0% (0 szavazat)
Összes szavazat: 0

Részben via Sky Sports

Hozzászólások