ES Bringa - Giro Nagy Rajt: A versenyigazgató szerint Budapest bármelyik olasz nagyvárossal felveszi a versenyt
Giro Nagy Rajt: A versenyigazgató szerint Budapest bármelyik olasz nagyvárossal felveszi a versenyt
Fotó: Europress/AFP

Giro Nagy Rajt: A versenyigazgató szerint Budapest bármelyik olasz nagyvárossal felveszi a versenyt

Szántó PetraSzántó Petra
2019/04/15 23:38

Mauro Vegni, a Giro d'Italia versenyigazgatója igazi szenvedélyes olasz ember, így nem csoda, hogy szuperlatívuszokban beszélt az ES Bringának arról a döntésről, mely Budapestre és Magyarországra hozza a 2020-as olasz körverseny első három szakaszát.


Miért pont Budapestet választották?

A tavalyi izraeli nagy rajt sikerén felbuzdulva szerettünk volna egy olyan helyszínt, ahol még nem jártunk és számunkra is új. Természetesen a Giro d’Italia Nagy Rajtjait minden második évben Olaszországban rendezzük, így idén Bolognából indul az olasz kör, de Hollandiából, Belgiumból, Görögországból, Írországból és Franciaországból is rajtolt már a Giro. A Kelet-Európai régiót, és azon belül különösen Magyarországot egyelőre még kevéssé ismert, mégis gyönyörű és nagyon jól fejlődő helyszínnek ismertük meg. Itt új lehetőségek nyílnak a kerékpársport és a Giro d’Italia előtt is.

Ön milyennek látja a magyar fővárost?

Háromszor jártam már Budapesten, mindig remekül éreztem magam, a barátaim közül pedig nagyon sokan jöttek már ide hosszabb-rövidebb kiruccanásokra, városlátogatásokra, és kivétel nélkül csupa jót meséltek róla. Itt tényleg minden megvan: kulturálisan nagyon sokrétű a város, a történelem látványosan mesél, csodálatos a fekvése, egyszerűen minden adott, amit csak szeretne az ember. Ha látnivalókat és a történelmi-kulturális adottságokat vesszük alapul, Budapest bármelyik olasz nagyvárossal felveszi a versenyt.

Voltak vetélytársai Budapestnek és Magyarországnak?

Eléggé meg volt kötve a kezünk, hiszen a Nemzetközi Kerékpáros Szövetségnek minden döntésünket, lépésünket jóvá kell hagynia. Rengeteg olasz város jelentkezett a Grande Partenza megrendezésére és akadtak más külföldi városok is. Nekem személy szerint egy amerikai Nagy Rajt is elképzelhető lenne, de az UCI ezt valószínűleg sohasem engedné a távolság és az időeltolódás miatt.

Akkor mégis mi szólt mellettünk?

A szépség, a kultúra, az újdonság ereje. Megközelíthető, modern város. Az sem volt hátrány, hogy végig éreztük a kormánygarancia komolyságát. Nem alibi garancia volt, Magyarország és Budapest tényleg nagyon akarta a Grande Partenzát.

girohungary.jpg Fotó: Gazzetta dello Sport

A Giro d’Italia számára mit hozhat a magyarországi rajt?

Véleményem szerint egy nagy körverseny, egy komoly, ismert márka is csak úgy fejlődhet, csak akkor növekedhet, ha mer kockázatokat vállalni, nem állja útját az újításoknak. Ha be meri vállalni azt is, hogy ismeretlen terepre, új helyszínre viszi a mezőnyt. Egy évvel ezelőttig senki nem hitte el Jeruzsálemről, hogy képes lehet Nagy Rajtot rendezni, mégis gyönyörűen megcsinálták. Rengetegen kételkedtek abban, hogy az Európa határán lévő, messzi Izrael hogyan lesz képes egy olaszos körversenyt megrendezni, mégis óriási siker volt. Ha megnézzük például a Forma 1-es versenypályákat, azt látjuk, hogy az évtizedek óta létező, legendás nevű pályák már szinte mind elavultak, és a közönségnek az tetszik, ha új, korszerű pályákon láthatja a száguldó cirkuszt.

Van már elképzelés arról, hogy milyen lenne az első budapesti szakasz?

Végső soron erre majd az RCS Sport és jómagam fogunk rábólintani, de természetesen a rendező várost kérdezzük meg elsőként arról, hogy mik az ötleteik. Előzetesen körvonalazódni látszik, hogy egyéni időfutamot rendeznénk Budapest belvárosában, így alaposan megmutathatjuk a város nevezetességeit és szépségeit. Egy rövid időfutam azért is lenne alkalmas, mert 3-4 órás adásidőben remekül be lehet mutatni a teljes fővárost. Persze gyönyörű lenne egy esti, villanyfényes időfutam is, de az jelentősen nehezítené a szervezők dolgát, és növelné a szervező ország költségeit. Azt elismerem, hogy az esti, kivilágított Budapest egészen csodálatos, de iszonyú nehéz munka lenne villanyfényben időfutamot rendezni.

000_1FO010.jpg Fotó: Europress/AFP


Hozzászólások