ES Bringa - Vaughters: A Sky távozásával, talán többen látnak fantáziát az országúti kerékpárban
Vaughters: A Sky távozásával, talán többen látnak fantáziát az országúti kerékpárban
Fotó: twitter

Vaughters: A Sky távozásával, talán többen látnak fantáziát az országúti kerékpárban

Bodnár GergőBodnár Gergő
2018/12/17 17:50

"A Sky dominanciája volt a fő oka annak, hogy az elmúlt időszakban nem csatlakoztak komoly szponzorok a sportágunkhoz. Hisz amikor egy lehetséges támogató azt mondja, van 15 millióm, amit szeretnék egy csapatra fordítani, cserébe nyerjük meg a Tourt, hamar tudni fogja, hogy ez nem sikerülhet. Hisz van egy sor, amely dupla ennyit költ, és ők szállítják a rangos győzelmeket."

Érdekes vélemény, amely Jonathan Vaughterst-től, az EF-Drapac főnökétől származik.

Vagyis egy duplán hiteles figurától, hisz ha valaki, ő pontosan tudja, milyen szponzor után vadászni, és viszonylag kevés pénzből életben tartani egy profi kerékpáros csapatot.

"Nálam egyértelmű a helyzet: egy Sky-hoz hasonló szponzort kell találni, különben nem lesz ilyen eredményes a csapatuk. Brailsford nem nagyon van hozzászokva ahhoz, milyen egy kisebb költségvetésű sort irányítani."

Ellentétben Vaughterssel, aki majdnem harmad annyi pénzből dolgozhatott idén, mint a brit csapat.

A Sky éves költségvetése (Forrás: inrng.com)A Sky éves költségvetése (Forrás: inrng.com)
Azt jól tudjuk, hogy már hosszú évek óta, a Sky volt WT-mezőny legmagasabb költségvetésű csapata. Tavaly 34.4 millió fontból gazdálkodtak, ami bő három millióval volt több, mint a 2016-os adat.

Ez lehetővé tette, hogy idén (!) tíz versenyzőjüknek is egy millió euró feletti fizetést adjanak. Szóval abban Vaughtersnek igaza lehet, hogy az eredményességhez, tényleg egy Sky szintű szponzorra lesz szükség.

"Most mondhatjuk, hogy messze van még 2019 vége, de az idő nem mindig neked dolgozik" - mondta Vaughters a Guardiannak.

"A versenyzők nyilván egyből felhívják az ügynökeiket, hisz izgulnak a jövőjük miatt. Nem lesz egyszerű egyben tartani a sort, a nagy neveknek nyilván minél előbb garanciára lesz szükségük. Gyorsan meg kellene nyugtatni őket. Tapasztalatom szerint a komoly üzletek hamar megköttetnek. ha valaki sokáig tárgyal egy csapattal, abból általában nem lesz semmi. Ez lesz Dave egyik legnehezebb feladata: egyben tartani a jelenlegi keretet."

Amely ugye 2018-ban is szállította a rangos győzelmeket. 

4000.jpg Fotó: theguardian.com
Az évet a fiatal Bernal kolumbiai körös győzelmével indították, majd nyertek szakaszát a Nizzán, és a Tirrenón is. Rangos egynapos ugyan tavasszal nem lett az övék, de aztán mindent bepótoltak a háromheteseken. Froome elképesztő módon húzta be a Girót, majd jött Thomas hibátlan Tour-győzelme (két komoly szakaszgyőzelemmel). Kwiatkowski lengyel kört, az eltiltásából visszatérő Moscon meg az idény végén kínai kört nyert.

És ez még messze nem a teljes felsorolás.

"Azt gondolom, hogy tíz legjobb emberük, így például a nagy jövő előtt álló Bernal, könnyedén talál majd csapatot. Valószínűleg hasonló fizetés mellett. A gond a kiszolgáló személyzettel és a segítőkkel lehet. Azt hiszem a Sky pénzügyi fölénye eddig sokak számára visszatartó erő lehetett, mivel érezték, mennyi pénz is kell a komoly győzelmekhez. Talán mostantól ez a szint némileg csökkenni fog."

Hozzászólások