ES Bringa - "Egy jó tél mindennek az alapja" - részletek Arnaud Demare naplójából
"Egy jó tél mindennek az alapja" - részletek Arnaud Demare naplójából
Fotó: Europress/AFP

Bodnár GergőBodnár Gergő
2020/12/30 17:24
"A karácsonyi időszak mindig egy kicsit speciális nekünk, profi kerékpárosoknak. Egyrészt ott a rengeteg kaja, másrészt sokakkal ellentétben mi ilyenkor nem vagyunk szabin.

A Demare-család mindig közösen ünnepel, ez azt jelenti, hogy legalább huszan összejövünk karácsonykor. Amióta a nővéremnek, Helennek ikrei születtek, minden 24-én beöltözöm mikulásnak (azét kell egy nagy párna a hasam helyére, hogy igazinak tűnjek), és én osztom ki az ajándékokat. Egyébként a jelmez alá szépen felöltözöm, mert ha a mikulásnak esetleg melege lenne, csak nem jelenhet meg melegítőben.

Ami az evést illeti - a régióra jellemző hagyományok szerint - nálunk is van libamáj meg pezsgő, és két napig én sem fogom vissza magam. De akkor nincs baj szerintem, ha hét másik öt napján odafigyelek magamra. Karácsony napján amúgy is szoktam mozogni, általában elmegyünk kirándulni az unokatesóimmal, szóval nem csak otthon döglök.

Huszonhatodikán viszont már csomagolni kezdtünk, hisz vasárnap indultunk a Kanári-szigetekre. Volt már olyan év, amikor úgy béreltünk házat, hogy a szüleim is jöttek, most viszont csak a barátnőm, Morgane kisért el. Neki ez egyáltalán nem teher, ő is állandóan mozgásban van, imád sportolni meg velem tekerni.

130285248_1100474390411153_6988129883979196461_n.jpgFotó: instagram

Azt azért szeretném külön kihangsúlyozni, hogy ezt a nagyjából két hetet én fizetem, nem a csapat. Csak azért térek ki erre, mert sokan talán azt hiszik, hogy nekünk profiknak teljesen meg van szervezve az élete, és csak meg kell jelennünk az adott helyszínen.

A járvány amúgy is sok mindent megváltoztatott, és a focistákkal ellentétében nálunk nincs egy edzőközpont, ahol mindannyian összejöhetnénk. Van olyan csapattársam, akit legutóbb a tavalyi év elején, a közös fotózáson láttam. Armirailal például csak a francia bajnokságon futottam össze, Künggel egész évben alig találkoztam, de Pinot-val sem volt közös versenyünk. Őt főleg a tv-ben láttam a Tour alatt, már amikor épp nem edzettem.

Ilyen a mi életünk, hiába van egy 30 fős kerete a csapatnak, nem focisták vagyunk, nem töltünk minden napot együtt. De nincs ebben semmi furcsa, szerintem ezt már mindenki megszokta.

Nekem is van egy 5 fős sorom, velük nyomom le az egész évet. Jacopo (Guarnieri), Ramon (Sinkeldam) és Miles (Scotson) közösen béreltek tőlünk 200 méterre egy apartmant, január 2-án érkeznek, szóval velük leszek az új év első napjaiban. Csak Kono (Konovalovas) hiányzik, de ő is igazoltan, mivel a felesége terhes, és pont az év elejére várják a babát.

36277476_2027179127316016_4548706439064977408_o.jpgFotó: facebook

Szilveszter kapcsán viszont senki ne gondoljon komoly bulira. Nem szeretem kifacsarni a testem azzal, hogy hajnalig fent vagyok. Talán megvárom az éjfélt, koccintunk egyet, aztán irány az ágy. Nekünk ez az időszak az építkezésről szól, nem nyaralni jöttünk. Pedig kellemes meleg van, ilyen időben, nem pedig jeges úton és mínuszban lehet jól készülni.

A Kanári-szigetek szerintem egyébként is egy igazi kerékpáros paradicsom. Én most Gran Canariát választottam, főleg az időjárás miatt. Vannak ugyan turisták, de minimális a forgalom, kevesen bérelnek autót, szóval szabadon, forgalom nélkül lehet tekerni. Ráadásul jó pár kerékpár bolt is üzemel, ami nem utolsó szempont.

Miért Gran Canaria? Hát, Tenerife nekem túl kemény, Lanzarote túl lapos, Fuerteventura pedig, ahogy a neve is mutatja, túl szeles.

Régen egy térképpel a kezemben, a keresztezni kívánt falvak nevét egy kis cetlire felírva terveztem meg a tekeréseket, most persze a Stravát használom. Semmit nem bízok a véletlenre, mindent előre kitalálok, de a repülőjegyeket az autóbérlést (kell egy kocsi, mert ilyenkor csomó cuccom van), és a szállást is én intéztem. Nyilván időben elkezdetem a foglalásokat.

Hiába használom a Garminomat meg a Stravát, általában többet megyek, mint amit tervezek. Pinot tesójától kapom meg minden hét elején az edzéstervet, de alul még nem teljesítettem. Szerintem hetente 15%-al biztosan többet megyek az elvártnál.

Ahogy írtam, idén Morgane is kijött velem, ami tök jó, mert imád tekerni, sokat fut, és sokszor együtt megyünk edzeni. Bekapcsoljuk a helymeghatározást a telefonon, és ha elhagyjuk egymást, csak kinézünk egy kávézót ahol találkozni tudunk. Idén újdonság lesz, hogy Madouas és a barátnője is csatlakozik hozzánk. Nathalie szintén nagy futó, szóval mehetnek majd együtt. Nem is baj ha elfoglaljak magukat, mert biztos fárasztó lehet ránk várni, amikor 5-6 órát tekerünk.

Szeretnék még mesélni arról a kis brigádról, amit én magam állítottam össze. Benne van az apukám, természetesen Julien, aki az edzésterveimet készíti, most pedig épp egy oszteopatát keresek. Nemrég viszont találtam egy személyi edzőt, aki a kerékpáron kívüli dolgaimmal foglalkozik. Most már pontos tervem van arra vonatkozólag, milyen munkát végezzek az edzőteremben, vagy hányszor menjek el lépcsőzni. Focistákat is edz, nagyon érti a szakmáját. Végre nem minden feladatot magamnak kell kitalálnom.

Egy hatalmas véletlennek köszönhetőn végre találtam egy jó masszőrt is, akihez heti kétszer megyek (háromszor, ha hosszút edzek). A srác névjegykártyájára egy étteremben bukkantam rá, amikor a pénztárnál fizettem. Megjegyeztem a nevét, rákerestem a neten, és azóta hozzá járok. Régebben apu is masszírozott, de most már egy igazi profival vagyok, akit a megállapodásunk szerint havonta fizetek.

131853044_435644500807748_6512857912067148148_n.jpgFotó: instagram

Feltűnhetett, hogy nincs szerelő a brigádban. Ez nem véletlen, mert konkrétan én vagyok az. Megoldok mindent amire szükség van, még a fékeket is megszerelem.

És végül ott van apu, aki ha kell szingót ragaszt velem, vagy megy előttem az edzésen. Órákat képes ülni a robogón, pontosan tudja mit kell csinálni, benne vakon megbízom. Kell a tapasztalat a stéherezéshez, lehet egy rendszeresen motorozó haveromat azért erre nem kérném meg.

Ezt a kis csoportot természetesen én fizetem. Mások talán játékkonzolt vesznek, de ilyen vagyok, szeretek befektetni saját magamba. Ha kell bioboltba járok, csak legyen jó az étel, amit megeszek. Lehet, hogy ez nagyobb kiadás, és így drágább az élet, de ha már ezt az utat választom, jól akarom csinálni.

Tudom, nem mindenki tolja így a mezőnyben, és időbe kerül ameddig megtalálod magad mellé a tökéletes segítőket, de szerintem egyszerűen nem megy máshogy. Ezer százalékkal a munkádra kell koncentrálnod, csak akkor lehetsz igazán sikeres."