ES Bringa - Milyen lesz az új Movistar?
Milyen lesz az új Movistar?
Fotó: Europress/AFP

Milyen lesz az új Movistar?

Bodnár GergőBodnár Gergő
2019/11/27 10:00
Milyen lesz az új Movistar? A kérdés jogos, hisz Quintana, Landa és Carapaz távozik, Enric Mas az egyetlen komolyabb érkező, miközben ott van jó pár fiatal - és most még ismeretlen - versenyző, akikből tényleg bármi lehet. Alaposan átalakult a spanyol csapat, ez biztos. 

Három GT-versenyző elment, egy érkezett, az állandóságot továbbra is Valverde képviseli, az eddig többnyire segítő szerepbe kényszerített Marc Soler pedig kaphat egy nagy lehetőséget. De milyen lesz az új Movistar? Merthogy a spanyol csapat tele van fiatalokkal, és igencsak megújul jövőre.

A 2019-es szezon

Giro-győzelem Carapazzal, Tour-szakasz Quintanával (meg persze a csapatverseny...), és egy értékes második hely a Vueltán. Mindegyik háromhetesen nyertek szakaszt, de a többi World Tour versenyen nem nagyon jöttek a győzelmek. A spanyol bajnoki trikó természetesen náluk van, az viszont egyértelmű, hogy Valverde eredményei nélkül lennének problémák.

Az eredményesség

A elmúlt három év győzelmi átlaga 30 felett van, szóval a számokkal nincs baj. Carapar Giro-győzelme egy viszonylag hosszú időszakot zárt le, hisz a csapat ezt megelőzően legutóbb 2016-ban (Quintana/Vuelta) tudott háromhetest nyerni. A "kisebb" többnaposokkal nincs akkora gond, ott az összetett és szakaszgyőzelmek is egészen szépen jönnek.

A költségvetés

Ez már egy érzékenyebb téma, hisz a költségvetést figyelembe véve a Movistar bizony a WT-mezőny alsó felében helyezkedik el. Hivatalos adat nincs, de a spanyol csapat nagyjából 20 millió euróból gazdálkodik. Fele akkora összegből, mint az Ineos. Ami csak azért fontos, mert Unzué valószínűleg nem tudta megadni, azt az 1 millió euró feletti fizetést Carapaznak, amit a brit sor simán kifizetett. A csapat legjobban kereső versenyzője Nairo Quintana volt, aki nagyjából 2.5 milliót vihetett haza. A kolumbiai versenyző és Landa távozásával tehát felszabadult egy komolyabb - majdnem 4 millió euró körüli - összeg, amit Mas bérére, a fiatalokra, meg a szakmai stáb fejlesztésére lehet fordítani. És a Movistarnál próbálnak is újítani, hisz a hírek szerint megszerezték sportigazgatónak Patxi Vilát a Borától. 

15713335074204.jpg Fotó: Marca


A távozók

Nyilván a három legnagyobb névvel kell kezdeni, hisz az ő távozásuk alapvetően befolyásolhatja a következő idényt. Megy Quintana (aki állítólag nem mindig ápolt jó viszonyt Unzuéval), de távozik Landa és Carapaz. Vagyis egyszerre három GT-menőt veszített el a spanyol csapat. Anacona és Sütterlin személyében ráadásul két jó segítő is távozik, de Amador elvesztése sem lenne a legjobb hír. Ő - bár ez még nem hivatalos - az Ineos-hoz kerülhet.

Az érkezők

Enric Mas a jövő embere, ő 2020-ra nyilván minden támogatást megkap a csapattól. David Vilella és Dario Cataldo személyében vettek két igazi mindenest, a többiekről viszont még keveset tudni. A Juan Diego Alba-Gabriel Cullaigh-Iñigo Elosegui-Jefferson Alexander Cepeda-Einer Augusto Rubio ötösből egy valaki simán bejöhet, de az is lehet, hogy nem ők lesznek a jövő emberei. Az U23-as Giro dobogósai közül kettőt (Rubio, Alba), az alapos fiatalításba fogó Movistar vitt el. 

Az új kapitány

Ha Valverdével már maximum úgy számolunk, mint potenciális Vuelta dobogós, Enric Mas az egyedüli versenyző akinek reális esélye lehet háromhetest nyerni. Aki kétségkívül fiatal, de eddig csak egyszer (2018 Vuelta) ment igazán nagyot, ebben az évben inkább tanulási céllal tekert a Touron. És szerencséje volt, hisz a sajtó nem vele, hanem sokkal inkább Alaphilippel foglalkozott a Quick-Stepből. Az nagy kérdés, hogy Marc Soler valahol megkapja-e az esélyt, hisz eddig még nem nagyon mehetett magáért. Mármint GT-n, hisz az egyhetesekkel korábban nem volt különösebb gondja. Ne felejtsük el, 2018-ban ő Párizs-Nizzát nyert Simon Yates előtt.

075_widak-cyclingc191022_np4oP.jpg Fotó: Europress/AFP

Az ismeretlen fiatalok

Rubio második, Alba harmadik lett az U23-as Girón, ők jövőre már a Movistarnál tekernek. De nem tudni mire lehetnek képesek, hisz ebben az évben kis túlzással csak ezen az egy - ám kétségkívül nagyon fontos - versenyen mentek kiemelkedően jól. A brit Gabriel Cullaigh ugyancsak movistaros lesz jövőre, őt a megszűnő Wiggins csapattól hozták el. A l'Aveniren szakaszt nyerő, és remek időfutamosnak számító Mathias Norsgaard is náluk folytatja, a 22 éves dán kerékpáros ebben az idényben a Riwalnál tekert.

A 2020-es keret

Juan Diego Alba (szerződés: 2021-ig), Andrey Amador (?), Jorge Arcas (21), Hector Carretero (21), Dario Cataldo (21), Gabriel Cullaigh (21), Iñigo Elosegui (22), Imanol Erviti (21), Juri Hollmann (21), Johan Jacobs (21), Matteo Jorgenson (21), Enric Mas (22), Lluis Guillermo Mas (21), Mathias Norsgaard Jorgensen (21), Nelson Oliveira (21), Antonio Pedrero (21), Jurgen Roelandts (20), José Joaquin Rojas (21), Einer Rubio (21), Sergio Samitier (21), Eduardo Sepulveda (20), Marc Soler (21), Alejandro Valverde (21), Carlos Verona (20), Davide Villella (szerződés: 2021-ig).



Hozzászólások