ES Bringa - World Tour csapatok figyelem! Egy rekordtartó bringás állást keres!
Rekordtartó bringás állást keres!
Fotó: Europress/AFP

World Tour csapatok figyelem! Egy rekordtartó bringás állást keres!

Szabó BenceSzabó Bence
2020/11/11 16:41
A CCC és az NTT megszűnése miatt jövőre jóval kevesebb hely lehet a World Tour mezőnyében, így sok versenyzőnek még mindig nincs szerződése a következő idényre. Köztük az egyik legnagyobb név, a kiváló időfutammenő Victor Campenaerts, aki most elmesélte, milyen nála egy tipikus állásinterjú.  

Milyen csapathoz kerülnél szívesen?

Egy olyan sorhoz, ahol teljesen önmagam lehetek. Két lehetőség van: vagy egy olyan szervezett csapathoz megyek, mint az Ineos vagy a Jumbo, vagy oda, ahol nagy szabadságot kapok, mint a Lotto vagy az NTT. Ez a két véglet, de nálam mindkettő jól működik. Szeretem, ha hagyják felépíteni a saját struktúrámat, ahogy az egy órás rekord esetében is. 

Mik az erősségeid?

Nagyon hatékonyan, szervezetten dolgozom. És… még… talán… ah, lehet jobban fel kellett volna készülnöm erre az interjúra.:)

Mik a gyenge pontjaid?

Talán nem vagyok mindig elég rugalmas. Nem várhatják tőlem, hogy a top 5-ben végezzek egy időfutamon, ha előtte nem jártam be a pályát. Fókuszálnom kell, ha el akarom érni a céljaimat. 

campenaerts-gyozelem.jpgFotó: Europress/AFP

Mit tudsz felmutatni, amit más jelöltek nem?

Eljutottam arra a pontra, hogy jobbá tehetek másokat magam körül. Tökéletesítettem magam az időfutamokon és most már tovább tudom adni ezt a tudást. Előny ez, ha felveszel a csapatodba? Persze, hogy az. A legjobb példa erre Tim Wellens a Lottónál, aki sokkal jobb TT-s lett, de Thomas De Gendt is kiegyensúlyozottabbá vált.

Más kérdés, hogy okos dolog-e másokat jobbá tenned magad körül. Nem hiszem, néha jobban teszed, ha csak befogod a szád, de az én természetem nem ilyen. Én szeretem fejleszteni a többieket.

Hogyan jellemeznének téged a csapattársaid?

Talán úgy, hogy kicsit őrült vagyok és mániákus. Viszont abban is elég biztos vagyok, hogy segítőkésznek neveznének.

Ha most felhívnánk a főnökeidet és megkérdeznénk, miben kéne fejlődnöd, mit mondanának?

Doug Ryder (az NTT csapatmenedzsere) szerintem elégedett lenne. Bjarne Riis viszont talán azt mondaná, hogy veszítsek egy kis súlyt és edzek keményebben. De ő mindenkinek ezt mondja.:)) 

Mi lenne az a három dolog, amit korábbi csapatvezetőid megváltoztatnának benned?

Szerintem a sokoldalúság gyakran előjönne. Azt mondanák, hogy ne csak a fő céljaimra koncentráljak. Én mondjuk ebben nem nagyon hiszek, inkább vagyok 10 versenynapon szuper jó és a többin oké. A csapatok azt várják tőled, hogy legyél 80 napon nagyon jó, a maradékon pedig szuper, de ez nem így megy.

Ez viszont nem jelenti, hogy csak az időfutamok érdekelnek, ennél sokoldalúbb vagyok. Az emberek néha azt hiszik, büdös nekem a meló, de a Girón is sokat vezettem Pozzovivonak. A segítő munkát is szeretném ellátni.

Másrészt néhány csapatvezető talán sokkolónak hívna. Mint mikor a mellkasomra írt felirattal kértem meg a barátnőm kezét a (2017-es) Girón. Akkor azt mondták, ezzel ártottam a csapat jó hírének, de szerintem valójában aznap értem el a legnagyobb nyilvánosságot nekik az egész verseny alatt.

campenaerts-palya.jpgFotó: Europress/AFP

Melyik eredményedre vagy a legbüszkébb?

Persze az egy órás csúcsra. Ez passzol a személyiségemhez is: a felkészülés minden pillanata optimalizálva lett, majd minden tökéletesen kivitelezve. Nagyon büszke vagyok erre.

Mesélj egy hibáról, amit elkövettél.

Hagytam Cernyt elmenni a Girón, aminek második hely lett a vége. :) Egy szezonban sok olyan pillanat van, amit közvetlenül utána gyűlölsz és másképp csinálnál, de ahogy én látom az elit sportot, a legjobb pillanatok sokkal többet elárulnak. Épp ezért kevés dolgot bánok.  

Ha bármit meg kéne említenem, a 2018-as Giro jeruzsálemi időfutama lenne. Minden kanyart pont a határon vettem, de az utolsót újra megcsinálnám. Ott túl nagyot fékeztem, a végén pedig 1,3 másodpercre voltam a rózsaszín trikótól.

Hogyhogy nincsen még állásod?

A jelenlegi helyzet miatt: a csapat jövője későn vált bizonytalanná, így mi is későn kezdtünk más opciók után nézni. A CCC és az NTT eltűnésével fejek fognak hullani a mezőnyben. Igazából elég sok fej, kb 50. Persze az enyém nem kéne, hogy köztük legyen, de ez csak az általános vélekedés. Valójában kevés hely van és sok jelentkező, ennek vagyok most az áldozata.

Sok helyre jelentkezel?

Nincs csapat, amelyikkel ne beszéltünk volna, de egyelőre nincs semmi konkrétum. Néhány kerete már azelőtt teljes volt, hogy megkerestük őket, mint a Jumbonál. Azért mégis rákérdeztünk, mert sose lehet tudni.

A prokonti csapatokat is figyeljük. Sok egész jó sor van azon a szinten is, az Alpecin pedig kiemelkedik közülük. Nagyon szeretnék a World Tourban maradni, de ha nincs más opció, akkor elengedem a dolgot. Azért remélem, hogy erre nem kerül sor. 

Milyen fizetésben gondolkodsz?

A legjobb forgatókönyv az lenne, ha a csapatom folyatná és megtarthatnám a jelenlegi szerződésem, de erre kicsi az esély. Igazából az a fontos, hogy a csapatom higgyen bennem és megbecsüljön.

Én néhány versenyzőtársammal ellentétben nem vezetek sportkocsit és nincs 50 ezer eurós karórám, elvagyok sok pénz nélkül. Lefordítva: nem lennék boldog, ha a drága cuccaimban parádézhatnék Monaco utcáin, hogy aztán elmenjek a sportkocsimmal kávézni egyet. Ez az életstílus nem passzol hozzám.

043_2572148.jpgFotó: Europress/AFP

Ki vagy mi motivál reggelente, amikor felkelsz?

Az, hogy a legjobb legyek. Ha jó passzban vagyok, négykor felkelek és egyből dolgozni kezdek.

Hogyan kezeled a nyomást?

Ez nehéz kérdés. Ha a Giro kapcsán kérdezed, ott tudtam, hogy nehéz lesz a csapatot érintő problémák miatt, szóval ezzel a bizonytalansággal nehezen birkóztam meg. A teljesítményhez köthető nyomás már más kérdés. Arra a legjobb példa az egy órás rekord. Ilyen esetekben azt mondom, a nyomás alatt gyémánt keletkezik.

Mi tesz boldoggá?

Sok sportoló azt mondja, csak ki szeretné hozni magából a legtöbbet, de ez nem igaz. Ha ezt megteszed, majd egy másodperccel lemaradsz az első helyről, akkor nem vagy boldog. Nekem nem feltétlenül a győzelem számít, hanem érezni, hogy én vagyok a legjobb a versenyen.

Milyen fontos kérdést nem tettünk még fel?

Azt, hogy hány követőm van YouTube-on és Instagramon (kb. 56.000). Mekkora a napi elérésem és milyen hosszan nézik az emberek a videóimat. Sok csapat ezt hozzáadott értéknek látja. Az NTT így gondolta és a szponzorok is nagyon örülnek. A Garmin például nemrég kért meg, hogy szervezzek egy nyereményjátékot nekik a csatornámon. Az EF is egy olyan sor, ami vevő erre. Ez még fontos lehet, mert náluk vannak elérhető helyek.

Milyen kérdésed lenne a jövőbeni csapatodhoz?

Mennyit fogtok fizetni? :)))) 


Hln.be

Hozzászólások