ES Bringa - A csokigyáros kerékpáros teljes csokistoppal próbál ellenállni a szüntelen csábításnak
A csokigyáros kerékpáros teljes csokistoppal próbál ellenállni a szüntelen csábításnak
Fotó: Europress/AFP

A csokigyáros kerékpáros teljes csokistoppal próbál ellenállni a szüntelen csábításnak

Kálmán LaciKálmán Laci
2020/05/18 19:28
Amikor Jasper Stuyven megnyer egy versenyt, nem csak a Trek szponzorai örülnek nagyon. A siker hatással van a Brüsszeltől 35 km-re északnyugatra lévő városka, Betekom csokiboltjára is. 

Az üzlet a Stuyven nevet viseli, és bármit is tesz Jasper a kerékpáron, az jelentősen befolyásolja a bolt forgalmát is. 

"Az Omloop után rengeteg csokit adtunk el" - meséli Stuyven, utalva arra, hogy február végén ő nyerte ezt a jelentős belga egynapost.

Hasonló volt a helyzet 2016 nyarán is, amikor iszonyatosan közel volt egy szólóban szerzett győzelemhez a Tour de France második szakaszán.

"Elég nagy volt a hőség akkor Belgiumban, ráadásul nyáron amúgy sem szoktunk nagyot szakítani. De azon a héten elképesztő forgalmat bonyolítottunk. Gyakorlatilag mindent eladtunk. A jó eredmények határozottan jót tesznek az üzletnek is."

A Chocolate Atelier Stuyven névre hallgató üzlet kizárólag kiváló minőségű csokoládé forgalmazásával foglalkozik. A céget a 28 éves belga kerékpáros és nagybátyja, Ivan Stuyven közösen üzemeltetik. 

"A nagybátyám korábban húsz évig foglalkozott már csokikészítéssel és kereskedelemmel, de a cége elég nagyra duzzadt, és sok olyasmit is kellett csinálnia, amit nem igazán szeretett. Ő egy kézműves, egy mesterember, a vállalkozás többi része nem érdekelte."

"Így aztán eladta az üzletet, és tartott egy kis szünetet. Néhány évvel később azzal jött oda hozzám, hogy nyissunk egy, a vásárlók igényeire koncentráló boltot a mi nevünkkel. Ő rajong a kerékpárért, én meg imádom a csokit, úgyhogy rögtön igent mondtam."

Jasper Stuyven,Jasper Stuyven, Fotó: Twitter

Az üzlet 2016 február végén nyitott, egy héttel azelőtt, hogy Stuyven szökésből megnyerte a Kuurnét. Jasper ekkor már ismert kerékpáros volt, hisz junior világbajnok volt korábban, és a megelőző nyáron szakaszt nyert a Vueltán. Ez volt azonban az első klasszikus-győzelme, ráadásul otthon, Belgiumban. Tökéletes volt a boltnyitás időzítése, ahogy a támadása is a Kuurnén, amivel megalapozta a maga számára a győzelmet. 

Az üzlet az elmúlt négy évben egyre csak erősödött, bár most sajnos be kellett zárniuk egy időre a koronavírus-járvány miatt.

"A nagybátyám nem vár el tőlem sok melót. Ő az egésznek a motorja, én pedig adom hozzá az arcomat. Persze nem csak a show kedvéért, hanem befektetések révén is. Semmiképp nem akartam ugyanis egy 'fake' dolgot, mindenképp a részese akartam lenni az egésznek. A közösségi részét én csinálom, megpróbálom a kerékpáros világot minél inkább összekapcsolni a boltunkkal."

Miközben Stuyven a csokikészítést meghagyja a nagybátyjának, ő komoly szerepet vállal a népszerűsítésben. Vannak tematizált termékek, így például kulacsok, trikók, még egy egyedi szivárványszínű trikó is készült csapattársa, Mads Pedersen világbajnoki címe alkalmából. A kockaköves versenyeken pedig volt egy külön csokiszektor is. 

Bár kiváló minőségű termékeket gyártanak, Stuyven nem akarja őket luxuscikként meghatározni.

"Nem úgy hirdetjük magunkat, hogy mi vagyunk a legjobbak a piacon, csupán azt mondjuk, hogy az emberek komoly értéket kapnak a pénzükért. Vegyük például a reptereken kapható csokikat, amelyek egyébként nem rosszak, nos ezeknek van egy bizonyos ízük és áruk. Ha megkóstoltatom az emberekkel az általunk gyártott csokikat és elmondom az árukat, mindig meglepődnek, mennyire olcsóak. Ár-érték arányban jók vagyunk, és számunkra ez a fontos."

Stuyven a karrierje érdekében megszakította a management-szakon folytatott tanulmányait, ettől függetlenül a sporton kívüli kikapcsolódásra szüksége van, amit a családi vállalkozás kellő mértékben biztosít is a számára. A zsúfolt időszakokban, így a tavaszi klasszikusok idején a nagybátyjával inkább csak levélben kommunikálnak, a holtszezonban azonban sokkal szorosabb az együttműködés közöttük. Most, a karantén idején hetente kétszer-háromszor beszélnek telefonon. 

Jasper Stuyven csokiboltjának termékei,Jasper Stuyven csokiboltjának termékei, Fotó: Twitter

"Nem ragadtam bele teljesen a kerékpárba, és figyelek is rá, hogy ne egy buborékban éljek. A bolt segít kiszakadni a hétköznapokból. Fontos számomra, hogy többet tudjak a világról, hogy a kerékpáron kívül másról is tudjak beszélgetni. Vannak, akiknek elég, hogy csak a kerékpár létezik a számukra, én úgy boldogtalan lennék."

Ha egy kicsit a versenyzéstől és az üzlettől is eltávolodunk, akkor láthatjuk, hogy Stuyven életfilozófiája nyílt és egyszerű.

"Finom kaják, jóízű nevetések, kiváló borok. Ezeket élvezem a legjobban. Ami a csokit illeti, jobb, ha bele sem kóstolok. Mert, ha csak egyet is eszem, akkor kész, elvesztem."


cyclingnews

Hozzászólások