301 Moved Permanently


nginx/1.14.2
Kettős Toyota győzelem a Le Mans teszten | Eurosport
Le Mans - Kettős Toyota győzelem a Le Mans teszten
Kettős Toyota győzelem a Le Mans teszten
Fotó: Europress/AFP

Kettős Toyota győzelem a Le Mans teszten

LantiLanti
2014/06/02 12:50

Rendet rakott a riválisok között a Le Mans Tesztnap délutáni négyórás etapja során a Toyota, az év első két Endurance VB futamát nyerő japán márka kettős győzelemmel zárta a La Sarthe körön tartott szokásos egynapos gyakorlást.

Délelőtt az audis Marco Bonanomi még be tudott zavarni egy utolsó pillanatban futott 3:23.799-es körrel (az első etapról ITT olvashattok), ám délután már nem volt kegyelem, a japánok nyolc tizedet adtak a legjobb Audinak és 1.6 másodpercet a leggyorsabb Porschének. Az első helyet érő 3:23.014-es kört Sebastien Buemi futotta.

Ahogy arról korábban már írtam, ez a teszt volt az első alkalom, amikor a csapatok a Le Mans 24 órás helyszínén próbálhatták ki a vadonatúj technikákat, és mivel mindössze kétszer négy óra állt rendelkezésükre, valószínűleg senki nem pazarolta időt PR gyors körök megfutására. Inkább az egyes szektorokon dolgoztak, vizsgálták a gumikopást, az üzemanyag felhasználást, és finomították a beállításokat. Mélyreható elemzést éppen ezért felesleges készíteni a Le Mans tesztről, már csak azért sem, mert egy endurance versenyen messze nem a gyorsaság az egyetlen fontos szempont.

A toyotások igyekeztek is minden terhet levenni a csapat válláról, és azt hangsúlyozták, a teszteredményeknek nincs nagy jelentősége.

"Nem jelent nagyon sokat, hogy miénk lett a leggyorsabb kör, bár kétségtelenül azt mutatja, hogy jó irányba haladunk. A hátralévő időben elemezni fogjuk a most gyűjtött adatokat, és megpróbálunk tovább gyorsulni" - idézi Buemit az Autosport.

Audi_Porsche_lemans_Test

Érdekes, hogy amíg mindkét Toyota gyorsulni tudott a második etap során, addig a márka legjobb idejével záró 3-as Audi a délelőtti körével szerezte meg az összetett harmadik helyet. A két német márka autói egyébként igen közel vannak egymáshoz, a legjobb Audit mindössze egy másodperc választja el a leggyengébb Porschétől.

A privát autók kategóriájába tartozó Rebellionok némileg közelítettek a gyári autókhoz, a délelőtti 10-hez képest a nap végén már csak 8 másodperc volt a lemaradásuk. Vadonatúj fejlesztésű autóról lévén szó, ez a különbség talán tovább csökkenhet majd a két hét múlva esedékes futamig.

Az LMP2-es géposztályban G-Drive csapat Morgan-Nissanja végzett az élen, a kategóriaelsőséget érő 3:39.922-es kört az orosz Roman Rusinov futotta. A délelőtti első Signatech autót még az ír Murphy Prototypes Oreca-Nissan is megelőzte, az ex-forma-1-es Karun Chandhok gyors körének köszönhetően. A legjobb Ligier kasztnis autó (az OAK új P2-es gépe) negyedik lett a Nissan GT Academyből ismert Jan Mardenborough ténykedésének köszönhetően.

A prototípus kategóriák végeredménye:

Lemans_teszt_lmp

A GT mezőnyben némi meglepésre Porsche győzelem született, pedig a "kis" boxermotor miatt Le Mans-ban egy körön a német márka általában elmarad a Ferrarik és a Corvettek mögött. Most azonban korunk egyik legjobb GT pilótájának, Fred Makowieckinek köszönhetően a gyári Manthey csapat egyik autója végzett az élen 3:57.260-as idővel.

Mögötte ott tobzódnak a Ferrarik; szintén kisebb meglepetésre a második helyen amatőr kategóriás 8Star Motorsport érkezik, majd jön az első számú gyári autónak számító 51-es AF Corse egység. Továbbra is lelombozó viszont az Aston Martin hátránya, Stefan Mücke legjobb köre több mint két másodperccel marad el az élbolytól.

A GT kategóriák végeredménye:

Lemans_teszt_GT

Megtörtént tehát a főpróba, két hét múlva jöhet az előadás. Ahogy azt megszokhattátok, az Eurosport a Le Mans 24 órás minden percét élőben közvetíti. A felvezetés már egy hét múlva, június kilencedik megkezdődik a Le Mans 24 perces magazinnal, az első élő közvetítésre pedig szerdán 18:00-kor kerül sor az Eurosport 2-n. Hamarosan részletes programmal is jelentkezünk itt a Hosszabbítás.hu-n.

Hozzászólások