ES Bringa - Az örök kérdések...
Az örök kérdések...
Fotó: Europress/AFP

Az örök kérdések...


2014/08/13 10:00

Bánhatja, aki a szintrajzra pillantva legyintett egy nagyot az idei Eneco Tour első két szakaszával kapcsolatban. Hiába volt teljesen sík, mindkettő komoly izgalmakat, ellentmondásokat – és sajnos komoly bukásokat is – hozott.

Őrült napokon vagyunk túl”- kezdte értékelését az összetett ötödik helyén álló Philippe Gilbert. „Nem panaszkodom, mert pontosan tudom, hogy mennyire nehéz olyan településeket találni, amelyek hajlandóak kifizetni azt az elég komoly összeget, amibe a rendezés kerül, de azért ennél biztonságosabb útvonalat is ki lehetett volna jelölni.

Folyamatosan megy a vita arról, mi az, ami még belefér, és mi az, ami már nem. Hiszen való igaz, ha folyamatosan négy sávos autópályán haladna a mezőny, valószínűleg kisebb lenne a bukások esélye, bár erről Chritopher Froome az idei Tour de France negyedik szakasza után biztosan tudna tartani egy komolyabb kiselőadást. A nézők viszont szeretik, ha egy sík etap nem csak abból áll, hogy egy szökevénycsoport meglép, a mezőny a cél előtt nem sokkal utoléri, és tényleg ott tartunk, hogy kis túlzással csak az utolsó három kilométert érdemes csak megnézni...

Itt most közel sem erről volt szó, a szél és az eső az első két napot alaposan befolyásolta. Ennek tudható be, hogy hiába érkezett ide rendkívül erős sorral a Lotto-Belisol, André Greipelnek még csak esélye sem volt a szakaszgyőzelemre, de mondhatnánk Nacer Bouhannit, vagy Luka Mezgecet is. A Giantnél ráadásul nem csak miatta fáj mindenki feje.

Tegnap Tom Dumoulin 25 km-rel a cél előtt kapott defektet. Mivel a verseny egyik legnagyobb esélyeséről van szó, amellett, hogy a sprintert leszámítva a komplett csapata megállt érte, megint előjött a „miért nem várták meg a többiek?” kérdés. A mezőnyben elsősorban a Belkin diktált tempót, a mai lapokból meg is tudhattuk, hogy miért: „Akkor már több mint tíz kilométer óta készítettük elő a hajrát Lars Boomnak”- mesélte Marijn Zeeman sportigazgató. „A szökevények még mindig négy perces előnnyel rendelkeztek, abban a helyzetben nem tudtunk mit kezdeni Dumoulin defektjével.” Lehet, hogy akadnak olyanok, akik ezt sportszerűtlenségnek veszik, ám ebben a helyzetben tényleg hiba volna, mivel az elöl lévő hármas, különösen Pavel Brutt hazaért volna, ha hátul megtorpannak. Így viszont láthattunk egy újabb káoszos befejezést, és noha három Belkin-versenyző is a tíz között zárt, a győzelem végül a címvédő Zdenek Stybarnak jött össze.

Nagyon mozgalmas és veszélyes volt a befutó a szél miatt. A csapattal próbáltuk elérni, hogy szakadások legyenek a mezőnyben, tisztában voltam vele, hogy a pavés részen elöl kell helyezkedni. Gilbert az út másik oldalán támadt, aztán Vanmarcke, végül Boom és Quinziato is próbálkozott. Nem akartam húzni a sort, mert tudtam, hogy akkor elveszítem a sprintet. Mollema indított, én pedig 250-nel a vége előtt borítottam ki. Kicsit tartottam tőle, hogy túl hosszú hajrát nyitok, de bírtam erővel. Most jön az időfutam, ami nem tartozik a specialitásaim közé, viszont sokat gyakoroltam az elmúlt időszakban. Próbálok minél kevesebb időt veszíteni, a verseny érdemi része úgyis pénteken kezdődik”- nyilatkozta Stybar, aki az összetettben is átvette a vezetést, és így már virágra sem kell költenie...

Visszatérve Dumoulinhez, mindenki próbálja megfejteni, hogyan tudott a több mint egy perces hátrányából annyit faragni, hogy csupán 14 mp-et kapott a győztestől. Mert ez még a kísérőkocsik között bujkálva is nagy szám. A következő kérdés pedig az, mennyit vett ki belőle mára, hiszen a mai 9,6km-es időfutam (élőben délután 3-tól Eurosport2-n) egyik legnagyobb esélyesének számít, és kell is tőle a jó eredmény, hiszen a jóváírás miatt jelenleg 24 másodperc az elmaradása Stybarral szemben.

Nagyon jó volt ez az első két nap, és a folytatás is ilyennek ígérkezik. Na jó, azért csütörtökön a nagy hétvége előtt megnéznénk még egy mezőnyhajrát is.

Hozzászólások