Tour de France - Kapj el, ha Froome!
Kapj el, ha Froome!

Kapj el, ha Froome!

Bodnár GergőBodnár Gergő
2014/06/22 16:45

Az elmúlt napokban több száz e-mail és levél érkezett a szerkesztőségbe, hogy végre írjunk már valamit Vincenzo Nibaliról. Meghajlunk a közakarat előtt és következik egy beszámoló arról, milyen munkát végez a tavalyi Giro győztese a Passo San Pellegrinon.

Robogó, youtube, wattok.Három szó, amely az elmúlt napokban elég sokszor elhangzott a Nibali felkészülését segítő Paolo Slongo szájából. Már magyarázzuk is, miért.

Először a helyszín: a Trento közelében található Passo San Pellegrino. A környéken kizárólag 1800-1900 méter magas hegycsúcsok. Ideális terep a felkészülésre. Nibali már járt itt 2011-ben, de akkor még csak egyike volt a nagy olasz reménységeknek. Most visszatért. Szinte elzárva készül a külvilágtól, hisz ilyen magasságban sokszor a mobiltelefon is használhatatlan. Nincs, vagy csak elvétve akad térerő.

Én vagyok Froome. Kapj el!”. Az elmúlt napokban nem egyszer így „hergelte” a robogón ülő Paolo Slongo, az Astana első számú emberét. Vincenzo Nibalit, aki rengeteget edz motor mögött. Egy átlagos nap, 5-6 órát ül kerékpáron. Versenyszituációkat szimulálnak a csapattársakkal, gyakorolja a hirtelen ritmusváltásokat, próbálja megszerezni az ideális kezdősebességét. Már most 10 wattal jobb teljesítményre képes, mint pár héttel korábban. A LBL-t 215-ös watt átlaggal hozta le. Most egy normális nap végén 220 környékén jár.

Nibali 7. lett a Dauphinén, 1.45 hátránnyal Contador mögött

„A Tour első hetére kell elérnie a csúcsformát, Még jó, hogy nem a Dauphiné ideje alatt remekelt” – mondja Slongo. A Cannondaletől elcsábított olasz edző rengeteget videózik. Szinte az összes Froome-ról szóló felvételt letöltötte a youtube-ról. Szeretne ugyanis tisztában lenni azzal, mit csinál a Sky első számú embere, amikor verseny közben támad. „Chris 65-66 kg. Amikor megindul, nagyjából 20-30 másodpercig képes tartani egy 450-480 watt körüli teljesítményt. Aztán lazít és visszaesik 400 környékére. Contador 2 kiloval könnyebb, ő 430 körül teker akció közben. Froome-ra visszatérve, összességében ilyen teljesítményt egy szakaszon belül maximum bő 10 percig lehet hozni. Mi ezek alapján állítottuk össze az edzésprogramot. Motorral követem Vincenzot, és közben figyelem az SRM-et (ez egy olyan rendszer, amely hegymenet közben figyeli a kerékpáros összes fontos adatát, kezdve a szívveréstől, egészen odáig, hogy bizonyos meredekség mellett milyen teljesítményre képes). A kerékpárján van egy jeladó, így menet közben látom, milyen tartományban teker. Dudával jelzem neki, amikor támadást kell szimulálnia. Tíz-tizenöt perces blokkokban dolgozunk, és természetesen a csapattársakat is bevonjuk a gyakorlásba".  

A társakat, akik közül 7 fő helye már biztos a Tour csapatban. Scarponi, Vanotti, Fuglsang, Westra, Grivko, Gruzdev utazhat, az utolsó helyért Gavazzi-Guarnieri „meccs” várható.

Az edzőtábor szerdáig tart, a vasárnapi pihenőnap után Nibali – aki a hét középétől egyébként az olasz válogatott összetartásán vesz majd részt - az időfutam kerékpárral gyakorol.

Az Astana kapitánya jelenleg 64 kiló. Slongo véleménye szerint, egyet még fogynia kell a Tour kezdetéig. Ennek megfelelően, nagyon figyelnek arra, hogy az olasz versenyző mit és mennyit eszik.

Az edzések mellett a diéta is fontos. Ebédre 100-200 gramm szénhidrát dús ételt, főleg tésztát vagy rizst ehet. Este már a könnyebb ételek kapnak főszerepet, vacsorára húst vagy halat fogyaszt, zöldség körettel. Nem szenved, ráállt a rendszerre, már most remekül néz ki".

Nibali az edzések mellett a jövőt is tervezgeti. 2015-ben valószínűleg visszatér a Girora, de a Touron is szeretne rajthoz állni. Komoly elhatározás, ami persze később még változhat. Az Astanánál ennek megfelelően a keret megerősítésén dolgoznak. Aru épp Kazahsztánban tárgyal a szerződése meghosszabbításáról és ismét hallani Basso leigazolásáról. A pletykák szerint további két remek segítő érkezhet a Cannondale-tól, De Marchi és Longo Borghini személyében.

Előbb azonban az idei Tourt kell „túlélni”.

Az ott mutatott teljesítmény úgyis jelentősen befolyásolja az Astana és Nibali jövőjét.

Hozzászólások