ES Bringa - Sok hűhó semmiért
Sok hűhó semmiért
Fotó: Europress/AFP

Sok hűhó semmiért


2014/10/09 09:35

Tavaly nyár óta tart a kavarás (hülyítés) azzal kapcsolatban, hogy a világ egyik legjobb Forma–1-es versenyzőjének tartott Fernando Alonso beszáll az országúti kerékpárba. A sportba, amit imád, amelynek figurái – Alberto Contador, Samuel Sanchez – nagyon jó barátai. Ám hiába nyilatkozik ő, vagy üzlettársa pozitívan, ha utána a valóságban szinte semmi sem történik. Tegyük hozzá, WT-engedélyt jövőre már semmiképen sem kaphat, a Pro-kontinentális gárdája talán még lehet, ha kifizeti a késedelmi díjat. Mivel erre kevés esélyt látunk, jogos kimondani, hogy akkor inkább hallgatott volna.

Az első ötlet a súlyos anyagi gondban lévő Euskaltel-Euskadi megmentése volt. Adta magát a baszk együttes, többek között Samuel Sanchezzel. 2013 szeptemberében adott ki egy közleményt, amelyben az állt, hogy sok szempontot figyelembe vett, és hosszas mérlegelés után úgy döntött, tárgyalásba kezd az együttes vezetőivel. Az AS.com forrásai szerint 2 millió eurót fizetett volna évenként a licencért, és ő állta volna az egyéb felmerülő költségeket, megtartotta volna a versenyzőket, akiknek érvényes szerződésük volt 2014-re és 2015-re.

A jövő évi WT csapatok

Amelyek már biztosan az élvonalba tartoznak: Ag2r La Mondiale, Astana Pro Team, Lampre – Merida, Lotto Soudal, Movistar Team, Orica Greenedge, Europcar, Giant – Alpecin, Katusha, Team Sky.

Amelyek kérték engedélyük megújítását: BMC Racing Team, Cannondale Pro Cycling Team, Etixx – Quick Step, Fdj, Team Lotto Nl, Tinkoff – Saxo, Trek Factory Racing.

Pár héttel később bejelentették: vége az Euskaltelnek. A gondot az jelentette, hogy a baszkok a csapat vezetőségét és stábját is meg akarták őrizni, plusz ragaszkodtak az Orbeához, mint kerékpáros- és a Bioracerhez, mint ruhabeszállítóhoz. Alonsos kevésbé.

Semmi gond, elsőre nem sikerült, van ilyen, majd 2015-ben. Addig van egy év, bőven elég idő az előkészületekhez. A háttérben tovább folytatódtak a munkálatok: kiderült, hogy Paolo Bettini lesz a menedzser, az ABC nevű spanyol portál pedig decemberben azt is megtudta, a spanyol megállapodott egy Dubai céggel egy öt éven át tartó együttműködésről. Közben olyan hírek keringtek, hogy akár a Google vagy a Fly Emirates is lehet névadó szponzor.

Pro-kontinentális csapatok:

16 olyan, amely már idén is létezett: Androni Giocattoli, Bardiani CSF, Bora – Argon 18, Bretagne – Seche Environnement, Caja Rural – Seguros RGA, CCC Sprandi Polkowice, Cofidis, Solutions Credits, Drapac Professional Cycling, IAM Cycling, MTN – Qhubeka (jelezte, adott esetben, vállalja a WT-tagságot, ha az UCI erre kéri) Rusvelo, Team Novo Nordisk, Topsport Vlaanderen – Baloise, UnitedHealthcare Professional Cycling Team, Wanty – Groupe Gobert, Yellow Fluo.

3 új jelentkező: Cult Energy Pro Cycling, Nippo – Vini Fantini, Roompot Orange Cycling Team

Idén januárban bedobták Peter Sagan nevét, mint a gárda egyik lehetséges átigazolása. A Tuttobici már a fizetését (3,3 millió euró/év) és a megállapodás hosszát (2 év) is tudni vélte. Februárban Alonso részt vett a Dubai körön, villogott a VIP autóban a második szakaszon, és megerősítette, hogy 2015-ben csapatot indít, de korai még a részletekről beszélni. Márciusban már arról fecsegtek, hogy Miguel Indurain is szerepet kaphat a projektben. Konkrétumokat viszont továbbra sem lehetett hallani.

Májusban Alonso ott volt a Girón, aztán suttogtak egy tájékoztatóról a Tour de France második pihenőnapján, amelynek keretein belül minden kiderült volna, ám abból sem lett senki.

 

A magyarázkodás ekkor kezdődött. Luis Garcia Abad, a pilóta menedzsere a nyár vége felé mesélt arról, hogy mivel új bejegyzésű együttesről van szó, egyetlen kerékpárost sem kereshet fel október 1-ig. És ő nem akar szabályt szegni. Szeptember végén ugyan Alonso még kiadott egy közleményt, amelyben felvázolt egy NOVO-val közös vállalkozást, és lelkesedett a kalandot illetően. Ekkor már nem volt szó WT-ról, csak Pro-kontinentális alakulatról, és fiatal, tehetséges versenyzőkről. Szintén nem lett volna rossz kezdésnek.

Az egész csapattal kapcsolatban egyetlen konkrétum akadt, a neve: FACT (Fernando Alonso Cycling Team). Ez mondjuk telitalálat. Ennél több viszont nem.

Az UCI október 9-én kiadott tájékoztatója szerint nem kért sem WT-, sem Pro-konti engedélyt. Lehet, hogy a szándékai komolyak voltak, de nem minden történik úgy, ahogyan szeretnénk.

Csak akkor előbb inkább tenni kellett volna az ügyért, és csak utána nyilatkozni.

Hozzászólások