ES Bringa - Amikor az országúti kerékpár átruccan Ausztráliába, avagy irány a TDU!
Amikor az országúti kerékpár átruccan Ausztráliába, avagy irány a TDU!
Fotó: Europress/AFP

Amikor az országúti kerékpár átruccan Ausztráliába, avagy irány a TDU!

Kálmán LaciKálmán Laci
2019/01/13 11:24

Kerékpárral utazni a tengeren túlra nem épp a legkönnyebb, legkellemesebb foglalatosság. Már önmagában az sem kis feladat, hogy a föltétlenül szükséges dolgok közül semmit se felejtsünk otthon. Nem beszélve azokról a kellékekről, eszközökről, melyekre előre nem látható helyzetekben lehet szükség. 

És most képzeljük el mindezt egy WorldTour-csapat esetében, amely Európából átruccan Ausztráliába, a Tour Down Underre.

A mérnökök és a segítők két teljes napig pakolnak az indulást megelőzően a csapatok főhadiszállásán. Vázakat, nyergeket, kormányokat stb., ráadásul mindent a versenyzőkre szabva.

Szükség van egy edző- és egy versenykerékpárra is. Előbbi többnyire az előző szezon versenyzésre használt kerója szokott lenni. Általában 13 pár kereket visznek minden kerékpárhoz, melyek Ausztráliába érve egy kisebb ráncfelvarráson esnek át, ugyanis új láncokat, új fogaskerekeket kapnak.

Egy olyan versenyre, mint a TDU, jócskán kellenek energiaszeletek, gélek és elektrolitporok, csapatonként nagyjából 35 kg. Ami a kajából kimarad, azt a szerencsés helyi klubok kapják, ám a fel nem használt abroncsokat és egyéb alkatrészeket visszaszállítják Európába.

tdu3.jpg Fotó: Europress/AFP

A helyi szervezők egyre többet próbálnak segíteni, például úgy, hogy mind több mindent, köztük a kulcsokat is ők biztosítják. A TDU esetében az italszponzor a Powerade, ami azt jelenti, hogy minden italos flakonon az ő nevüket kell föltüntetni... Függetlenül attól, hogy a kulacsban valójában mi van. 

Néhány évvel ezelőttig a masszázságyakra is a csapatoknak kellett gondot fordítani, most azonban már ezeket is a TDU szervezői biztosítják, csakúgy, mint a csapatkocsikat és a kisbuszokat. Néhány csapat azonban, ilyen a Sky, a helyi kereskedésekből maga oldja meg ezeket. Volt olyan év, hogy nekik még arra is futotta, hogy a szponzoraikat és vendégeiket egy csilivili kék-fekete jaguárral furikázzák ide-oda. 

tdu2.jpg Fotó: cyclingtips

A TDU szervezői azzal kapcsolatban kaptak kritikát, hogy az Adelaide-be tartó gépeken nem kellő gonddal osztották el az ülőhelyeket. A versenyzők szinte luxuskörülmények közt utaztak business class-on, míg a személyzet 24 órán át nyomorogni volt kénytelen a turistaosztályon. 

Az összes felszerelés utaztatásának valamennyi költségét a TDU szervezői állják. A segítőknek csak az a dolguk, hogy megjelenjenek a reptéren és becsekkoljanak. Általában a reptéri személyzet teljes döbbenetére.


(Forrás: cyclingtips)
Hozzászólások