ES Bringa - Landa: "Minden korábbi csapatomnál tanultam valamit, most pedig megkaptam életem esélyét."
Landa: "Minden korábbi csapatomnál tanultam valamit, most pedig megkaptam életem esélyét."
Fotó: Europress/AFP

Landa: "Minden korábbi csapatomnál tanultam valamit, most pedig megkaptam életem esélyét."

Szabó BenceSzabó Bence
2020/07/17 18:31
Mikel Landa 60 karanténban eltöltött nap után alig várja, hogy végre újra versenyezhessen. A baszk kerékpáros úgy érzi, előző csapataiban szerzett tapasztalatai mind jobb versenyzővé tették, az idei Touron a Bahrain színeiben egyedüli kapitányként indulva pedig végre megkapja az esélyt a bizonyításra.   


Tíz héten át voltál karanténban, tényleg annyira kétségbeesett voltál a végére, mint ahogy a tweetedben látszott, ahol baltával estél neki a görgődnek? 

Nem, nem igazán. Csak akartam csinálni valami vicceset, nem kell bele többet látni. Nem kezeltem ennyire nehezen a görgőzést. Nem szeretem, de voltak korábban sérüléseim, amik után hetekig kényszerültem használni. Szóval nem ez volt az első ilyen alkalom és egész jól viseltem. 

És hatvan nap bezártság után annyira rossz volt újra az országúton, mint vártad?

Egy kicsit igen. A terv az volt, hogy az elviselhetőség miatt alacsonyra vegyük az intenzitást, mialatt görgőzünk. Most meg kellett találnunk az ideális átmenetet a benti és az országúti edzések között. 

Hogy látod az új versenynaptár helyzetét, a szeptemberi Tourral?

Annyira vágyok arra, hogy újra versenyezzek, hogy meg is feledkezem a vírushelyzetről. Jó kezekben vagyunk, sok ember dolgozik a biztonságunkon, amit ha nem tudnak egész biztosan garantálni, akkor nem fognak hagyni elindulni minket. Ezt a részét a dolgoknak másokra hagyom és koncentrálok a saját részemre, ami az, hogy minél hamarabb versenyezhessek, igazi nagy versenyeken. 

Végre egyedüli kapitányként versenyezhetsz majd, nem kell megosztanod a csapat vezetését, nincs háromkapitányos felállás... Tizenegy éve vagy profi, elérted a célodat? 

Amikor elkezdtem, eszembe se jutott, hogy egy nap idáig eljuthatok. Kihasználtam a lehetőségeimet, most pedig van egy erős csapatom, akikkel szép dolgokra lehetünk képesek. 

Nem tűnik rossz dolognak ma egyedüli kapitánynak lenni, figyelembe véve, hogy mennyi a csapaton belüli konfliktus. Ezek szerinted azért alakulnak ki, mert a csapatok ragaszkodnak egy B tervhez, vagy mert a versenyzők biztosítékot szeretnének a saját kapitányságukra?

Kicsit mindkettő benne van. Nehéz ma egy jó csapatot találni, ahol már nincs egy kapitány... Annyira sok jó versenyző van és a különbségek annyira minimálisak, hogy bármilyen apróság dönthet. Mindannyiunkban ott van a nagy dobás lehetősége és küzdünk, hogy esélyt kapjunk. 

A te karriered jó példa erre... Az Astanánál meg kellett állnod Aru miatt, a Skyban Froome miatt buktad a Tour dobogót, majd a Movistarban jött a háromkapitányos felállás, a Girón pedig Carapaz mögé szorultál. Hogy alakult volna a karriered, ha több kapitányi szerepet kapsz ebben a három csapatban? 

Minden tapasztalat adott nekem valamit és közelebb vitt ahhoz, amilyen ma vagyok. Az Astanánál nem lehetett máshogy, leigazoltak az Euskadi megszűnése után, amiért mindig hálás leszek. Az első évben bíztak bennem annyira, hogy elküldtek a Giróra és a Vueltára, amit a második idényemben megismételtem. A Girón kiderült, hogy erősebb vagyok, mint Aru, de hát segíteni mentem, nem? Ő az elejétől az összetettre pályázott.

Te viszont két legendás emelkedőn is szakaszt tudtál nyerni...

Ez volt az első alkalom, hogy ilyen jól szerepeltem egy nagy körön és senki nem bízott benne, hogy a végéig kitartok. A csapat Arut választotta, ennyi. Nem gondolkozom rajta azóta, mert nekem is igazságtalannak tűnik. Így kellett történnie és kész. 

landa-astana.jpgFotó: Europress/AFP

Mi a helyzet Froome-val?

Az első év a Sky-nál nem úgy alakult, ahogy terveztem, a második idényben pedig jött a bukás a Girón, ami megváltoztatta a céljaimat. Elmentem a Tourra, segíteni Froome-ot, közben pedig kiderült, hogy nagyon erős vagyok a hegyekben. Akartam menni, de szavamat adtam, hogy segíteni megyek, ezt pedig tartanom kellett.

Na és a Movistar háromkapitányos felállása? 

Láttuk, hogy az ilyen tervek nem igazán működnek... Kicsit máshonnan közelítve viszont nagyon pozitív tapasztalataim vannak az ott eltöltött időből. Minden látszat ellenére nagyon hálás vagyok a közös két évért mindenkinek, akivel ott együtt dolgoztam.

Igazából az elejétől számítottam rá, hogy ilyen lesz. Nairo (Quintana) és Alejandro (Valverde) már ott voltak, mikor odaigazoltam, ezen nem akadhattam ki. Később kicsit tényleg több bizalmat és esélyt szerettem volna kapni, ez igaz. Most kaptam egy új esélyt, nincs más kapitány mellettem, meglátjuk mi sül ki belőle. 

30 éves vagy, tíz éve profi. Milyen tanácsot adnál most a 21 éves önmagadnak? 

Azt tanácsolnám, hogy próbálja meg kicsit jobban kihasználni a lehetőségeit, mert az idő gyorsan telik és minden pillanatot meg kell ragadni.

Mennyire vagy éhes a sikerre a Bahrain-McLarennél, ahol Nibali helyét kell átvenned? Mennyire érzed úgy, hogy bizonyítanod kell, megmutatni a 100%-os formádat? 

Amikor elvittek minket meglátogatni a McLaren gyárat, akkor értettem meg, mit is képvisel ez a brand igazából... persze halottam az F1 csapatról korábban, de most láttam történelmüket, a munkastílusukat és realizáltam, hogy (ezzel a csapattal) megkaptam életem nagy esélyét.


El País

Hozzászólások