Kerékpár - Alan Gow a WTCC jövőjéről

Alan Gow a WTCC jövőjéről

LantiLanti
2012/10/24 20:26

A Chevrolet kiszáll, a Honda érkezik, néhány márka szintén érdeklődik. A WTCC pontos helyzetét nehéz most kívülről megítélni, ám az FIA Túraautó Bizottságának elnöke szerint nem áll rosszul a világbajnokság. Alan Gow-val az Autosport magazin újságírója, Kevin Turner beszélgetett.

Mi az, ami jelenleg jól működik a WTCC-ben?

"A bajnokság földrajzi értelemben igen kiterjedtnek mondható, ahogy az el is várható egy világbajnokságtól. Eléri Ázsiát, Európát, Amerikát, Dél-Amerikát valamint Észak-Afrikát is, és folyamatos terjeszkedésben van."

Mi az, ami jobb is lehetne?

"Nincs olyan sorozat, amiben ne lehetne valamit jobban is csinálni. De meg kell érteni, hogy a WTCC elég szűkös környezetben tud csak mozogni, hiszen éppen egy erős globális visszaesést élünk meg, és nehéz helyzetben van az üzleti világ. Ilyenkor nem tudunk mindent meglépni, amit kedvezőbb gazdasági környezetben, és több gyártó jelenlétével meglépnénk."

Milyen lenne az ideális gyári/privát arány?

"Egy világbajnokságról lévén szó, a WTCC nagyban függ a gyáraktól, sokkal inkább, mint egy nemzeti bajnokság. Sok nemzeti sorozatban vannak arra az országra jellemző márkák, akik csak abban a régióban vállalnak szerepet. Egy Vauxhall például sosem fog kilépni a nemzetközi porondra. "

"De odafigyelünk a privát csapatokra is, ezért van belőlük olyan sok. Az indulók száma nem változott jelentősen, csak az összetétel. Ha kevesebb a gyártó, akkor olyan feltételeket kell teremteni, amik kedveznek a privát csapatoknak."

Van valami, amit a szervezők tehetnének azért, hogy javuljon a helyzet?

"Egy valamit lehet tenni, olyan feltételeket teremteni, amik vonzzák a gyártókat és a privát csapatokat. Ha egy esemény elég jó, a szabályok stabilak, a gyártók be fognak szállni, mihelyst lehetőségük van, és ez a motorsport minden formájára igaz."

Miért fontos, hogy legyen Túraautó Világbajnokság?

"Azért, mert a túraautózás a világ motorsportjának egyik kulcsfontosságú kategóriája. A Forma-1, a rali, a túraautó és a sportkocsi/GT - ez mind olyan géposztály, amelynek kell, hogy legyen világbajnoksága. A túraautó az autósport egyik legnépszerűbb válfaja, úgyhogy teljesen érthető, hogy van belőle VB."

Milyen jövő áll a WTCC előtt?

"Új, vagy legalábbis átdolgozott szabályrendszert készítünk, ami valószínűleg 2015 lép életbe. Egyelőre folynak a tárgyalások valamennyi lehetséges gyártóval."

Lehet az NGTC szabályrendszernek valamilyen jövője a nemzeti szint felett?

"Az NGTC-t kifejezetten Nagy-Britannia számára alkották, egy nemzeti formulaként. De ha más országok bajnokságai átveszik, az rendben van."

Milyen szerepe van az FIA-nak, és azon belül önnek a szabályok megalkotásában?

"Az FIA technikai bizottsága tárgyal a gyártókkal, és felügyeli a szabályokat. Én személy szerint nem nagyon avatkozom bele ebbe az ügybe. Ám a promótert, az Eurosportot mindenképpen bevonják, hiszen az ő szempontjaikat is szem előtt kell tartani. Miután mindenki elvégezte a munkáját, a mi feladatunk, hogy megfelelő formába öntsük az elképzeléseket. Az FIA-nál az én dolgom a szabályozás, nem én vagyok a promóter. A Túraautó Bizottság, amelynek elnöki tisztét betöltöm a sportszabályokért felel, az FIA figyel arra, hogy az előírásokat pontosan készítsék el, és be is tartsák őket."

FONTOS! Kérlek csatlakozz a Túraautó Hírblog Facebook Csoportjához ITT.

Fotó: WTCC Media, Silverstone.com

Hozzászólások