Kerékpár - További két futam a Nagyhajós Bajnokságon
További két futam a Nagyhajós Bajnokságon

További két futam a Nagyhajós Bajnokságon

Szabó GáborSzabó Gábor
2014/10/24 09:29

A szerdai kényszerpihenő után ma tovább folytatódott az MTNB. Két futamot sikerült rendezni a 20-32 csomós szélben. A DAK ST és az Schmidtgép közti csata döntetlen lett, felváltva lettek elsők és másodikak az 5. és 6. futamban. Még egy nap, egy futam lesz eldönteni, ki szerzi meg a bajnoki címet.

Az előrejelzések beigazolódtak, szerdán reggel, erős esőt hozó ciklon után 40 csomós széllökéseket hozó bóra szakadt le a hegyekből szerdán reggel, a Velebit tetejét hó borította be. A rendezők 9 órakor 13 óráig való parti halasztást hirdettek meg, majd a 13 órai szkipper értekezleten megszületett a döntés: nem lesz futam és még a motorral történő haladást sem kockáztatva, az egész mezőny a Hramina Marinában maradt.

Csütörtökön szinte teljes szélcsendre ébredtek a résztvevők, de a rendezőség 10 órára kitűzte az 5. futam rajtját. Fél 10 körül azonban már elég izmos bóra fújt, s mivel a Velebitek felett tömörülő hófehér felhőfal sem sok jót ígért, a rajt helyett a hajók lemotoroztak a Murter-sziget déli végéhez. Itt közel 25 csomós szélben indult el az 5. futam, melynek célvonala a Prvic-sziget déli végénél volt kitűzve. A futamra ismét a két vezető csapat vetélkedése nyomta rá a bélyegét, melyből ezúttal Pallayék kerültek ki győztesen. Az összetettben harmadik helyen álló KÉSZ pedig egy újabb harmadik helyezéssel került közelebb a dobogóhoz, annál is inkább, mert a vetélytárs MZH csapat nagyon rossz rajtot követően csak a hatodik helyre tudott felkapaszkodni.

A viszonylag gyors futam után a rendületlenül fújó 6 Bft körüli szelet kihasználva a rendezőség újabb futam megtartása mellett döntött. A rajtvonalat a Plic Sestre mellett tűzték ki, innen kellett felkreuzolni egy Vodice előtti bójához, majd egy hosszú bőszeles szakaszt követően már a Primosten előtti befutó következett. A rajt után a szél sajnos jelentősen elfordult, így a kreuz szinte egycsapásosra sikeredett. Nagyobb próbatétel elé állította a mezőnyt a hosszú, s változó szélerősségű bőszeles szakasz. Az időnként 30 csomósra erősödő szélben kezdetben azok jártak jól, akik csak a nagyvitorla és a génua használata mellett döntöttek. A Zlarin-sziget takarásában azonban már minden hajó spinnakert húzott, s 10-11 csomós sebességgel vágtattak a cél felé.  E rohanásból a  lee taktikát választó Czégai vezette Schmidtgép csapat került ki győztesen, mögötte DAK, DÉLÚT és Suttogó Sail lett a sorrend.

(via)

 

Hozzászólások