Formula 1 - A hétvégén évzáró Abu-Dzabiban, lezárul a 2018-as szezon
A hétvégén évzáró Abu-Dzabiban, lezárul a 2018-as szezon

A hétvégén évzáró Abu-Dzabiban, lezárul a 2018-as szezon

Mátrai Márk ·
2018/11/21 18:49

A 2018-as Formula 1-es világbajnokság utolsó futamát rendezik a hétvégén Abu-Dzabiban. Miután minden lényegi kérdés eldőlt a világbajnoki címeket (egyéni és konstruktőri) illetően, egyedül a vb-pontverseny 3. helyéért folyik csata Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas és Max Verstappen között.

Az év végi Abu-Dzabi Nagydíj 2009 óta szerepel a vb versenynaptárában, és két alkalommal dőlt el itt a világbajnoki cím sorsa (2010, 2014). Az itteni versenyek eddig nem bizonyultak a legizgalmasabbnak, ami talán nem a legszerencsésebb az év záró futamaként. A helyszín éghajlata (esőre kb. 0% az esély), a pálya karaktere (leszorítóerőt igénylő, kevesebb előzési ponttal rendelkező vonalvezetés), és a nagy bukóterek (kevés beavatkozás szükséges a Safety Cartól) eredményezik elsősorban a kevésbé eseménydús versenyeket.

 abdb.jpg Száraz hétvége elé nézünkFotó: Europress/AFP

Elképzelhető, hogy Lewis Hamilton autójában motorcserére kerül sor, ami automatikusan egy 10 rajthelyes büntetést hozna maga után. Ez némi izgalmakat biztosan tartogatna a futamra, ahol a komoly leszorító erő miatt ismét előtérbe kerülhet a Red Bull szereplése. A Ferrari még soha nem nyert ezen a pályán, ami például Fernando Alonso világbajnoki címébe is került 2010-ben (részben 2012-ben is), aki itt futja utolsó Forma-1-es futamát.

Kevés legendás versenyező fejezte be ilyen ritka posványos körülmények között F1-es karrierjét, amely a széria komoly kritikája Sergio Perez és Paddy Lowe szerint is. Az, hogy a McLaren 2015 óta egyszer sem tudott versenyképes lenni, és többnyire nemhogy versenyképes nem volt, hanem a mezőny legrosszabb autójával rendelkezett, óriási kritikája mindenkinek, aki az autó tervezésével foglalkozott, tehát leszámítva a pilótákat és a szerelőket, mindenki.

Ez egy legendás gyár, egy legendás pilótával, akinek szabotálták karrierje utolsó öt évét a minősíthetetlen munkájukkal, nem mellesleg megakasztották Stoffel Vandoorne fejlődését, és Jenson Button tisztességes visszavonulását. Az, hogy egy ilyen pilótának távoznia kell ahhoz, hogy nyerhessen, a Forma-1 üzleti vezetésének a hibája, hogy a csapatok ennyire félnek egy olyan pilótát alkalmazni, aki nem hátrál meg, ha el kell mondania, hogy a csapat rossz munkát végez.

Hogy Alonso visszatér-e 2020-ban, vagy később, nem lehet tudni, de csak az éllovas autók valamelyikébe szabad beülnie, különben csak tovább pazarolja az idejét és az energiáját.

A Ferrari még egyszer sem nyert Abu-Dzabiban, ami nem ígérkezik jó előjelnek a hétvége előtt. Sebastian Vettel csak a hatodik legtöbb pontot gyűjtötte Belgium óta, ami megkérdőjelezte a jövőjét az olasz istállónál 2019-et követően, ezért fontos lenne pozitív eredménnyel zárnia az esztendőt.

A Mercedes és a Red Bull jól szokott teljesíteni ezen a pályán, Räikkönen 2012-ben Lotusszal aratott győzelmét leszámítva csak ez a két gyártó nyert futamot az emírségekben. Ha Hamilton motorcserére kényszerül, akkor felborulhatnak az erőviszonyok, Bottas esélye pedig megnőhet a futamgyőzelemre, tavaly éppen az ő diadalát hozta a záró futam.

A hétvégét dominálni fogja az a bejelentés, miszerint Robert Kubica lesz a Williams egyik pilótája 2019-ben. A 2011 elején ralibalesetben kézsérülést szenvedő lengyel pilóta hosszú kálvária után kerül vissza a Forma-1-be, az egész Forma-1-es világ nagy örömére.

 

Hozzászólások