Le Mans - Le Mans: közel a Ferrari visszatérése
Le Mans: közel a Ferrari visszatérése
Fotó: Europress/Getty

Le Mans: közel a Ferrari visszatérése

LantiLanti
2014/06/10 10:50

Hétfő esti hírek szerint már csak napok választanak el bennünket a sokak által nagyon várt bejelentéstől, mely szerint a Ferrari hamarosan egy LMP1-es autóval tér vissza a Le Mans 24 órásra és az Endurance Világbajnokságra.

John Dagys értesülése szerint az olasz márka szombaton, a La Sarthe versenypályán, nem sokkal a 82. Le Mans 24 órás verseny rajta előtt fogja nyilvánosságra hozni terveit.

A Ferrari új LMP1-es programjáról a tavalyi év vége óta pletykálnak egyre intenzívebben, akkor ugyanis Luca di Montezemolo, a márka elnöke konkrétan beismerte, vizsgálják a le mans-i visszatérés lehetőségét. Egyes források akkor arról írtak, hogy egy szupertitkos csapat már el is kezdte a munkát Maranellóban.

A Ferrari érdeklődését - sok más gyártóhoz hasonlóan - az idén bevezetett új, drasztikusan átalakított műszaki szabályok keltették fel. Ennek lényege, hogy az autók teljesítményét kizárólag a felhasználható üzemanyag és hibrid energia mennyisége szabályozza, és a gyártók leleményességén múlik, hogy ebből mennyit hoznak ki.

Nincsenek pontos előírások például a motorok lökettérfogatára vagy hengerszámára, így a Ferrari akár a Forma-1-ben használt V6-osának átdolgozott verzióját is bevetheti Le Mans-ban. Nem titkolt cél volt egyébként az ACO és az FIA részéről, hogy ezt az utat megnyissa az F1 és az endurance között. Az eredmény kézzel fogható, a Ferrari mellett már a Renault is vizsgálja annak lehetőségét, hogy idővel egy le mans-i prototípust is építsen a Forma-1-es motor köré.

Tovább segíti a "konvergenciát", hogy idéntől már a megbízhatósági szakágban is a Forma-1-hez nagyon hasonló hibrid rendszereket használnak majd.

Ferrari 250 - a legenda.

Egyelőre a bejelentés időpontját leszámítva szinte semmilyen konkrétum nem látott napvilágot a várható LMP1-es program kapcsán, így azt sem tudni, mikorra készülhetnek el az új Ferrari prototípusok. Az viszont tény, hogy a jelenlegi szabályok 2016-ig maradnak érvényben, amikor - ha minden jól alakul - kisebb finomítások várhatók. Elképzelhető tehát, hogy az olasz márka jövőre benevez egy kísérleti autót az 56-os garázs programba, és 2016-ban, a felfrissített szabályok bevezetésekor száll be teljes mellszélességgel. Decemberben Montezemolo is erre utalt.

Idén a Ferrari F1-es pilótája, Fernando Alonso engedi majd útjára a Le Mans 24 órás mezőnyét, a hivatalos indoklás szerint kifejezendő az ACO és a Ferrari közti erős viszonyt. Van egy olyan sejtésem, hogy itt nem a GT-s program gondoltak...

Az olasz márka óriási hagyományokkal rendelkezik Le Mans-ban, igaz a nagy sikereket nem mostanában érték el. A hatvanas években viszont uralták a franciaországi egésznapost, 1960 és 1965 között minden évben a Ferrari nyert. Legeredményesebb versenyzőjük egy bizonyos Phil Hill volt, aki háromszor győzött, és ezzel egyike annak a négy pilótának, aki Forma-1-es világbajnokságot és Le Mans-t is nyert.

Az utolsó prototípus 1973-ban gördült ki a maranellóiak gyárából, azóta kizárólag a kisebb kategóriákban, elsősorban a GT géposztályokban álltak rajthoz.

Hozzászólások