Motorsport - Két év szünet után kategória győzelemmel jött vissza Ficza Feri
Két év szünet után kategória győzelemmel jött vissza Ficza Feri
Fotó: Europress/AFP

Két év szünet után kategória győzelemmel jött vissza Ficza Feri

Kollarics AttilaKollarics Attila
2020/07/31 19:56
Múlt hétvégén újabb sorozat jött ki a garázsból, méghozzá néhány magyar pilótával együtt. A horvátországi Grobnikban rendezték meg az Eset V4 Cup Series első fordulóját. Ifj. Ficza Ferenc a GT4 kategóriában egy első és egy második helyet szerzett, aminek köszönhetően holtversenyben vezeti az összesítést. Ugyan Bódis Kálmán nem szerzett pontot, Boldizs Bence a TCR kelet-európai sorozatának futamain egy negyedik és egy ötödik helyet hozott el.


Ficza 2018-ban versenyzett utoljára pályán, ezért is komoly fejlemény, hogy a Trevor Racing BMW-jében lehetőséget kapott erre a négy hétvégéből álló sorozatra. Főleg azok után, hogy olyannyira távol került a versenyzéstől, hogy a tavaly őszi megkeresésünkkor éppen taxizásból élt Zuglóban. 

Akkor el is mesélte a történetét, ami a sikeresnek mondható WTCC-s bemutatkozó év után nem hozta a következő lépcsőfokot. 

Egy zuglói taxis, aki a túraautó VB-n edződött | Eurosport

Rohanok az esőben a megbeszélt benzinkúthoz. Azt mondta, hogy sárga kocsival jön. De én csak taxikat látok mindenhol. Aztán később kiderült, hogy ez nem vicc. Az új generáció egyik legígéretesebb magyar versenyzőjével, Ifj. Ficza Ferenccel beszélgettünk. Amikor 2015-ben kimentünk Michelisz Norbit megnézni a Hungaroringre, volt egy ETCC forduló is, amit egy bizonyos Ficza Feri nevű srác nyert meg, akiről korábban nem sokan hallottunk.


Azóta a gokart oktatás mellett a bécsi postánál dogozik, és a versenyzéssel kapcsolatban nem is szeretne most már semmit elkiabálni.

„Erre az évre ez a lehetőség adódott, amit köszönök a Trevor Racingnek, ahonnan a csapatfőnök maga hívott fel, hogy mennék-e náluk, én meg igent mondtam. Attól függetlenül, hogy régen versenyeztem utoljára, nem érzem úgy, hogy ugródeszkaként kéne tekintenem erre a lehetőségre. Szeretnék hű lenni a csapathoz, és ha nem lesznek technikai gondjaim, és rendben lemegy a bajnokság, akkor mindig legalább az első kettőben ott akarok lenni, és ha tudok, nyerek.”

Az első versenyen Sergej Pavlovec mögött lett második, a második futamon viszont kettőt előzve nyerte a GT4-es összesítést, és Pavloveccel együtt vezeti a kategóriát. Azt a kategóriát, ami szintén új dolog Ifj. Ficzának, mert GT autóval nem versenyzett korábban.

„Könnyen hozzá tudtam szokni, mert nagyon jóindulatú ez a BMW M4 GT4. Az időmérő után egy picit állítottunk az autón, de nem túl sokat, mert először meg akartam szokni teljesen az autót, mielőtt bármibe komolyabban belenyúlunk.”



Ahogy azt sok pilóta tette, a holt időszakban ő is szimulátorral versenyzett. A Gran Tourismoban eljutott a top splitbe, ahol többnyire világbajnokságokon induló szimulátorosok meccselnek.

„Büszke vagyok erre, hogy két hónap alatt az eredményeimmel eljutottam a legjobb húsz közé, és még olyan is volt, hogy a győzelemért is csatázhattam. Mindezt egy olyan mezőnyben, ahol nagyon kevés a valódi versenyző, szinte mindenki csak a szimulátorozással foglalkozik, ami miatt gyakorlatilag esélytelen megverni őket, hiába autóversenyző valaki. Viszont aztán nem maradt időm rá, amikor el kellett kezdeni melózni.” - mesélte a jelenleg futárként dolgozó Ficza, aki valódi pályán legközelebb a Slovakia Ringen indul augusztus 22-én.

csapat (1 of 1).jpgFotó: Ifj. Ficza Ferenc

Hozzászólások