Forma 1 - F1: Brazíliában ezúttal nem avatnak bajnokot
F1: Brazíliában ezúttal nem avatnak bajnokot
Fotó: Europress/Getty

F1: Brazíliában ezúttal nem avatnak bajnokot

Farkasvölgyi GáborFarkasvölgyi Gábor
2014/11/07 12:38

Rövid szünet után a hétvégén a brazíliai Interlagosban folytatódik a Forma 1-es világbajnoki sorozat. Ez az utolsó előtti állomás, a konstruktőri vb-cím már elkelt, ám az egyéni trófeára az éllovas Lewis Hamilton és a második helyen álló csapattárs, Nico Rosberg személyében még ketten pályáznak. A brit 2008-ban ezen a pályán nyerte meg eddigi egyetlen vb-címét és bár most vasárnap a végső győzelmet nem hódíthatja el, ám egy esetleges sikerrel nagyon közel kerülhet hozzá.

Ha nem lenne duplaszorzós az idényzáró futam Abu Dhabiban, akkor a Forma 1 idei szezonja Interlagosban érhetne véget, legalábbis az egyéni vb-cím is kiosztásra kerülhetne egy versennyel a vége előtt. Ám a korábban sokat szidott, mostanra megtűrt szerepbe bújó új rendszer természetesen maradt, így Brazíliában a hétvégén nem avatnak világbajnokot.

Miután azonban Lewis Hamiltonnak 24 pontos előnye van csapattársával Nico Rosberggel szemben, a brit egy esetleges győzelemmel karnyújtásnyi közelségbe kerülhet pályafutása második vb-címéhez. Hamilton szép emlékeket őriz az interlagosi pályáról hiszen 2008-ban második évében itt nyerte meg a világbajnoki címet, méghozzá őrült izgalmak közepette. A szavak helyett nézzük is meg inkább a videót amely a verseny véghajráját foglalja össze, az izgalmakat talán ez adja vissza a legjobban.

Interlagos tehát Abu Dhabinak és Bernie Ecclestone-nak, valamint az F1 szabályalkotóinak hála elvesztette bajnokavató privilégiumát. Pedig az utóbbi 10 évben erre számtalanszor volt példa, hiszen a legutóbbi bajnokok közül Alonso, Räikkönen, Hamilton, Button és Vettel is itt biztosította be vb-címét, ha nem a sajátját, akkor csapatáét. Idén más a helyzet, a Mercedes már hetekkel ezelőtt megnyerte a konstruktőrök versenyét, Hamiltonnak vagy Rosbergnek viszont várnia kell. Izgalmakban azonban ennek ellenére sem lesz hiány, és ebben segíthet az időjárás is, ami kellően megbolondíthatja a futamot. A legfrissebb hírek szerint a mai szabadedzéseken és a holnapi időmérőn jó eséllyel eshet, ám a vasárnapi futamon még az is előfordulhat, hogy száraz körülmények között versenyeznek a pilóták.

Változások a legendás pályán:

A legfontosabb, hogy újraaszfaltozták a pályát, így a versenyzőknek nem lesz már olyan érzésük, mintha a régi Thököly úton rendezték volna a versenyt. Új a boxkijárat és a bejárat is. Előbbit balra tolták, így nagyobbítva meg a 2-es kanyar körüli bukóteret, míg utóbbi változtatásával a pitwall távolabb került a pályától.

DRS-zónák: kettőt alakítottak ki, az egyik a 3-as és a 4-es kanyar közötti egyenesben található, míg a második a célegyenesben lett kijelölve.

A brazil versenyt Hamilton várhatja jobb előjelekkel, hiszen sorozatban öt megnyert futammal a tarsolyában érkezik Interlagosba, ez pedig hatalmas mentális erőt adhat neki. Mindkét versenyzőn nagy a nyomás, most már tényleg nem lehet hibázni. Kérdés, hogy Rosberg mindezt hogyan viseli, hiszen ő az, aki mostanság fejben gyengébbnek tűnik. A német az utóbbi pár futamon rendre hibázott, - többnyire döntő szituációkban - ez vezetett ahhoz, hogy 24 pontos hátrányból várhatja a vb véghajráját. Ugyanakkor a Hamilton még soha sem nyert Brazíliában, sőt 2009 óta még dobogón sem állt, igaz Rosbergnek sem a kedvenc pályája az interlagosi, hiszen negyediknél jobb soha sem volt. Hamilton dolgát könnyíti, hogy neki belefér, hogy másodikként zárjon itt és Abu Dhabiban is, míg Rosbergnek futnia kell az eredmény után.

Hamilton vagy Rosberg nevet majd a végén? A kérdésre ezúttal nem Interlagosban kapjuk meg a választ

Nem lesz sétagalopp:

Interlagosban legendásan nehéz a pilóták dolga, ám ezúttal az erőforrások is komoly igénybevételnek lesznek kitéve. A tengerszint feletti magasság mindig is kikezdte a motorokat, a levegő itt 10 százalékkal kevesebb oxigént tartalmaz, ez a turbós erőforrásoknak még kevésbé kedvez. És akkor még a hőségről nem is beszéltünk, igaz a hétvégére esős időd várnak.

Ami a többieket illeti, a Mercedesek különversenyébe nagyon senki sem tud beleszólni, ez az idény már csak ilyen, a harc a többiek számára legfeljebb a dobogó legalsó fokáért zajlik. A harmadik helyért a papírforma szerint a Red Bull, a Williams és a McLaren lehet majd versenyben és talán Fernando Alonso révén az egyik Ferrari. A Red Bullnál az idény végén elköszönő Sebastian Vettel itt nyert utoljára és ezúttal rajtbüntetés sem sújtja, a dobogóra jó lehet. Persze ellenfelekben nem lesz hiány, többek között csapattársa Daniel Ricciardo is erre a pozícióra hajt.

A Ferrari a konstruktőri harmadik helyért harcol a McLarennel, ám Alonso egyedül kevés ahhoz, hogy azt megszerezzék, Räikkönennek pedig botrányosan megy az egész idényben, csoda lenne, ha éppen Interlagosban táltosodna meg. Pikáns lehet egy újabb Button-Alonso csata, hiszen a pletykák (több az már mint pletyka..) szerint utóbbi előbbit váltja a wokingiaknál.

Hamilton és Rosberg árnyékában a többiek legfeljebb a 3. helyért csatázhatnak

Különleges versenye lesz a brazíliai a Williams számára hiszen Felipe Massa hazai közönség előtt versenyezhet majd. A Williamsek jól teljesítettek Austinban, éppen ezért erős produkciót vár tőlük mindenki Interlagosban. Valtteri Bottas szerint a pálya vonalvezetése kedvezhet nekik, bár alapvetően lassabb pályáról van szó, mint a korábbi kettő ráadásul esőben vagy vizes aszfalton idén még nem remekelt a Massa-Bottas kettős.

Ami a Force Indiát illeti, a csapattól ismét jó eredményt vár mindenki hiszen egyrészt az autó meglepően jó az idén, ráadásul Nico Hükenberg két évvel ezelőtt 30 körön át vezetett, tehát helyismereten túl sikerélménye is van.

Pontokban reménykedik a Lotus és a Sauber is, előbbi Monaco után Austinban végzett ismét pontszerző helyen egyik autójával, míg utóbbi Adrian Stuil révén jól zárta az időmérőt ám a futamon egyik autója sem ért célba.

A McLarennél amennyiben hinni lehet a pletykáknak Jenson Button utolsó F1-es futamainak egyikén szerepelhet, így vélhetőleg mindent belead majd, míg Magnussen helye – megint csak a pletykákból kiindulva – biztosnak tűnik a következő idényre, ettől még persze ő is harcolni fog a legjobb helyekért.

A Brazil Nagydíj programja:

Péntek:

1. szabadedzés - 13.00 óra

2. szabadedzés - 17.00 óra

Szombat:

3. szabadedzés: 14:00 óra

Időmérő – 17:00 óra

Vasárnap:

Futam – 17:00 óra

Hozzászólások