ES Bringa - Vita 2.0
Vita 2.0
Fotó: Europress/AFP

Vita 2.0

Bodnár GergőBodnár Gergő
2014/05/28 10:17

„Félreértés. Mi soha nem beszéltünk neutralizációról” - mondja Mauro Vegni. A Giro versenyigazgatójának igaza van. De azt is el kell ismernie, hogy nagyon félreérhetően fogalmaztak. A La Gazzetta dello Sport internetes oldalára tegnap késő este felkerült egy video, ahol meghallgatható, mit hangzott el a Giro hivatalos rádióján. A neutralizáció szó valóban hiányzik. De mit érthettek félre a sportigazgatók? Amikor többször is a fülükre mondták a döntést, ráadásul három (olasz, angol, francia) nyelven.  Félreértés. A tegnapi szakaszon lehet, hogy egy rosszul megfogalmazott mondat generált vitákat. A rádióban ugyanis a következő hangzott el: „…a rossz látási viszonyok miatt a mezőny elejére küldünk egy motorost (piros zászlóval), hogy elkerüljük a komolyabb tempóból, az esteleges támadásokból adódó veszélyeket. A biztonság kedvéért, ezt a motorost ne előzzék meg”. Ez itt a baj. Az utolsó mondatot értelmezték máshogy a csapatok. De neutralizációról valóban szó nem volt a Stelvióról lefelé jövet. De valami csak történt. A hegy lábához érve ugyanis 2 perccel vezetett Quintana a rózsaszín trikós Uran előtt. Aki valóban nem túl komoly tempóban ereszkedett lefelé. (Azért feltennénk a kérdést: az Omega kapitánya miért nem figyelt, és miért nem ragadt végig az egyik legnagyobb riválisára?). Mert saját elmondása szerint, egy idő után azt vette észre, hogy elgurult mellőle Quintana. A Movistarnál azt mondják, nem hallottak semmi olyat, ami megtiltotta volna a rendes lejtmenetet. Marco Velo (korábbi profi, 1998-ban Marco Pantani egyik segítője) ott ült a safety bike-on. Ö fogta a piros zászlót. „Quintana jött mögöttünk és folyamatosan mondogatta, hogy menjünk a motorral, ahogy csak tudunk”. A befutó után az új rózsaszín trikós viszont azt emelete ki, szó nem volt akcióról, ő csak gurult az Europcarosok után.

Quintana a keddi szakasz után 1.41-el vezet Uran előtt összetettben

A keddi szakaszon 3.40 hátránnyal megérkező Fabio Aru sportigazgatója, Giuseppe Martinelli, nem látott a méregtől. Az esti vacsoránál még sztrájkkal fenyegetőzött.”Majd meglátjuk ki áll rajthoz szerdán”. Roberto Amadio a Cannondale menedzsere szerint törölni kellene a szakaszt és a kialakult különbségeket, de a győzelem maradjon Quintanáé. Davide Bramati az Omega sportigazgatója (szintén korábbi kiváló versenyző) ma délelőttre összehívta a csapatvezetőket, hogy együtt találjanak megoldást a kialakult helyzetre. Szóval egy nagy félreértés. Uran elveszítette a trikót, mi pedig nem láttuk a lejtmenetet. Sőt azt sem, a Stelvio tetején volt-e már különbség a két kolumbiai versenyző között. Fabio Aru például az autók között teljesítette a lejtmenetet, szóval ő látványosan nem ment. De akkor valaki jól, valaki pedig teljesen félreértelmezte a rádión elhangzottakat? Egy valamit azonban ne felejtsük el, Quintana brutális tempóban ment fel a Val Martellora. Tehát nem arról volt szó, hogy Uranék már ott (vagy a sík részen) folyamatosan csökkentették volna a lemaradást. Quintana például 59.50, Uran 62.24 alatt ért fel a nap utolsó emelkedőjére. Félreértés. De nem kicsit. Lehet, hogy a végeredményt befolyásolja egy rosszul megfogalmazatott mondat? Attól most tekintsünk el, hogy mi jelent meg a Twitteren. Stefano Garzelli a RAI Sport szakértője ugyanis jelezte, a rádió számít hivatalosnak. Azt már Mauro Vegni emelte ki, szerinte viszonylag kicsi az esély arra, hogy a sportigazgatók az internetről tájékozódtak. Szóval van vita. Mi pedig közben elfelejtünk egy nagyon fontos tényt. Ezek a versenyzők, hóban, szakadó esőben és 0 fok körüli hőmérsékletben teljesítették a keddi szakaszt. 60.5 kilométernyi hegymenetet. Olyan emelkedőket másztak meg, mint a Gavia, a Stelvio és a Val Martello.

Aru jól mondta, aki befejezte a napot, egy HŐS. Így, nagybetűvel.

Giro d'Italia 16.szakasz: A legjobb képek

 

Hozzászólások