Forma 1 - F1: visszatérés egy klasszikushoz
F1: visszatérés egy klasszikushoz
Fotó: Europress/Getty

F1: visszatérés egy klasszikushoz

Farkasvölgyi GáborFarkasvölgyi Gábor
2014/06/19 16:02

A hétvégén a Forma-1 idei nyolcadik versenyhétvégéjét rendezik, melynek Ausztria ad otthont. A viadal előtt rengeteg a kérdés, hiszen a legutóbbi kanadai verseny meglepetéssel zárult, a technikai gondokkal küzdő Mercedeseket legyőzte a Red Bull. A szakértők szerint amennyiben a Mercik rendben lesznek, úgy a papírforma ismét az Ezüstnyilak sikerét ígéri, a kérdés csak az lehet, hogy Rosberg folytatja-e sikersorozatát Hamiltonnal szemben, vagy a brit esetleg visszavág?

A két héttel ezelőtti Kanadai Nagydíj hatalmas meglepetéssel ért véget, hiszen Daniel Ricciardo állhatott fel a dobogó legfelső fokára, megelőzve Nico Rosberget és a világbajnoki címvédő Sebastian Vettelt. Már magában az is a meglepetés kategóriába tartozott, hogy az ausztrál nyert, még annak ellenére is, hogy jó szezont fut, új csapatában jól sikerült a bemutatkozása, de a legnagyobb döbbenetet az okozta, hogy kiderült: a Mercedes sem hibátlan. Az Ezüstnyilak küszködtek, a két versenyző közül csak Rosberg ért célba, Hamilton kiesett, túlmelegedtek a fékei, de motorikusan sem volt rendben a Merci. Ez volt az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után a második olyan eset, hogy Hamilton nem tudott befejezni egy futamot, ráadásul önhibáján kívül. Ugyanakkor ez talán jó előjel is lehet a brit számára, hiszen az ausztráliai versenyhétvége után sorozatban négy futamot nyert. Persze ehhez Rosbergnek is lesz egy-két szava, aki a minap úgy nyilatkozott, hogy jelenleg erősebbnek érzi magát csapattársánál, a legutóbbi eredmények is őt igazolják.

Rosberg és Hamilton. Állítólag most megint barátok

Ausztriában ismét erősek lehetnek a Mercedesek, persze kiváltképp, ha nem jönnek elő a technikai problémák. Az, hogy a pályát a Red Bull csapat úgy ismeri, mint a tenyerét (Anglia mellett ez a második otthona a csapatnak), ezúttal nem jelent előnyt, ugyanis a hosszú egyenesek a komolyabb motorerővel és jobb leszorítóerővel rendelkező Mercedeseknek kedveznek. Nem véletlenül jegyezte meg viccesen Christian Horner, az osztrák istálló vezetője, hogy egy-két lassítót majd betesznek, hogy azzal tartóztassák fel Hamiltonékat.

Esélyek

A pálya vonalvezetése tehát a Mercedesnek fekszik. Egy gyors pályáról van szó, mindössze hét kanyar található rajta, valamint két olyan lassító, amely nem is lassító, inkább törés, lévén a versenyzőknek el sem kell venniük a lábukat a gázpedálról. Ugyanakkor a kör végén a technikásabb részen hozhat a Red Bull a Mercedeseken. Persze az üldözők táboráról beszélve azért ne feledkezzünk meg a Kanadában erős Williamsről és a Force India csapatról sem. Sergio Perez ismét erős lehet, igaz, öt rajthelyes büntetést kapott a Massával való ütközés miatt, ez komoly hátrányt jelent (Update az ügyben, hogy holnap tárgyalják a történetet és lehet, nem is lesz bünti). Mindenesetre a montrealihoz hasonló gyors pályán villoghat mind a Williams, mind a Force India, ugyanakkor a legutóbb Jenson Button révén egy 4. helyet összeszedő McLarentől nem várnak sokat a szakértők. Ahogy a Ferraritól sem, amelynek versenyzői szenvedtek a kanadai versenyen. Miután motorerőben le vannak maradva, itt, Ausztriában is szenvedni fognak, meglepetés lenne, ha az Alonso-Räikkönen páros versenyben lenne a dobogóért. James Allíson, az istálló technikai vezetője ugyanakkor optimista, lehet, hogy ő tud valamit, amit más nem…

Vettel és a Red Bull csapat pályabejáráson

Fontos még

Ami még nagyon fontos tényező lehet, hogy az osztrák pálya, - ami végre nem egy Tilke-pálya, tehát becsüljük meg – a tengerszinthez képest a második legmagasabban fekvő pálya (Interlagos a legmagasabb) a versenynaptárban, ebben az esetben pedig az autók megbízhatósága még nagyobb hangsúlyt kap.

Végül egy kis történelem

Ausztriában ez a mostani lesz az első F1-es verseny 2003-óta, az, hogy a száguldó cirkusz visszatérhetett, nagyban köszönhető a dél-koreai és indiai GP-k bukásának, valamint Dietrich Mateschitznek, a Red Bull tulajdonosának, aki igen komoly lobbitevékenységet folytatott Bernie Ecclestone-nál, hogy ha már európai porondban gondolkodik, akkor az Ausztria legyen és semmi más. A közönség amúgy imádja az ötletet, minden jegy elkelt, és valószínűleg nagyon jó hangulatban telik majd a versenyhétvége, amely a szakértők véleménye szerint ismét a Mercedes dominancia jegyében telik majd.

A világbajnokság állása:

1.Nico Rosberg 140

2.Lewis Hamilton 118

3.Daniel Ricciardo 79

4.Fernando Alonso 69

5.Sebastian Vettel 60

6.Nico Hülkenberg 57

7.Jenson Button 43

8.Valtteri Bottas 40

9.Kevin Magnussen 23

10.Sergio Pérez 20

11.Felipe Massa 18

12.Kimi Räikkönen 18

13.Romain Grosjean 8

13.Jean-Éric Vergne 8

15.Danyiil Kvjat 4

16.Jules Bianchi 2

A konstruktőri világbajnokság állása:

1.Mercedes 258

2.Red Bull-Renault 139

3.Ferrari 87

4.Force India-Mercedes 77

5.McLaren-Mercedes 66

6.Williams-Mercedes 58

7.Toro Rosso-Renault 12

8.Lotus-Renault 8

9.Marussia-Ferrari 2

Hozzászólások