Technikai - Fernando Alonso még mindig issza a levét, hogy anno beszólt a Hondának
Fernando Alonso még mindig issza a levét, hogy anno beszólt a Hondának
Fotó: Europress/AFP

Fernando Alonso még mindig issza a levét, hogy anno beszólt a Hondának

LantiLanti
2020/02/03 12:29

Lassan öt éve már, hogy Fernando Alonso még a McLaren F1-es versenyzőjeként csúnyán beszólt csapata akkori motorszállítójának, a Hondának, ám ez a melléfogása még mindig kísérti őt. 

Nagy várakozások előzték meg annak idején a McLaren és a Honda újbóli egymásra találását, ám hamar kiderült, a japánoknak keményebb dió volt az új Formula 1-es motor megépítése, mint arra sokan számítottak. A hajtáslánc megbízhatatlan volt, és lóerőben is elmaradtak az élmenőktől.

Alonso annak idején fokozódó türelmetlenséggel viselte a gyenge szereplést, ami a japán nagydíjon csúcsosodott ki. A kétszeres világbajnok spanyol ekkor odáig ment, hogy GP2-es szintű motornak nevezte a Honda erőforrást. 

A saját otthonában ilyen csúnyán beszólni egy japán gyártónak minden, csak nem bölcs dolog. A japán kultúrában a tiszteletnek teljesen más a mélysége, mint a nyugati individualizálódó fogyasztói világban, különösen ha az elöljárókról van szó. Aki ismeri Japánt, a japán emberek mentalitását, az valószínűleg sejtette, hogy Alonso súlyos árat fizet majd ezért a sértésért. 

És most, majdnem öt évvel később jött el a pillanat, amikor a spanyol is átélte, hogy a Honda nem felejtette, amikor 2015-ben hamarabb szólt, mint gondolkodott. 

066_DPPI_00115006_632.jpg

Alonso továbbra is a motorsportos mesterhármason (Triple Crown) dolgozik. Megnyerte már a monacói F1-es futamot és a Le Mans 24 órást is, tehát az Indy 500 van hátra. Idén a Dakar rali mellett ez lesz a legfontosabb cél, és úgy volt, hogy a tavalyi fiaskó után az Andretti Autosport színeiben indul. Pontosabban mostanáig úgy volt.

Amerikai források szerint a csapat már mindent előkészített, teljes volt a szponzori háttér is. Ám mivel a Andrettiék a Honda motorjait használja, az amerikai versenyosztálynak egy utolsó jóváhagyást kellett kérnie a tokiói központtól. Ahol úgy tűnik, nem felejtették el a 2015-ös évet. 

A pontos részletek nem ismertek, de úgy hírlik, a japánok nem engedik, hogy Alonso Honda-motoros autót vezessen, így az egyetlen esélye, ha sikerül megállapodnia egy olyan csapattal, amely Chevrolet erőforrást használ. 

"Ha lehetséges, amennyire rajtatok áll, minden emberrel békességben éljetek" - római levél. 

Alonso egyébként azóta elmondta, bánja az akkori kijelentéseit, és csak a keserűség beszélt belőle. Hozzátette, nem a sajtónak nyilatkoztat ezt, hanem egy privát beszélgetés során a mérnökének mondta, és rendkívül szerencsétlen, hogy végül nyilvánosságra jutott. 

Hozzászólások